G4Media.ro

CNAIR răspunde Asociației Pro Infrastructură: ”Autorizația de contrucție pentru segmentul de autostradă…

CNAIR răspunde Asociației Pro Infrastructură: ”Autorizația de contrucție pentru segmentul de autostradă Târgu Mureș și Aeroportul Transilvania a fost prelungită încă din aprilie/ Așteptăm decizia motivată a instanței pentru a semna contractul”

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere precizează că  termenul de valabilitate a autorizației de construcție a segmentului de autostradă de 4,5 km care urmează să lege orașul Târgu Mureș de aeroportul  Transilvania de la Ungheni a fost prelungit din luna aprilie pentru încă un an. Precizarea a fost făcută ca urmare a afirmației Asociației Pro Infrastructură potrivit căreia valabilitatea autorizației ar fi expirat fiind necesară reluarea procedurilor de obținere a avizelor, autorizațiilor și certificatului  de urbanism.

”Autorizația de Construcție pentru sectorul de autostradă Târgu Mureș- Ungheni a fost prelungită încă din 11 aprilie 2019 ! Valabilitatea Autorizației de Construcție a fost prelungită de Ministerul Transporturilor până pe data de 27 aprilie 2020, în conformitate cu prevederilie legii și vizează executarea lucrărilor pe Lotul 1 Târgu Mureș- Ungheni (km 0+000 – km 4+500)”, se arată într-un comunicat al CNAIR.

Compania precizează că acum se așteaptă decizia motivată a instanței pentru a putea fi declanșată procedura de semnare a contractului cu firma declarată câștigătoare în urma acțiunilor în justiție.

”Considerăm că modul superficial în care această asociație abordează teme de interes public, creează confuzie și discreditează eforturile reale ale altor asociații din domeniu, care cu bună credință doresc să sprijine dezvoltarea infrastructurii românești”, mai precizează sursa citată.

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat, marţi, că autorizaţia de construire pentru ”ciotul” de 4,5 km al Autostrăzii A3, între Aeroportul Transilvania (Ungheni) şi sud-vestul oraşului Târgu Mureş, nu mai este valabilă.

”Echipa care a gestionat licitația a luat nenumărate decizii eronate, întoarse în repetate rânduri de judecători în urma contestațiilor celor doi antreprenori rămași în cursă (Strabag și Itinera). Și telenovela nu s-a terminat, depășindu-se inclusiv termenul de valabilitate a ofertelor (30.11.2018). Sunt șanse mari de anulare după ani întregi de chin.

Cel mai grav este că autorizația de construire NU mai este valabilă, expirând în aprilie 2019, ea fiind condiționată de începerea lucrărilor în cel mult doi ani de la emitere. Cel mai probabil trebuie obținute din nou toate avizele, autorizațiile și certificatul de urbanism.

Cu siguranță incompetenții din comisia de evaluare a CNAIR sunt încă în funcție, nederanjați sub nicio formă pentru „performanțele” lor. Dezarmant este că aceleași persoane se ocupă în continuare de proiecte cruciale, iar noile licitații se derulează, în mare parte, la fel de dezastruos”, se arată într-un comunicat al Asociației Pro Infrastructura, citat de  News.ro

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

2 comentarii

  1. Daca aveti rabdare sa cititi istoria scurta a legislatiei respective, veti vedea ca lucrurile sustinute de adunatura de imbecili si incompetenti de la cnair sunt false:
    https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg255649#msg255649
    API are in acest caz dreptate. Daca intr-adevar s0a prelungit acel AC, el a fost prelungit cu incalcarea legii.
    cnair este o cloaca de politruci, prosti si mincinosi platiti cu salarii grase pentru incompetenta si ticalosia lor.

    • Si apropo de documentare temeinica: mt si cnair refuza sa ofere informatii pe care legal sunt obligati sa le ofere, aducand tot felul de motivatii fanteziste. Ignora unele intrebari, raspund trunchiat, pretind ca e vorba de informatii confidentiale. Atat API cat si persoane particulare au castigat numeroase procese prin care cnair au fost obligati sa ofere informatia solicitata. Au facut apel (pe banii nostri!) si au pieredut. Si asa, au tandalit cat au putut pana sa trimita raspunsurile.
      Evident ca nu vor sa stim noi cum o freaca prin birouri. De-aia suntem ultimii la autostrazi printre vecini.