G4Media.ro

Coadă la STB pentru angajare pe posturile de șoferi după ce conducerea…

Foto: G4Media

Coadă la STB pentru angajare pe posturile de șoferi după ce conducerea companiei a anunțat concedieri ca urmare a grevei ilegale. Care sunt cerințele și salariile

Zeci de persoane au stat marți la coadă în fața sediului Societății de Transport București (STB) cu CV-urile în mâini pentru a deveni șoferi de autobuz. „Am zis că poate am noroc cu greva asta și că poate se mai eliberează posturi”, a declarat pentru G4Media unul dintre ei.

Încă de la primele ore ale dimineții, zeci de persoane au luat cu asalt sediul STB de pe Bulevardul Dinicu Golescu pentru a candida pentru „meseria de conducător de autobuz”. În jurul orei 10.00, chiar în momentul în care șeful STB Adrian Criț anunța sfârșitul grevei, coada formată de candidați pe trotuarul din fața instituției se întindea pe o distanță de câteva zeci de metri. Numai în primele două ore de la începerea programului, angajații STB au procesat peste 60 de cereri de angajare.

„Sunt foarte multe solicitări de angajare, urmare a anunțului postat de noi pe site. Doar astăzi s-au făcut 60 de solicitări (ora 10.00 -n.r.). Ieri la șfârșitul zilei erau 230. În momentul de față sunt 290 de solicitări. Contează să schimbăm mentalitatea”, a declarat Directorul STB Adrian Criț.

Foto: G4Media

Potrivit hotnews.ro, un șofer de autobuz câștigă în medie între 4.500 și 5.500 lei net, dar poate ajunge și până la 7.801 lei net, în funcție de câte ore a lucrat, de sporuri de noapte, de ore suplimentare. Un șofer de troleibuz câștigă între 3.152 lei și 8.065 de lei, media fiind de 5.570 lei net. Un vatman câștigă între 2650 și 7.767 lei, media fiind de 5.300 de lei. Angajații STB primesc însă și tichete de masă care pot ajunge până la 440 de lei pe lună.

„Ieri când am văzut anunțul pe site am luat decizia să vin cu toate actele. Eu am mai depus la ei CV-ul de vreo două trei ori si acum am zis că poate am noroc cu greva asta și că poate se mai eliberează. Cum mi se par salariile? Momentan sunt bune”, a declarat pentru G4Media.ro unul dintre candidați.

Cei care doresc să se angajeze ca șofer de autobuz la STB trebuie să aibă permis de conducere categoria D; certificat de pregătire profesională; Studii medii: minim 10 clase; Experienţă în domeniul transportului de persoane dovedită cu documente: minimum 3 ani.

 

Dragoș Porojnicu este reporter și la Stirile TVR / Foto: G4Media

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

50 comentarii

  1. E nevoie si de oameni la curatenie in mijloacele alea si nu doar de conducere, pentru educarea calatorului… gata cu mersul gratis cu/pe pile

    • Poate că a sosit clipa în care mafia pesedistă a transportului în comun di București, să fie eradicată.
      De treizeci de ani, toacă resursele financiare ale companiei, plus furturi de combustibil și alte infracțiuni economice.

    • Mai bine să fie angajat acolo decât la firme private unde sunt salarii mici.

  2. Oamenii nu isi dau seama cand trebuie sa inceteze…

    • Pentru că mulți au impresia că au numai drepturi, nu și obligații (pe care nu le cunosc), sau că-i ține cineva cu forța și nu le dă voie să demisioneze ca să plece la privați.

  3. Unde e sluga aia PSDistă care spunea că nu vrea nimeni să se angajeze pe „salariile mizere”?

    • Și-a făcut harakiri.

    • Hoooo! Nu săriți așa. Am auzit sute de povești cu ce bine e la noi și ce salarii mari sunt. Stai sa lucreze o jumătate de an și apoi să îi întrebăm dacă e bine acolo. Poveștile alea cu salariu „de la până la”, când te duci sa te angajezi, o să constați că salariul este de fapt cat „de la”, pentru că salariul de „până la” este pentru aia cu 35-40 de ani vechime. Nu va agitați, că în România, nu există salarii ” bune” la stat decât dacă ocupi vreo funcție din asta cu dedicație care nu e pentru toți fraierii.

  4. Afara cu ei ! nesimtitii ! concediati si pusi sa plateasca ! PSD-sti pli !

  5. Astia au salarii mai mari ca profesorii si ca cercetatorii!

  6. Coada la STB pentru angajare pe post de director nu este?

    Cand intra domnii pe traseu, sa stiu sa nu ies cu masina personala.

    • Tot prin parcuri îți faci nevoile? Cum e maică cu greva, nici acum n-ai înțeles nimic? Hai că încet încet scăpam de mafioți și s-or mai deștepta și unii dintre idi.otii utili care i-au tot votat 30 de ani. Nu cred însă că e cazul tău.

    • Baiatu’, intervievatul, eu zic sa te mai gandesti!
      STB-ul nu are bude destule si salariul nu stiu cu ce te ajuta in momente critice, de maxima urgenta in fiecare zi.

    • Aia, daca pana acum au condus tirul prin Europa (ca majoritatea soferilor profesionisti au si ”D” ul), au parcat cu spatele la Lidl uri si Carrefour uri in orase cu stradute minuscule, ca in Italia, stai tu linistit, conduc mult mai bine ca voi. SI si daca iau cu 500 de euro mai putin, macar sunt acasa. Cine v a bagat in cap ca sunteti de neinlocuit? V-a pacalit :)))))))))

    • Mamaie, ești marcată rău de bude. Te scapi des? Ai pățit-o in timpul unui interviu? Sau cand erai la singura întâlnire pe care ai reușit să o obții, după care ai rămas fată bătrână?

    • Domnume director si cum faceti disponibilizarile sa nu-i incurcati pe tinerii acestia aspiranzi la asemenea „lefe incredibile”, in ordine alfabetica?

    • @Ciprian
      Pe tine cand te inlocuieste seful tau? 🤣

    • Domnule, lefuri

    • Marti! Iti spun eu pe la ce ora! Lasa numarul aici :)))))

    • Lasa tu numele companiei sa poata tinerii aplica pentru postul eliberat de tine! 🤣

    • Baiatu’, intervievatul, tu i-ai duce cu autobuzul pe dub.iosii de mai sus?
      Vladimir, Gg duru, Andrei A., Costel, Ciprian, Ionel?
      Eu una i-as lasa sa alerge dupa autobuz, sincer.

  7. Foarte bine faceți. Afară cu muncitori care slăvesc un partid mafiot și sunt scalveti lor. Jos mafia PSD jos cu toți pupatori.

  8. De ar sta un profesor cu 3.000 lei pe luna cand poate conduce un autobuz cu 5.000 lei?
    Nu tu timp pierdut pe bancile facultatii…

    • Ei, hai, că nici ăia nu cad în genunchi la 4 ore pe zi…

    • Stai tu liniștit că profesor sărac n-am văzut.
      Program: minim 18 ore / săptămână, asta e norma de profesor, cam cat lucrează alții în două zile. Iar ca șofer STB, la ora 5:00, parcă ai prima cursă, deci la ora 04:00 ai plecat de acasă. Nu există probleme de genu’: trebuie să-mi duc copilul la școală la ora 8.
      Sau dacă ești obosit, n-ai chef, te doare capu’ etc., la STB trebuie sa faci cursele cu riscul de a face un accident și de a suporta consecințele, ca profesor…o mai scalzi cu: „deschideți manualul la pagina xy și rezolvați exercițiile de la w la z până la sfârșitul orei. A trecut mult de când am terminat școala, dar privind în urmă … îmi dau seama că trebuia să urmez o altă carieră, pentru că stresul și responsabilitatea sunt lucruri care pentru unii sunt doar niște noțiuni abstracte.

  9. La 900-1100 euro media salariului net pentru un sofer+ bonuri + prime + …, cum sa nu stai la coada? In privat un sofer ia 5-600 euro, eventual + bonuri, la +1000€ ajung cei care conduc mijloace de transport speciale ( autopompe beton,trailere, automacarale etc)
    Poate daca vad sutele de aplicanti, vor intelege si sindicalistii ca nu sunt de neinlocuit si multi oameni isi doresc un job stabil si la 7-800 euro/luna, chiar daca nu este un job usor.

  10. Multi oameni necajiti.

  11. cu ususrinta se pot introduce niste angajati „sub acoperire” sa se afle toate hotiile soferilor/mecanicilor/directorilor …

  12. fraierii au fost folositi de carpa pesedista si acum trag ponoasele.

  13. O sa va spun ceva de prin zona de HR care o sa vi se para caraghios dar cei care lucreaza in domeniu stiu ca e cat se poate de adevarat: cel putin jumatate dintre „candidati” nu poseda nici macar un carnet de sofer sau poseda dar pentru o cu totul alta categorie. Nici nu va puteti imagina ce motive pot inventa persoanele care candideaza pt un post fara sa aiba nici cea mai mica calificare pentru postul respectiv. Si asta e valabil pentru orice domeniu, nu doar pt cazul acesta.

  14. Foarte bine, soferii actuali care nu au avut cohones sa tina piept sindicatului mafiot sa si-o ia in barba.

  15. Toți care au provocat și participat la grevă dați afară imediat. Angajați noi și mai serioși. În felul ăsta se duce dreaq și sindicatul mafiei.

  16. Eu muncesc in metalurgiei la un salariu de…eu incases avans si lichidare la2200,poate 2500…si ei se plâng…sa vina sa muncească la liberty galati sa vada cum este…sa nu sa se mai plângă!!!

  17. as trece si eu, am un cv betonat la orice categorie vrea domn director, de la carul tras de boi la otokarul turcesc!
    da cineva imi da de inteles ca ar fi greu in capitala sa te strecori intre masini care au traiectorii browniene, intre altele parcate oriunde si oricum, intre diverse obiecte uitate sau aruncate pe carosabil.
    prea multa atentie sa nu dezechilibrezi bițiclisti progresisti, echipati si neechipati cu casca de protectie. in final renunt sa postul de sofer.
    postulez pentru unul de director. e mult mai simplu job-ul.

    • 😂😂Eu propun săi angajeze pe toți, și pun pariu că la anul ies in stradă și ăștia !😂😂😂😂😂😂

    • Esti membru de partid?

    • pentru un post de COO am „field experience”.
      20 de ani or fi suficienti fara sa mai fie necesara o adeziune la vreun partid?
      conduc. ergo sum.

    • o tema de studiu pentru „top managementul” stb.
      RATP, o regie de transport de stat a reusit in timp sa devenina un grup din top 3 in lume al operatorilor de transport urban.
      63 000 de angajati in mai multe tari.
      de la o societate dependenta de subventii, pe vremuri, la un grup, detinut de statul francez totusi, cate isi permite sa deschida linii de transport chiar si in Londra.

    • Nu ai sanse. Domnul Adrian a fost numit de PNL. Si a lucrat la stat toata viata din ce am citit in CV.

      Ma gandeam si eu la postul asta ca acu’ e la moda egalitatea de sanse si poate aveam si eu sanse, dar eu nu-s membra de partid.

      Aia e. Csf? Ncsf.

      Deci, cum zice si cetateanul de mai sus, ne mai auzim la urmatoarea greva, pentru ca nu asa se rezolva problemele, schimband oamenilor mentalitatea. Mai repede schimbi conditiile de munca.

    • Voi credeți ca toți fraierii au sto sa lucreze cu publicul bucureștean, cu borfași, cu drogați,sau tot felul de dubioși și guvernanți sau șefi de rahat care nu și onorează promisiunile ,de la greva de pe vremea lui halaicu au rămas 15 % procente ne onorate atunci era legea salarizării de la 1 la6 ,acum s a ajuns ns de la 1 la 10 cum sa nu s permită un director salariul nesimțit, asta e democrația domnilor un director și considera moșier, nu domnilor e un angajatla stat ca și mine ,nu trebuie sa și facă birocrații salarii și ce rămâne sa dea și la prostii care aduce banii.As ruga primăria sa se implice direct în negocierea și plata personalului de mișcare a STB Directorul reclama șoferii ca fura motorina ,o mai fi cit un cazare domnii directori fura cu cisterna motorina nu cu sticla ca vreun amarit care nu mai are cu ce și cumpără carburant sa vina la servici..,deci eu cred ca salariile la STB SINT MAI MICI CA LA CEI AI PARLAMENTULUI CEEA CE NU E NORMAL.ASA CA CEI CE APIRATI LA POSTUL DE SOSER LA STB TE IN HAMI LA O TREABA FOARTEXGREA ,E FOARTE GREU SA TE ACOMODEZI LA PROGRAMUL DE LUCRU ,VA SPUNE UNUL CARE A LUCRAT 35 DE QNI LA FOST RATB.

  18. Într-o țară de mâna a 3 a, salarii la șoferi de 1000 euro? E clar că ne-am tâmpit cu toții! Când ai un sfert din angajații din țară cu 300 euro, pensionari care au lucrat 40 ani cu pensie de 250 euro, alți pensionari cu 25 de ani ,,zis”, muncă în justiție, poliție, armată cu câteva mii de euro care au servit în genul ,, vinovați fără vină, hoție fără hoți, apărare fără nimic de apărat”, este clar că ne-a căzut țiglele de pe casă!

  19. Baiatu’, intervievatul, ai grija in ce sist.em intri! Daca e pu.tred si dupa gre.va tuturor angajatilor nu s-a obtinut nimic, doar niste promisiuni legate de o analiza, tu singur nu-l vei putea schimba nimic.
    Trebuie vazut cu ce te vei confrunta.
    Mai mult vezi si tu cu ce s-au ales cei care au prot.estat, cu dosare pen.ale, conc.edieri, amen.intari.
    Nu e normal si asta nu-i trebuie nimanui si oricum nu asa se rezolva lucrurile.
    Parerea mea e ca nu stii in ce te bagi.
    Mai bine sarac si liber, decat sc.lav intr-un sis.tem putr.ed.
    Incearca la companii gen Mas.saro!

  20. Ioane, scuza-ma, nu este o tara de mana a 3-a, ci o tara cu OAMENI DE MANA A 3-A.
    Asa este mult mai corect, ca sa nu spun oameni de r…..t.
    Pe de alta parte, n-ar strica ca si edilii nostri, de la primar la director, manager de institutie, firma, sa cam lase masina in deplasarile lor si sa mearga pe piciorusele lor pe strazi, in firme , in zonele de responsabilitate si sa-si noteze cate ceva din ce mai sunt de renovat, revonstruit, maturat la propriu, in tara asta.
    Sa mai iasa don confortul zilnic si sa puna mana pe treaba ca sunt multe de facut.

  21. Ușor, ușor mai schimbam din trenulețele astea cde șoferi care vara prefera să oprească AC și sa fure ei motorina.

  22. 😄😄 „Otto cu Carul”…funcția de DIRECTOR,da—dar să ai grijă la orele suplimentare și la sporurile mincinoase pe care dânsul probabil ca le are plătite…că el merita….că…de….muncește mult dânsul…are viața călătorilor și a bicicliștilor,etc, în mâinile lui,cu șpaga soferilor se repara autobuzele să poată ieși în trafic….că…de….dânsul tine banii la buzunar….și multe alte nereguli pe care probabil le știe sau nu vrea sa le știe.😡😡

  23. O să vă spun de ce sunt eu acum în Germania.
    Că tot omul, am căutat de lucru în țară, Maramureș.
    Vă dau numai un exemplu de ce fel de patroni avem în România. Era o ofertă la pădure, muncitor.
    Sun. Intreb: – „Unde se cazează?”. – În vagoane.
    „Unde te speli.? ” – Te speli. „” Unde ții mincare? ”
    – O ții pe acolo așa. ” Unde îți gătești? ” – Îți gătești.
    -” Băi omule, trebuie să fii mistreț să trăiești așa și să mai și muncești. „. Da de ce vorbiți așa, noi de 20 de ani lucrăm așa.
    Deci lumea ortodoxă este o lume plată. N-aveți nevoie de a 3-a dimensiune. Verticala. La ce-ți mai trebuit a 3-a dimensiune cind te poți tîrî.

    • sunteti intr-o nebuloasa teribila, confunzie, ceata. va inteleg frustrarea, enervarea.
      dar nu lumea „ortodoxa” a generat patroni verosi, lacomi, nici diversi angajati, mai ales la stat degeaba, care nu vor sa avanseze profesional.
      egoismul, individualismul, lipsa unei educatii solide ne-a adus aici.
      credinta este intima, personala. daca o cautati cu adevarat veti avansa si spiritual, nu numai material. twilight zone 4 u.
      be welcome mister Tibi D.