Coltilde Armand, despre Romprest: Am făcut solicitare pentru ridicarea licenței acestui operator șantajist / Este interzis prin lege să nu ridici gunoiul / Cer în continuare starea de alertă în sectorul 1
Primarul sectorului 1, Clotilde Armand, a declarat, miercuri, că a făcut solicitare către Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice (ANRSC) pentru ridicarea licenței Romprest, pe care l-a numit ”operator șantajist”.
Armand a precizat că cere în continuare declararea stării de alertă în sectorul 1, care i-ar permite o soluție de rezervă (backup) și contractarea unui nou serviciu de salubrizare, în condițiile în care Romprest refuză în continuare ridicarea gunoiului
. Prefectul Capitalei, Alin Stoica, a evitat să spună clar, într-o intervenție la Antena 3, dacă va declara starea de alertă în sectorul 1, afirmând doar că așteaptă încă un raport din partea Gărzii de Mediu.
Cele mai relevante declarații făcute de Clotilde Armand în războiul cu Romprest, acuzat
- Este un șantaj, este inadmisibil. Acest operator de salubritate lucrează pentru statul român și nu invers. Am văzut gunoaie, muncitorii dădeau cu jet de apă pe carosabil și pe gunoi, fără să-l ridice. Este șantaj, inacceptabil. În orice capitală europeană s-ar fi oprit acest șantaj.
- Am făcut solicitare către ANRSC (Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice) pentru ridicarea licenței acestui operator șantajist.
- Primăria a avut mereu același punct de vedere. Suntem gata să-i plătim pe sortatori direct, nu prin firma de salubritate. Am făcut deja o plată de 9 milioane în luna mai, banii n-au ajuns la sortatori.
- Noi dorim ca sortatorii să fie plătiți direct. Noi am crezut că operatorul va fi de acord cu această soluție normală, ei vor să continuă șantajul. E foarte grav.
- Cer în continuare starea de alertă. Mi-ar permite să plătesc direct pe sortator, să am un operator. Imi dă niște instrumente pe o perioadă limitată de timp, în 30 de zile, o perioadă rezonabilă de timp. După ce se instalează situația de alertă o să avem o soluție de backup. În prima oră când vedem că operatorul nu respectă contractul, legea, reinstaurăm starea de alertă.
- A fost un incident, am explicat la poliție ce s-a întâmplat, echipa noastră este hărțuită, dar nu ne intimidează.
- Romprest vrea ca noi să nu mai contestăm nici o factură, ceea ce nu se poate. O parte din banii plătiți pentru Romprest erau pentru sortatori.
- În calitate de consilier local am avut mereu aceeași linie. Ca să-i decontăm costurile, tre să știm care sunt aceste costuri. Am cerut acest drept de control, care îmi permite să știu care sunt costurile efective ale operatoruluil, ca să știu că avem niște tarife care corespund. Sunt tarifre de cinci, de zece ori mai mari decât cele prezentate la licitație.
- Tarifele care se fac la ora actuală nu au nici o legătură cu realitatea și cu costurile efective. Acest litigiu comercial nu are nici o legătură cu ridicarea gunoiului. Este interzis prin lege să nu ridici gunoiul când ai o delegare de serviciu public.
- Această stare de alertă îmi perimte să am o soluție de backup. Reziliera contractului sunt mai multe variante, e un alt subiect. Acum cel mai ușor este ca licența să fie ridicată.
Citește și
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
17 comentarii