G4Media.ro

Comarnic – Brașov, noul Bechtel? Soluția guvernului pentru Autostrada Comarnic – Brașov,…

Comarnic – Brașov, noul Bechtel? Soluția guvernului pentru Autostrada Comarnic – Brașov, desființată de specialiști: ”Un dezastru iminent. Stabilirea traseului prin mijlocul stațiunilor nu e demn de o țară europeană”

Asociația Pro Infrastructură desființează soluția aleasă de guvernul Dăncilă pentru Autostrada A3, tronsonul Ploiești – Brașov.

”Credem cu tărie că soluția PPP descrisă de acest studiu este un DEZASTRU iminent și aruncă în derizoriu construirea unei autostrăzi extrem de importante. Motivele? Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova și a stațiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile și restricțiile financiare, tehnice și de impact asupra mediului. În această formă, proiectul nu este demn de o țară europeană civilizată”, arată asociația care militează constant pentru îmbunătățirea infrastructurii de transport din România.

Pro Infrastructură critică executivul și pentru faptul că a ales soluția parteneriatului public – privat în detrimentul finanțării cu fonduri europene, arătând că autostrada este inclusă în Masterplanul General de Transport cu bani europeni eligibili: ”autorii studiului exclud neîntemeiat această opțiune. Alternativa cu fonduri bugetare este și ea eliminată fără nicio analiză atentă. Adoptarea din start a variantei PPP este bizară, știindu-se că o finanțare prin PPP este semnificativ mai scumpă decât cele clasice, adăugând statului o povară constantă pentru mulți ani după inaugurare, fiind inclusă în totalitate pe deficitul bugetar din primul moment”.

Specialiștii asociației reclamă și prezența în documentul oficial a ”greșelilor grosolane de gramatică, logică și a limbajului de lemn” și arată că traseul din 2002, adoptat acum ca soluție finallă, ”va duce la un dezastru ecologic pe Valea Prahovei, cu un puternic impact negativ asupra turismului”.

Asociația Pro Infrastructură arată că ”traseul „croșetează” de-a lungul albiei Râului Prahova, cu numeroase traversări ale acestuia, fiind necesare regularizări și devieri ale râului, defrișări și demolări ale multor proprietăți ridicate în ultimii ani. Chiar și prin instalarea de panouri fonoabsorbante, zgomotul produs de vehicule va crea un disconfort continuu (valea nu permite disiparea sunetului)”.

Recalcularea prețului final este o altă problemă care decurge din documentația aprobată de guvern, ceea ce va duce la o posibilă majorare a prețului, mai arată sursa citată: ”Cea mai mare parte a riscurilor este direcționată de statul român spre partenerul privat, creându-se premisele pentru sume umflate semnificativ de ofertanți pentru acoperirea lor”.

”Un asemenea mecanism întortocheat a mai fost experimentat o singură dată în România, cu urmări previzibile: contractul cu Bechtel, unde estimarea inițială de 2,2 miliarde de euro pentru întreaga autostradă de 450 de km între Brașov și Borș s-a transformat în 1,3 miliarde de euro pentru doar 52 de km între Câmpia Turzii și Gilău, plus lucrări nefinalizate între Suplacu de Barcău și Borș”, mai arată Asociația Pro Infrastructură.

Reamintim că guvernul a aprobat în ședința din 29 august studiul de fundamentare al Parteneriatului Public-Privat (PPP) pentru Autostrada A3 București-Ploiești-Brașov care va sta la baza viitorului contract pentru proiectarea, execuția și operarea tronsonului Ploiești-Brașov și operarea sectorului București-Ploiești.

Foto: Asociația Pro Infrastructură

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

11 comentarii

  1. Daca ne vor mai conduce analfabetii astia vom face si autostrada subterana, sau pe PILOSI ca centura bucurestiului, sau chiar dublu etajata.
    vor veni alti sa repare groapa lasata de astia?

  2. Mai ieftin ar fi să faceți o „Highway to Hell”. Vă aștept cu drag…!

  3. Este un bonus acordat ?
    catre CONSITRANS :Dir Hanganu : proprietar ul unei parti imp din Str POLONA si prietenului lui : UMBRARESCU , alt prieten cu GHITA ?

  4. Am mare incredere in acest guvern ca nu va face niciodata autostrada pentru uberistii ghei, care n-au alta treaba decat sa umple uikend de uikend, in nr cat mai mare, statiunile de pe valea prahovei si Poiana! Sau intre timp s-a facut vreo fabrica de tractoare sau autocamioane pe la Bv si nu stiu eu…

    • Mai aveti putine zile! Tu si ai tai. Habar nu aveti cum veti fi stersi de istorie. Vine scadenta asa ca daca vreti Oxigen sa respirati ar trebui sa plecati la Beograd sau Moscova. Da este o AMENINTARE!

    • Scumpe halatele? Te-au trezit după electroterapie si esti zglobiu, asa-i?

    • Asistatule, ce are a face coada vacii cu stampila prefecturii?
      Vad ca-i dai inainte cu „uberistii”, dusmanii tai de moarte, valoarea, piranda, etc etc etc. Singurii care au ce au cu „uberistii” sunt doar taximetristii, pe care o concurenta civilizata ii lasa fara paine.
      Intelege o data pentru totdeauna ca esti prost, si lasa discutiile pentru cei mari, aia care chiar stiu despre ce vorbesc. Mkay?

  5. Am mare incredere ca defapt guvernul nu va face absolut nici o infrastructura, nici o autostrada. Insa vor aparea la televizor Liviu Dragnea vorbind despre conspiratia impotriva statului roman, hotul Darius Valcov confundand fascistii cu antifa,, iar Daea cu teorii filosofice, vorbind despre apropierea omului de porc, rautatea vegetarienilor, respectiv despre simbioza frunzei de stejar cu oaia dacicã, spre bucuria Asistatilor. Amin!

  6. @mihaiescu
    Du-te repede la tapalaga sa te dea afara…

    • Nici nu te-ai adaptat inca la viata de freelancer si vrei sa-i atragi si pe altii …?!

  7. Cu bani de la buget nicio sansa sa se faca vreun drumulet, se fura tot bugetul prin atribuiri directe sau prin pomeni.
    Referitor bani europeni, au aflat ca nu se pot fura, asa ca nu se mai obosesc sa aplice pt ei.
    Sobolanii macar nu intretin structura rutiera existenta, unde se surpa vreun sens – pun restrictie, unde se strica un pod – pun ocolire, unde e plin de gropi – nici macar nu plombeaza, etc. Mergeti pe drumul Brasov-Bran, mai bine nu :))