Comisia Europeană anchetează Facebook pentru un presupus comportament anticoncurențial
Comisia Europeană a deschis o investigație formală asupra Facebook pentru a vedea dacă gigantul digital american a încălcat regulile europene de competitivitate prin utilizarea datelor utilizate pentru reclamă, potrivit unui comunicat al instituției.
Investigația va determina și dacă serviciul de mici anunțuri publicitare “Facebook Marketplace” e legat de rețeaua sa socială, ceea ce ar fi o încălcare a legislației europene.
“Facebook e utilizat de aproape 3 miliarde de oameni și circa 7 milioane de companii cumpără reclamă pe Facebook, care colectează cantități uriașe de date despre activitatea utilizatorilor. Vom cerceta în detaliu dacă datele colectate dau Facebook un avantaj competitiv nepermis”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședinte pentru concurență al Comisiei Europene.
O investigație preliminară a Comisiei arată că Facebook ar putea distorsiona competiția în piața micilor anunțuri publicitare, potrivit comunicatului citat.
Facebook a primit amenzi până acum de la mai multe utorități naționale din state membre UE pentru modul de gestionare a datelor strânse de la utilizatori și este anchetată de Comisia Europeană și în alte dosare. Compania fondată de Mark Zuckerbeg a fost amendată de Comisie în 2017 cu 110 milioane euro pentru că nu a furnizat informații complete despre cumpărarea aplicației WhatsApp.
(Foto: Facebook)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
3 comentarii