G4Media.ro

Comisia Europeană înăsprește regulile pentru platforma de rezervări hoteliere Booking și deschide…

Sursa foto: Pixabay

Comisia Europeană înăsprește regulile pentru platforma de rezervări hoteliere Booking și deschide o investigație de piață privind X, fost Twitter

Comisia Europeană a desemnat luni platforma de rezervări hoteliere Booking drept ”gatekeeper”, ceea ce înseamnă că societatea care o controlează trebuie să respecte reguli mai dure privind protecția datelor clienților, potrivit unui comunicat al executivului european.

În paralel, Comisia a demarat o investigație de piață pentru a evalua dacă platforma X, fosta Twitter, se califică drept gatekeeper.

În urma desemnării sale, Booking are acum la dispoziție șase luni pentru a se conforma obligațiilor, ceea ce înseamnă că trebuie să ofere mai multe opțiuni și mai multă libertate utilizatorilor finali.

Comisia Europeană a luat la țintă marile platforme tehnologice și verifică dacă acestea respectă legislația privind concurența și libertatea clienților de a alege serviciile pe care le doresc.

În cazul în care un gatekeeper nu respectă obligațiile stabilite de DMA, Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală la nivel mondial a companiei, care pot ajunge până la 20% în cazul unor încălcări repetate. În cazul încălcărilor sistematice, Comisia este, de asemenea, împuternicită să adopte măsuri corective suplimentare, cum ar fi obligarea unui gatekeeper să vândă o afacere sau părți din aceasta sau interzicerea achiziționării de servicii suplimentare legate de nerespectarea sistemică.

Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft sunt cele șase mari companii de tehnologie pe care Comisia Europeană le-a încadrat deja în categoria ”gatekeepers”.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Nimeni nu-i obligat sa intre pe X.

  2. Meta a vandut in mod repetat datele utilizatorilor FB, n-am auzit de nicio amenda.

    • Acum avem noroc, cand suntem slab informati, putem „auzi” usor ca au primit si ei cel putin o ameda – 1.2 miliarde €, fix pentru treaba mentionata, in 2023 – la o scurta cautare pe Google (i.e. Alphabet, amendati si ei in trecut, cu 2.42 miliarde €, pentru nerespectarea legii antitrust). Asta daca nu suntem si rau intentionati.

      Si nimeni nu e obligat sa intre pe X, dar nu inseamna ca pot face ce vor. Dimensiunea, accesul si influenta vin la pachet cu responsabilitate. Impactul nu se limiteaza doar asupra celor care intra.

    • @aidecapulmeu
      X e o platforma privata, pot face cam orice nu incalca legea. Impactul razelor gamma asupra anemonelor nu se poate cuantifica financiar si nici nu poti chema X in fata justitiei pentru sentimentele cuiva.
      META contesta decizia si amenda aia nu e definitiva. E drept ca n-am citit despre ea, asta e intr-adevar vina mea.