Comisia Europeană înăsprește regulile pentru platforma de rezervări hoteliere Booking și deschide o investigație de piață privind X, fost Twitter
Comisia Europeană a desemnat luni platforma de rezervări hoteliere Booking drept ”gatekeeper”, ceea ce înseamnă că societatea care o controlează trebuie să respecte reguli mai dure privind protecția datelor clienților, potrivit unui comunicat al executivului european.
În paralel, Comisia a demarat o investigație de piață pentru a evalua dacă platforma X, fosta Twitter, se califică drept gatekeeper.
În urma desemnării sale, Booking are acum la dispoziție șase luni pentru a se conforma obligațiilor, ceea ce înseamnă că trebuie să ofere mai multe opțiuni și mai multă libertate utilizatorilor finali.
Comisia Europeană a luat la țintă marile platforme tehnologice și verifică dacă acestea respectă legislația privind concurența și libertatea clienților de a alege serviciile pe care le doresc.
În cazul în care un gatekeeper nu respectă obligațiile stabilite de DMA, Comisia poate impune amenzi de până la 10% din cifra de afaceri totală la nivel mondial a companiei, care pot ajunge până la 20% în cazul unor încălcări repetate. În cazul încălcărilor sistematice, Comisia este, de asemenea, împuternicită să adopte măsuri corective suplimentare, cum ar fi obligarea unui gatekeeper să vândă o afacere sau părți din aceasta sau interzicerea achiziționării de servicii suplimentare legate de nerespectarea sistemică.
Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta și Microsoft sunt cele șase mari companii de tehnologie pe care Comisia Europeană le-a încadrat deja în categoria ”gatekeepers”.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
4 comentarii