G4Media.ro

Comisia Europeana pregătește cadrul legislativ pentru bateriile mașinilor electrice. Acestea vor avea…

Foto: Audi

Comisia Europeana pregătește cadrul legislativ pentru bateriile mașinilor electrice. Acestea vor avea nevoie de un „pașaport al emisiilor”.

Comisia Europeană a pregătit un proiect de lege pentru reglementarea emisiilor generate de producția  bateriilor pentru mașinile electrice, pentru a se asigura că acestea nu vor genera probleme sociale și de mediu.

„Legea bateriilor va fi prima de acest fel și vine în contextul creșterii vânzărilor de mașini electrice și a apariției accelerate de fabrici de baterii pe teritoriul Europei. Indiferent că sunt produse în Europa sau nu, legea va garanta că bateriile folosite în Europa sunt mai prietenoase cu mediul și reciclabile”, afirmă reprezentanții grupului de mediu Transport&Environment.

În cadrul proiectului de lege, printre cele mai importante puncte, este cel referitor la obligația producătorilor de baterii de a calcula și dezvălui nivelul emisiilor de carbon generate în urma procesului de  producție a bateriilor. În formula de calcul a emisiilor generate de producția de baterii, se vor regăsi emisiile generate de extragerea materiilor prime, resursele folosite în procesul de producție și inclusiv operațiunile de reciclare.

Un alt punct al proiectului prevede ținte clare cu privire la rata de recuperare a materiilor prime utilizate  în cadrul procesului de producție. Spre exemplu, rata de recuperare a materiilor precum Cobalt, Nichel, Litiu, Cupru, va trebui să fie în proporție  de peste 90%.

„Reciclarea materialelor cheie pentru baterii, permite producătorilor să țină pasul cu cererea în creștere fără a crește activitățile miniere. De asemenea, va aduce locuri de muncă și noi companii de-a lungul lanțului valoric al reciclării în Europa.”

Pe lângă asta, pentru a putea fi introduse pe piață, bateriile vor trebui să îndeplinească criterii minime de performanță și durată de viață.

 

Sursa: transportenviroment.org

Sursa Foto: Audi

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Pare o măsura bună, nimeni nu vrea sa încurajeze mineritul cobaltului în Congo cu copii sclavi.
    Dar ce-ar fi să aplicam același standarde și la alte produse, de exemplu combustibilii fosili. Ce-ar fi să nu-i mai cumpăram de la regimuri criminale și dictatoriale ca al Arabiei Saudite, Brunei, EAU, Rusia etc?
    Pentru că dacă nu aplicăm aceleași standarde etice suntem ipocriți și lumea ar putea crede, cine știe, ca vrem sa punem piedici în calea autoturismelor electrice și ale tehnologiilor sustenabile, că vrem sa încurajăm continuarea dependentei de combustibili fosili, că vrem să fim siguri că urmașii nostrii nu vor mai avea o planeta locuibilă.

    • @Florin
      Sunt foarte placut surprins de un comentariu echilibrat si bine intentionat despre mobilitatea electrica, pe pagina g4media.

  2. E foarte bine ca se lucreaza la asa ceva si nu se lasa lucrurile in haos.
    Legislatia asta ar trebui sa introduca si o sectiune dedicata standardizarii bateriilor si posibilitatii de schimbare rapid. E mai bine sa fie baterii mai mici si mai usoare dar care sa poata fi schimbate foarte rapid cu unele gata incarcate sau eventual cu capacitate marita.
    De exemplu cele 48 de saptamani din an cat ne invartim in apropierea locuintei s-ar putea folosi un pachet de baterii cu autonomie pana in 200 de km, iar in cele 4 saptamani de concediu s-ar opta pentru inchirierea unui pachet XXL cu care sa poti face 500 km la un schimb/incarcare.
    In plus o masina electrica care standard are o baterie mai mica ar avea un pret accesibil.

  3. Deci si-au dat seama pana la urma…