Comisia Europeană: Publicitatea de stat în România e utilizată ca o metodă de interferență în presă
Publicitatea plătită de instituțiile de stat în România e utilizată pentru ca statul să interfereze în mass-media, arată raportul privind statul de drept făcut public miercuri de Comisia Europeană.
Raportul Comisiei citează studiul The Media Pluralism Monitor (MPM 2020) realizat de Centrul pentru Pluralism și Libertatea Media (CMPF) și arată că ”există un risc ridicat la adresa pluralismului media”.
În plus, aratată Comisia Europeană, legislația nu este suficient de puternică în privința cheltuirii fondurilor publice, ceea ce duse la lipsa transparenței.
Comisia Europeană critică și alocarea discreționară a fondurilor de publicitate de către instituțiile de stat, pe care o consideră ”un instrument utilizat de autoritățile publice pentru a interfera cu presa, mai ales la nivel local”.
Reamintim că atât G4Media.ro, cât și alte publicații independente au descris pe larg mecanismul alocării de sume uriașe de bani de către instituțiile publice, precum primării și firme subordonate acestora, către instituții de presă. De asemenea, guvernul a decis alocarea a zeci de milioane de euro către majoritatea televiziunilor, radiourilor și site-urilor, sub formă de contracte menite să sprijine campania de conștientizare anti-Covid. Singurul criteriu pentru alocarea acestor fonduri guvernamentale a fost audiența.
Citește aici raportul integral al Comisiei Europene
Foto: Facebook
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
7 comentarii