Comisia Europeană solicită informații de la YouTube, Snapchat și TikTok cu privire la algoritmii pe care îi folosesc pentru a recomanda conținut utilizatorilor
Comisia Europeană a solicitat miercuri informații de la YouTube, Snapchat și TikTok cu privire la parametrii utilizați de algoritmii lor pentru a recomanda conținut utilizatorilor și la rolul acestora în amplificarea unor riscuri sistemice, inclusiv cele legate de procesul electoral, sănătatea mintală și protecția minorilor, potrivit Reuters.
Solicitările, formulate în temeiul Digital Services Act (DSA), „se referă, de asemenea, la măsurile luate de aceste platforme pentru a atenua influența potențială a sistemelor lor de recomandare asupra răspândirii de conținut ilegal, cum ar fi promovarea drogurilor ilegale și a discursului instigator la ură”, a declarat Comisia Europeană într-o declarație.
Comisia a precizat că a solicitat informații suplimentare de la TikTok cu privire la măsurile adoptate de firmă pentru a împiedica actorii negativi să manipuleze aplicația și pentru a reduce riscurile legate de alegeri și de discursul civic.
Firmele de tehnologie trebuie să furnizeze informațiile solicitate până la 15 noiembrie, a declarat UE, după care Comisia va decide cu privire la pașii următori, care ar putea include amenzi.
UE a deschis anterior proceduri de neconformitate în temeiul DSA, care solicită companiilor Big Tech să facă mai mult pentru a aborda conținutul ilegal și dăunător de pe platformele lor, în legătură cu recomandările oferite de Facebook și Instagram Meta, AliExpress și TikTok.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank