Comisia Europeană sprijină entitățile independente de presă prin alocarea a 11 milioane de euro, în cadrul programului „Parteneriate în domeniul jurnalismului”
Comisia Europeană sprijină mass-media independente prin alocarea unui cuantum de 11 milioane de euro, în cadrul „Parteneriate în domeniul jurnalismului”, pentru două acţiuni separate: pe de o parte, finanţarea colaborărilor transfrontaliere între organizaţiile mass-media de ştiri şi, pe de altă parte, crearea de programe de subvenţionare pentru organizaţiile mass-media care contribuie direct la viaţa democratică, relatează news.ro
Potrivit unui comunicat al Comisiei, prima acţiune, care beneficiază de 6 milioane de euro, va sprijini colaborarea transfrontalieră între organizaţiile mass-media de ştiri care doresc să dezvolte împreună modele de afaceri inovatoare şi/sau să desfăşoare în comun proiecte jurnalistice. Finanţarea este destinată consorţiilor de organizaţii active în sectorul mass-mediei (şi anume organizaţii mass-media non-profit, publice şi private, asociaţii mass-media, ONG-uri etc.), încurajând, printre altele, transformarea organizaţiilor mass-media, furnizarea de informaţii de calitate şi dezvoltarea competenţelor profesioniştilor din cadrul organizaţiilor mass-media de ştiri.
Cea de a doua acţiune, care beneficiază de 5 milioane de euro, are ca scop sprijinirea organizaţiilor mass-media de ştiri care sunt deosebit de importante pentru dezbaterile democratice şi pentru participarea cetăţenilor. Ea va urmări să instituie programe de finanţare (de exemplu fonduri) care vor distribui granturi către organizaţiile mass-media locale sau regionale, către jurnalismul de investigaţie, precum şi către organizaţiile mass-media specializate în informaţii de interes public.
Prin urmare, cererea de propuneri este deschisă organizaţiilor (asociaţii mass-media, ONG-uri, societatea civilă, centre de cercetare, universităţi etc.) care activează în domeniul mass-mediei, într-un sens mai larg, şi pot acţiona ca intermediari pentru sprijinirea organizaţiilor care au cea mai mare nevoie de sprijin.
Data limită de depunere a candidaturilor este 14 februarie 2024, iar proiectele trebuie să înceapă spre sfârşitul anului 2024. Candidaţii pot depune o cerere pentru o acţiune sau pentru cealaltă sau chiar pentru amândouă. Organizaţiile mass-media selectate îşi vor păstra libertatea editorială deplină. La 6 decembrie va avea loc o sesiune de informare, iar aici este disponibilă o privire de ansamblu asupra sprijinului acordat de UE sectorului mass-mediei de ştiri, se arată în comunicat.
Având în vedere că prima cerere de propuneri a fost lansată în 2021 şi a fost urmată apoi de cele din 2022 şi din 2023, în prezent este vorba de cea de a 4-a cerere de propuneri în sprijinul formării de parteneriate în domeniul jurnalismului. Comisia a decis să îşi intensifice sprijinul acordat sectorului mass-mediei în cadrul planurilor sale de acţiune privind democraţia europeană şi pentru domeniul mass-mediei şi al audiovizualului. Sporirea finanţării pentru acest sector merge mână în mână cu iniţiative legislative precum legea europeană privind libertatea mass-mediei.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu