Comisia Europeană vrea să acționeze împotriva rețelelor sociale care promovează discursuri ale urii: Avem nevoie de reguli stabile pentru a garanta că în mediul online nu va prolifera conţinutul ilegal
Vicepreşedinta Comisiei Europene, Vera Jourova, şi-a exprimat luni dorinţa de a acţiona împotriva reţelelor sociale care promovează discursuri ale urii, estimând că timpul acordurilor neconstrângătoare „a trecut”, într-un interviu pentru ziarul belgian Le Soir, relatează AFP, citată de Agerpres.
„Să spui că aceşti actori sunt canale care nu au nimic de a face cu conţinutul este depăşit. Şi mi-e teamă că de asemenea sunt depăşite şi acele aşa-numite ‘gentlemen’s agreements’ cu giganţii din domeniul tehnologiei”, a declarat Vera Jourova, însărcinată în cadrul executivului comunitar cu „valorile şi transparenţa”.
„Cooperăm bine cu Facebook, Google, Twitter, Microsoft etc., dar există noi actori, precum Tik Tok (aplicaţie chinezească de partajare de video, foarte populară în rândul adolescenţilor – n.r.) şi cu ei nu văd să încheiem un acord. Deci avem nevoie de reguli stabile pentru a garanta că în mediul online nu va prolifera conţinutul ilegal”, a adăugat ea.
Facebook, Twitter, YouTube şi Microsoft au semnat în mai 2016 un „cod de conduită” în care se angajau în faţa Comisiei la „proceduri clare şi eficiente pentru a examina” în mai puţin de 24 de ore raportările de afirmaţii care instigă la ură în Europa şi la înlăturarea lor dacă este necesar. Google+, Instagram, Snapchat, Dailymotion şi Jeuxvideo.com s-au alăturat şi ele acestui cod de conduită.
Comisia Europeană, care până acum a optat pentru un demers voluntar din partea platformelor în lupta împotriva dezinformării, intenţionează să adopte acum o reglementare, potrivit Verei Jourova, „în special în cazurile în care dezinformarea coordonată pe platforme tehnologice poate pune probleme de securitate”.
Responsabila cehă a mai subliniat că executivul comunitar este „în curs de colectare a datelor” privind legătura între „modelul de business” al acestor reţele şi proliferarea „fake news”.
„Adevărul nu este sexi. Dezinformarea funcţionează cu emoţii, care o vând mai bine. Poate sunt naivă, dar nu cred că minciunile ar trebui să fie profitabile”, a spus ea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.