G4Media.ro

Comisia Europeană vrea să faciliteze călătoria cu trenul prin crearea unui sistem…

Sursa foto: Facebook/Министерство на транспорта и съобщенията

Comisia Europeană vrea să faciliteze călătoria cu trenul prin crearea unui sistem unic de rezervare a biletelor online

Ursula von der Leyen, care a fost realeasă joi preşedintă a Comisiei Europene (CE), vrea să faciliteze călătoria cu trenul prin crearea unui ”sistem unic de rezervare” la scara Uniunii Europene (UE), se arată într-un document publicat joi, relatează AFP citată de News.ro.

”Vom propune un regulament care să prevadă un sistem unic de rezrevare a biletelor online, pentru ca europenii să poată cumpăra un bilet unic pe o platformă unică”, promite ea în orientările politice ale viitoarei Comisii în perioada 2024-2029.

Documentul a fost publicat joi, înainte ca eurodeputaţii să o realagă într-un nou mandat de cinci pe von der Leyen la şefia Executivului european.

Însă dezvoltarea transportului feroviar se loveşte în continuare de o fragmentare a reţelei europene în 27 de sisteme naţionale.

”Pentru a ne atinge obiectivele climatice, trebuie să le permite cetăţenilor să se îndrepte mai uşor către opţiuni mai durabile”, pledează Ursula von der Leyen.

”Transportul feroviar transfrontalier rămâne prea complicat pentru mulţi cetăţeni. (Ei) ar trebui să poată folosi sisteme de rezevare deschise, pentru a cumpăra călătorii transeuropene de la mai mulţi prestatori, fără să-şi piardă dreptul la rambursare sau despăgubire”, afirmă ea.

Preţuri piperate, lipsa legăturilor feroviare şi lipsa de coordonare între ţări sunt unele dintre obstacolele care împiedică trenul să fie la fel de atractiv ca avionul pe rute internaţionale.

Numeroase site-uri de comparare de zboruri – ca Skyscanner sau Google Flight – livrează instant orice ofertă aeriană existentă pe o traiectorie dată, însă nu există niciun site echivalent feroviar.

Pasagerii sunt nevoiţi adesea să jongleze între mai multe site-uri pentru a-şi căuta rutele şi a-şi cumpăra biletele, iar adesea diferenţele de funcţionare între site-uri creează confuzie. Astfel, aceeaşi rută francezo-germană poate fi vândută de până la cinci ori mai scump de SNCF Connect decât de omologul său german.

Eurodeputaţii s-au pronunţat prin vot în martie asupra unei coordonări mai bune a transportului feroviar în UE – prin planificarea în mod concret a traficului, finanţări, proiecte de dezvoltare şi lucrări de mentenanţă.

”Trebuie să facem din acest mozaic, din acest talmeş-balmeş de reţele naţionale o adevărată reţea europeană”, pleda atunci aleasa luxemburgheză Tilly Metz (Verzi), raportoarea textului.

În perioada 1990-2021, reţeaua feroviară a UE a scăzut cu 12.000 de kilometri, deplângeau eurodeputaţii, angajându-se să oprească această tendinţă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Mai rămâne sa construiască și niște căi ferate prin România că, altfel, se duce în lună cu satelitu’…

  2. Platforme exista, de ex Trainline Europe, Interrail, probabil nu e informata. Problema nu e de unde iti cumperi bilet, ci conexiunile proaste, preturile mari si durata calatoriei, care depaseste inclusiv deplasarea cu masina.

  3. Caile ferate din Romania sunt o gluma proasta .Peste tot ard locomotive ,parcul invechit din anii 50 ,buruienile au crescut asa de mari incat sar caprioarele prin gari .Preturi mari ,multa prostime care o ard degeaba .Restructuarea acesteicompanii de muls bani ,inoirea parcului si refacerea in totalitate a caiilor ferate .Este un sector strategic si ar trebuii ca bolsevicii de la putere sa investeasca mai mult .

  4. P.S. multa prostime care o arde degeaba

  5. Și vor călători prin România cu 45 km/h, atunci când nu se strică locomotiva, și fără aer condiționat?