Comisia federală a comunicațiilor din SUA impune divulgarea publică a conținutului de radio și TV sponsorizat sau furnizat de guverne străine
Comisia federală a comunicaţiilor (FCC) din Statele Unite a anunţat joi că a votat în unanimitate adoptarea unor reguli ce impun divulgarea publică a conţinutului de televiziune şi radio sponsorizat sau furnizat de guverne străine, transmite Reuters.
Dezvăluirea este obligatorie în momentul difuzării dacă o entitate guvernamentală străină a plătit un post de radio sau de televiziune, direct sau indirect, pentru a transmite materiale.
Regulile actuale nu specifică când şi cum ar trebui făcute publice sponsorizările din partea unor guverne străine.
„Ordinul creşte transparenţa, asigurându-se că publicul este conştient când un guvern străin sau reprezentanţii săi utilizează programe de radio şi televiziune pentru a convinge publicul american”, precizează un comunicat al FCC.
Preşedinta în exerciţiu a agenţiei americane, Jessica Rosenworcel, a declarat că informaţiile despre programele sponsorizate de guverne străine s-au înmulţit în ultimii ani.
„Ştim că entităţi străine cumpără timp pe posturile de difuzare de pe piaţă peste tot în ţară, inclusiv programe sponsorizate de guvernul chinez şi de guvernul rus chiar aici, în capitala naţiunii noastre”, a spus Rosenworcel într-o declaraţie.
De câţiva ani democraţii din Congresul american îndeamnă FCC să adopte măsuri pe acest subiect.
sursa: Agerpres.ro, sursa foto: Pexels
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu