G4Media.ro

Compania chineză Nio vrea o rețea de dealeri pentru a-și crește vânzările…

Foto: NIO site oficial

Compania chineză Nio vrea o rețea de dealeri pentru a-și crește vânzările de automobile electrice în Europa, exact când UE caută soluții împotriva mașinilor chineze

Producătorul chinez de automobile electrice Nio analizează posibilitatea construirii unei reţele de dealeri auto în Europa, pentru a accelera vânzările pe această piaţă, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar, potrivit Agepres.

Nio este un rival al producătorului american Tesla graţie modelelor premium lansate în luna noiembrie 2021. La finele anului trecut, Nio a intrat pe pieţele din Germania, Ţările de Jos, Suedia şi Danemarca oferind clienţilor posibilitatea de a cumpăra automobile electrice direct din magazinele sale sau online, fie să închirieze automobilele pentru o perioadă începând de la o lună.

Sursele citate de Reuters susţin că în prezent Nio analizează posibilitatea unor reţele de dealeri pe principalele pieţe europene, după ce luna trecută preşedintele companiei a spus că vânzările din Europa nu se ridică la înălţimea aşteptărilor.

Planurile Nio vin într-un moment în care alţi producători chinezi de automobile electrice, inclusiv Xpeng, Zeekr şi BYD, încearcă să se extindă în mod agresiv în Europa, unde îşi pot vinde automobilele la preţuri mai mari decât pe piaţa chineză.

O sursă a dezvăluit că Nio a descoperit faptul că Europa are „particularităţile” sale, fără a oferi alte detalii, dar a adăugat că producătorul chinez are de gând să se extindă în mai multe ţări europene. Potrivit postărilor de pe Linkedin, Nio a început să facă angajări în Franţa, Italia, Ungaria, Elveţia şi Austria.

Planurile Nio de a se extinde puternic pe piaţa din Europa vin într-un moment în care Comisia Europeană analizează posibilitatea de a introduce tarife vamale suplimentare la importurile de automobile electrice chineze, în ideea de a-i proteja pe producătorii europeni.

Nio, care se situează pe locul nouă în rândul producătorilor chinezi de automobile electrice şi hibride, nu oferă cifre detaliate cu privire la vânzările sale în Europa. Luna trecută, preşedintele Nio, Qin Lihong, a spus că informaţiile din presa chineză conform cărora Nio a vândut 832 de vehicule în Europa în primul semestru din 2023 sunt incorecte, adăugând că cifrele reale sunt de trei-patru ori mai mari. Chir şi aşa, Qin Lihong a spus că nu este mulţumit de volumele actuale de vânzări.

Pe piaţa din China, Nio nu utilizează dealeri şi se bazează pe un model de vânzări directe similar cu cel inventat de Tesla. La finele lunii septembrie, constructorul chinez avea 137 Nio Houses, inclusiv şase în Europa, unde compania îşi afişează automobilele şi oferă posibilitatea unor teste potenţialilor clienţi.

Amenințarea concurențială a determinat Uniunea Europeană să lanseze o investigație cu privire la sprijinul acordat de Beijing pentru industria vehiculelor electrice. Acest lucru se adaugă la tensiunile legate de tehnologie dintre Occident și China, care este unul dintre cei mai mari parteneri comerciali ai Europei și cea mai mare piață auto din lume.

Atacul Chinei în domeniul vehiculelor electrice, împreună cu finanțarea masivă a energiei curate din SUA, care a atras investiții din Europa, arată cum blocul celor 27 de națiuni este prins în mijlocul cursei globale pentru tehnologii ecologice.

Producătorii chinezi de vehicule electrice sunt atrași de Europa deoarece tarifele de import auto sunt de doar 10% față de 27,5% în SUA, a declarat analistul auto independent Matthias Schmidt. De asemenea, Europa are a doua cea mai mare piață de baterii pentru vehicule electrice din lume, după China.

Nu mai contează geopolitica. Cumpărătorii de automobile din Europa, care sunt preocupați de climă și care se confruntă cu un cost al vieții în creștere, sunt încântați de modul în care vehiculele electrice chinezești sunt accesibile, dar pline de caracteristici și cu un design elegant. Preocupările legate de amenințarea la adresa producătorilor auto locali și a locurilor de muncă nu reprezintă un factor pentru ei.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. UE trebuie sa stopeze importul acestor stifturi venite de la orezari ale caror baterii sunt de o calitate indoielnica si nu rezista mai mult de 1 an.

    • cu ce ai comparat? cu dacia spring facutat tot la ei, vanduta la un pret exorbitant (22.000E cu calitate de masina de dacia 1300, cand cu 22.000 poti cumpara o masina termica , la aceesi categorie superioara din toate punctele de vedere) , ca sa ia cat mai mult din RABLA PLUS, si cu dotari / calitate indoielnica , dar si cu garantie la baterie de 8 ani?
      sau ai comparat cu ID-urile de la VW , in care cea mai mica varianta are pret de SUV hybrid?
      eu cred ca masinile electrice chinezesti vor mai baga mintile in cap producatorilor din UE, si vor veni si cu masini normale ca pret

  2. orezarii vand in pierdere iar pierderile sunt acoperite de guvernul de la beijing si de subordonatii lor locali.