G4Media.ro

Compania coreeană Hyundai vrea să devină cel mai mare producător de mașini…

Compania coreeană Hyundai vrea să devină cel mai mare producător de mașini electrice din Europa

Hyundai își propune să devină cel mai mare producător de mașini electrice din Europa în acest an, odată cu demararea producției modelului Kona Electric la uzina din Nošovic Cehia, programată la începutul lunii martie, conform unui comunicat de presă.

Hyundai susține că piața europeană are un “potențial uriaș” pentru mașini electrice, iar cererea clienților pentru astfel de vehicule va fi din ce în ce mai mare.

„Decizia de a produce modelul Kona Electric în Europa a fost luată pentru a deservi mai bine clienții europeni ai Hyundai. De la lansarea pe piață în anul 2018, cererea pentru Kona Electric a depășit așteptările, iar capacitatea crescută de producție este destinată să țină pasul cu cererea în creștere. Modele Kona pe benzină, diesel și hibrid vor fi în continuare importate din Coreea. Aceste mișcări vor reduce considerabil timpii de livrare”, precizează comunicatul.

Hyundai a declarat că anul acesta va produce peste de 80.000 de unități de autovehicule cu emisii zero destinate clienților europeni, inclusiv Kona Electric, Ioniq Electric și noul model Nexo, alimentat cu hidrogen (fuell cell).

Hyundai este unul dintre pionierii autovehiculelor cu emisii zero, compania asiatică fiind printre singurele care oferă atât automobile electrice cu baterii (BEV), automobile hibride clasice, automobile plug-in hibrid (PHEV), autmobile cu hidrogen (fuell cell) cât și modele convenționale care functionează cu benzină/diesel.

Sursa: Hyundai.news

Foto sus: Hyundai

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

10 comentarii

  1. Este usor sa produci masini electrice. Mai putine componente, mai simplu de asamblat..
    Dar cine produce bateriile?

    • Kia si Hyundai cumpara baterii de la CATL. CATL fiind cel mai mare fabricant de baterii din China

    • @Bresciano. In mod sigur nu e rocket science. Principalul avans tehnologic in acest domeniu a fost facut in anii ’90 cand GM a produs EV1, prima masina cu motor electric asincron si convertizor de frecventa de putere bazat pe igbt. De atunci au fost facute o serie de imbunatatiri pe partea de invertoare dar deja tehnologia este disponibila oricui si are costuri de fabricatie foarte mici. Principalul avantaj al Tesla este colaborarea cu Panasonic pentru producerea bateriei, in prezent bateria Tesla are cea mai buna densitate de energie.
      Ceilalti vendori de masini electrice (germani, francezi, coreeni) s-au cuplat cu firme chinezesti pentru productia de baterii si sunt la cativa pasi in urma Tesla (nu foarte departe).
      Masina electrica merge totusi pe un drum infundat deoarece este dependenta de bateria pe litiu iar rezevele cunoscute de litiu vor ajunge pentru 2-3 sute de milioane de sedan-uri deoarece sunt si alte domenii in care cererea de litiu este in crestere.
      Multi oameni din lumea civilizata vad masinile electrice ca fiind alternativa moderna si benefica pentru mediu dar omit ca industria de extractie a litiului este puternic energofaga si modifica ecosisteme prin consumul mare de apa, in minele de Cobalt din Congo sunt exploatati copii, China polueaza aerul pentru a produce si purifica grafit low cost pentru anozii bateriilor, in multe tari din UE o crestere a consumului de electricitate poate fi acoperita doar prin arderea unei cantitati suplimentare de combustibili fosili in termocentrale ( iar UE sta cel mai bine la acest capitol ).

    • @ Leonard excelent raspunsul,merci.Totusi,chiar daca nu i rocket science (btw Elon face si de alea cu SpaceX),ptr producatorii auto „clasici” si mai ales ptr cei germani (care au stat pe coada si mega profituri,in privintza alternativelor la motorul pe combustie) e o tortura investitionala si logistica în a face tranzitia la electric.Pana la diesel gate nu era nici macar un model hybrid in oferta nici unuia dintre teutoni.

  2. Hyundai doar produce modele low cost care sa concureze cu ce produce Toyota. Hyundai nu sunt chiar pionieri. Ar fi fost de preferat sa anunte ca dezvolta o baterie mult mai robusta, asa cum face Toyota investind in dezvoltarea bateriei solid state. Nici un alt vendor nu a luat progresul tehnologic in serios, singurii pionieri in FCEV sunt Toyota si GM, in tehnologia hibrida e aceeasi situatie: HSD-ul japonez este mult peste hibridele paralel folosite de altii, in termeni de complexitate, fuel economy si protectia mediului.

  3. Pentru Moldova sau Muntenia, nicio şansă fără autostrăzi spre UE.

  4. Mie imi pace diesel!