Compania Municipală Publicitate şi Afişaj: O treime din banii cheltuiţi în 2018 s-au dus pe salarii pentru apropiaţii Gabrielei Firea/ În 6 luni, venituri de 20 de ori mai mici decât cele prognozate
Compania Municipală Publicitate şi Afişaj este firma Primăriei Capitalei care se îngrijeşte cel mai bine de membrii Consiliului de Administraţie. Deşi nu se poate lăuda cu mari proiecte, compania plăteşte 5300 de lei pe lună fiecărui membru CA şi 22.225 de lei pe lună directorului general. Printre cei care decid soarta agenţiei de publicitate a Primăriei Capitalei se numără angajaţi sau fost salariaţi ai Primăriei Voluntari, consilieri sau foşti sfătuitori ai Gabrielei Firea, unii membri ai Partidului Social Democrat.
Pentru anul 2018, Compania Municipala Publicitate şi Afişaj şi-a propus atragerea de venituri de 5,2 milioane de lei, asta înseamnă o medie de 2,6 milioane de lei pe semestru. În primele şase luni, compania are încasări de doar 129729 de lei, ceea ce înseamnă de 20 de ori mai putin decât şi-a propus.
Înfiintare – iunie 2018
Capital social – 10.800.000 de lei
Obiect de activitate – agenţie de publicitate, servicii de reprezentare media, închiriere şi subînchiriere bunui proprii
Angajaţi: 51 angajaţi conform organigramei, din care 7 membri CA, inclusiv directorul general, 2 directori general adjuncti, 3 consilieri director, 2 secretare
Buget preconizat pe 2018:
venituri: 5.200.000 de lei
cheltuieli: 4.463.240 de lei
profit: 293970 lei
Consiliul de Administraţie
1. Mariana Brod – şef serviciu Monitorizare Acte Administrative, Registratură şi Evidenţă Electorală. În 2017, pe lângă banii primiți de la Consiliul de administraţie din compania municipală – 18.628 de lei, a primit bani de la Primăria Voluntari – 9.393 lei, Primăria Bucureşti – 77.396 lei şi SC Green City Voluntari SA, companie municipală locală – 14.469 de lei, adică un total de 119.886 de lei.
2. Dragos Dumitrel Patrascu – vine din mediul privat, de la Concept Promo Business SRL
3. Victor Zamfir – director logistic la GRUPUL DE PRESA, TIPOGRAFIE SI DISTRIBUTIE PPB SRL
4. Elena Raluca Militaru – Inspector specialist C.N Posta Romana S.A, Bucuresti (România)
5. Simona Valentina Butacu – secretar executiv PSD Sector 6 şi preşedinta organizatiei de tineret PSD Bucuresti, una dintre consilierele personale ale Gabrielei Firea, este membru în CA al Companiei Municipale Publicitate şi Afişaj, directoarea Companiei Municipale Tehnologia Informaţiei din aprilie 2018. Anul trecut a câştigat, doar din relaţiile contractuale cu firme sau autorităţi locale bucureştene 177.211 lei. Asta înseamnă o medie lunară de 14.767 de lei, mai mult decât primii trei oameni din stat. A câştigat: 106.389 de la S
6. Sorin Chiriţă este Administratorul Public al municipiului Bucureşti. A fost numit în conducerea a două companii: la Compania Municipală Energetică a fost preşedintele Consiliului de Administraţie şi a primit, în medie, 5200 de lei pe lună pentru activitatea depusă.
4. Constantin Niculae, fost administrator public al oraşului Voluntari, fost director general al Companiei Municipale Parking Bucureşti SA, actual membru al CA al Companiei Municipale Publicitate şi Afişaj.
Compania Municipală Publicitate şi Afişaj a fost înfiinţată în iunie 2017, prin Hotărâre de Consiliu General. Firma urma să funcţioneze ca o agenţie de publicitate care să promoveze activitatea administraţiei locale şi să încheie contracte atât cu firme sau administraţii de stat sau cu privaţi. În proiectul de buget, compania preconiza, pentru 2018, venituri de 5,2 milioane de lei şi un profit de aproape 300 de mii de lei. Organigrama publicată pe site arată că firma urmează să funcţioneze cu 51 de persoane, aproape 20% din ele pe funcţii de conducere.
Din consiliul de administraţie fac parte şi colaboratori apropiaţi ai Gabrielei Firea sau ai lui Florin Pandele pe care îi regăsim şi în alte companii municipale.
2017. Cifra de afaceri 2017 – ZERO
Cheltuieli: 483.219 total, din care 454.638 cheltuieli cu personalul. Mai mult de jumătate din aceşti bani (255470 pentru perioana iulie-decembrie 2017) au fost doar pentru membrii Consiliului de Administratie si Directorul general al firmei.
Administratori – 4400 de lei/luna * 6 luni * 6 persoane = 158400 + 4400= 162.800 de lei
Directori generali – 18.534 lei/luna * 5 luni = 92678 de lei
2018. Cifra de afaceri 6 luni 2018 – 129.797 de lei
Cheltuieli: 1.388.264 lei din care cu personalul 1269338 de lei, din acesti bani 324150 au fost cheltuiti doar pentru plata salariilor membrilor CA şi a directorului general.
Administratori 5300 de lei/luna * 6 persoane * 6 luni = 190.800 de lei
Director general 22.225 de lei/luna * 6 luni = 133350 de lei
Total cheltuieli Consiliul de Administraţie – 324.150 de lei
La capitolul contracte, firma nu are foarte mari realizari. Conform site-ului de achiziţii publice, www.e-licitatie.ro, a încheiat două înţelegeri prin încredinţare directă cu o instituţie din subordinea Primăriei Capitalei, Administraţia Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic. Una în mai pentru servicii de publicitate de 10.800 de lei, cealaltă în august pentru acelasi lucru de 2700 de lei. De altfel, lipsa de activitate se reflectă şi în raportările financiare.
În primele şase luni de funcţionare din 2017, compania a raportat o cifră de afaceri ZERO, iar pentru primele şase luni din acest an, compania are 129.797 de lei declaraţi.
Din capitolul achiziţii, rezultă în ce a constat activitatea firmei: a intermediat crearea unui singur site pentru Compania Municipala de Agrement pentru evenimentul Fotbal in Parc. De serviciile derealizare website temporar www.fotbalinparc.ro, asigurare hosting si administrare in perioada 22 iunia-15 iulia 2018 s-a ocupat efectiv SC Eurolink Promotion SRL pentru 56 de mii de lei.
In rest, firma a mai cheltuit bani pentru cumprarea de consultanta in domeniul achizitiilor (129.200 de lei) sau pentru implementarea programelor de management (57.000 de lei) sau servicii de training pentru angajatii din cadrul serviciuliu marketing in vederea implementarii proiectelor media.(6.500 de lei)
G4media.ro a făcut o solicitare scrisă către Primăria Capitalei şi Compania Municipală Publicitate şi Afişaj pentru a afla exact în ce a constat activitatea firmei municipale, dar nu am primit niciun răspuns.
În septembrie 2018, la un an şi 3 luni de la înfiinţare, Consiliul General al Municipiului Bucureşti a majorat capitalul social al companiei de la 10.2 milioane de lei la 18.2 milioane de lei pentru achiziţia de 100 de panouri back lit, 20 de coloane publicitare, 100 de panouri de afişaj pentru promovarea evenimentelor, 20 de suporţi publicitari pentru proiecte speciale. De asemenea, urmează să fie achiziţionate şase servicii de proiectare, avizare, autorizare suporturi publicitare.
Articolul este publicat în cadrul proiectului ”Capitalismul de stat”, finanțat de Fondul pentru Democrație.
Foto: InquamPhotos / George Călin
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
6 comentarii