
Compania românească Footprints AI a atras o investiţie de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internaţională şi accelerarea dezvoltării tehnologice
Compania românească de tehnologie Footprints AI a atras o investiţie de 2,3 milioane de euro pentru extinderea internaţională şi accelerarea dezvoltării tehnologice, conform unui comunicat remis, marţi, AGERPRES, transmite Agerpres.
Potrivit sursei citate, runda de finanţare a fost condusă de Catalyst România, unul dintre cele mai importante fonduri de capital de risc axate pe tehnologie din Europa de Sud-Est, cu o contribuţie de 1,5 milioane de euro. La finanţare a contribuit şi SeedBlink, platforma europeană de equity crowdfunding, prin care a fost atrasă suma de 100.000 de euro, conform plafonului maxim stabilit pentru această rundă, chiar dacă interesul manifestat de către investitorii activi pe platformă a fost semnificativ mai mare. De asemenea, toţi investitorii anteriori ai Footprints AI au contribuit la aceasta runda, reafirmându-şi încrederea în potenţialul companiei.
Footprints AI produce şi comercializează una dintre cele mai avansate platforme de retail-media şi retail-data-insights din lume şi operează cea mai extinsă reţea de acest tip din România, iar investiţia va sprijini extinderea Footprints AI în România, regiunea CEE, precum şi la nivel global. De asemenea, fondurile vor fi folosite şi pentru accelerarea dezvoltării platformei prin integrarea unor funcţionalităţi avansate de inteligenţă artificială (AI), automatizare, scalabilitatea şi securitatea datelor.
„Retail media reprezintă una dintre cele mai mari transformări din publicitatea digitală la nivel global, iar Footprints AI se află în avangarda acestui sector. Am ales să susţinem Footprints AI şi datorită capacităţii companiei de a oferi o soluţie scalabilă şi integrată, care răspunde nevoilor reale ale pieţei şi generează rezultate măsurabile. Platforma şi echipa din spatele acesteia au depăşit aşteptările noastre, iar conform ultimelor date, cifra de afaceri a companiei a crescut de 6 ori în 2024 faţă de anul anterior”, a declarat Marius Ghenea, managing partner la Catalyst România, citat în comunicatul fondului de capital.
Dan Marc, CEO şi cofondator Footprints AI, a subliniat că această investiţie va permite companiei să răspundă unei cereri tot mai mari din CEE, o regiune unde cererea pentru retail media depăşeşte cu mult oferta, şi să se extindă în pieţe noi, acolo unde se va identifica un potenţial de creştere excepţional.
„Priorităţile noastre includ dezvoltarea continuă a platformei, integrarea unor funcţionalităţi avansate de inteligenţă artificială şi consolidarea poziţiei noastre ca lider regional”, a spus Dan Marc.
Conform comunicatului, piaţa globală de retail media este estimată să atingă 166 de miliarde de dolari în 2025, iar până în 2027, compania estimează că o parte semnificativă a bugetelor destinate până acum unor canale „tradiţionale” precum radio, TV, OOH, dar şi digital marketing, va fi redirecţionată către acest canal.
În regiunea CEE, Footprints AI capitalizează pe o cerere puternică într-un context în care oferta este limitată şi fragmentată. Platforma companiei vizează în regiunea CEE o populaţie de peste 120 de milioane de consumatori, oferind retailerilor şi brandurilor soluţii omnichannel integrate, care îmbină datele din online şi offline.
Footprints AI estimează că piaţa de retail media din Europa Centrală şi de Est (CEE) poate atinge o valoare anuală de 500 de milioane de euro în următorii şase ani, pe fondul investiţiilor tot mai consistente în publicitatea bazată pe date. Acest potenţial de creştere reflectă adoptarea accelerată a strategiilor de retail media de către branduri care recunosc importanţa utilizării datelor în optimizarea campaniilor publicitare. Totodată, fragmentarea pieţei şi lipsa soluţiilor scalabile creează o oportunitate unică pentru companii precum Footprints AI, care oferă tehnologii integrate, capabile să adreseze atât nevoile retailerilor, cât şi pe cele ale agenţiilor.
Footprints AI este liderul în soluţii de retail media, oferind agenţiilor şi brandurilor o platformă avansată de analiză, automatizare şi inteligenţă artificială pentru planificarea şi derularea campaniilor publicitare omnichannel. Platforma permite targetare precisă pe bază de audienţe în magazine şi online, optimizarea campaniei şi analizează în timp real impactul asupra vânzărilor, la nivel de produs şi magazin.
Catalyst Romania este un pionier în investiţiile de tip private equity şi venture capital din România, lansând primul fond în 2012, finanţat prin iniţiativa JEREMIE, iar la sfârşitul anului 2020 lansând cel de-al doilea fond, Catalyst Romania Fund II. Fondurile Catalyst Romania se concentrează pe oferirea de capital iniţial pentru creştere companiilor tinere de tehnologie din România şi Europa de Est, care au potenţialul de a deveni lideri în regiune sau de a fi prezenţi si a obţine succes la nivel global.
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.