G4Media.ro

Compania sud-coreeană SK și Ford își dau mâna pentru a construi o…

Foto: Gov.ro

Compania sud-coreeană SK și Ford își dau mâna pentru a construi o fabrică de baterii în Europa. România, Ungaria și Polonia, principalele candidate pentru găzduirea proiectului

SK Innovation (SKI), principalul producător de baterii din țară, are în vedere construirea celei de-a doua fabrici de baterii în străinătate, în Europa, în colaborare cu producătorul american de automobile Ford, potrivit surselor din industrie, transmite The Korea Times, citată de Rador.

România, Ungaria și Polonia sunt privite ca principalii candidați pentru proiectul SKI-Ford, al cărui cost este estimat la circa 11 trilioane de woni, Ungaria câștigând un avantaj față de celelalte două țări din estul Europei, deoarece SKI are operațiuni acolo, au spus sursele.

„SKI și Ford urmează să anunțe un plan de înființare a unei companii mixte în Europa, în octombrie drept cea mai timpurie dată posibilă”, a spus o sursă. În ceea ce privește specificul, oficialii SK au refuzat să comenteze.

Este foarte posibil ca aceste două companii să semneze un memorandum de înțelegere (MOU) cu privire la compania din Europa, deoarece Ford și-a urmărit agresiv strategiile de electrificare a vehiculelor, concentrându-se pe Statele Unite și Europa.

Viitorul acord va prevedea o companie mixtă de 50:50 pentru a produce celule de combustibil pentru bateriile vehiculelor electrice (EV), deoarece SKI este unul dintre cei mai apreciați parteneri de baterii din punctul de vedere al Ford, a declarat o sursă pentru The Korea Times. Ford, producătorul auto nr. 2 din SUA, are fabrici în Germania, Turcia și România, în timp ce SKI este pe cale să construiască a treia fabrică de baterii în Ungaria.

Luna trecută, Ford a anunțat că încearcă să construiască o fabrică de baterii în Europa.

Se spune că o serie de țări europene, precum Marea Britanie și Spania, au depus propuneri pentru atragerea fabricii. Cu toate acestea, având în vedere diferitele avantaje financiare, administrative și costurile competitive cu forța de muncă propuse de țările din estul Europei, cele două companii sunt „foarte aproape” de a selecta una dintre țările menționate mai sus din Europa de Est, ca locație pentru fabrică, au declarat sursele.

Planul agresiv al SKI de extindere a producției de baterii a venit după ce a soluționat un proces de mai multe miliarde de dolari cu LG Energy Solution (LGES), în Statele Unite. SKI furnizează baterii EV pentru Ford și Volkswagen.

Într-o notă, EcoProBM, cel mai mare producător coreean de materiale pentru utilizarea la bateriile EV, a semnat un acord de trei ani cu SKI, în temeiul căruia furnizorul local de piese va furniza materiale cheie pentru bateriile SKI cu conținut ridicat de nichel. Într-un dosar de reglementare, EcoProBM a declarat că va vinde materiale catodice NCM de nichel ridicat, companiei SKI, pe tot parcursul anului 2024.

Prețul acțiunilor SKI a scăzut cu 1,39 la sută, până la 248.000 won, în timp ce știrile referitoare la materialele pentru baterii cu SKI au crescut acțiunile EcoProBM, al căror preț a crescut cu 6,21 la sută, până la 357.600 won, au arătat joi datele bursei Korea Exchange (KRX).

sursa: The Koreea Times (traducere: Rador\ C.Zaharia)

sursa foto: gov.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Romania nu va fi selectata, ne lipsesc atat Specialistii in domeniu cat si scoala unde se pot scoli muncitorii necesari in asa un domeniu complex

  2. Stim sigur unde NU se va face

  3. De acord cu Vasile

  4. ”în timp ce SKI este pe cale să construiască a treia fabrică de baterii în Ungaria” – greșit. SKI Hungary produce de ceva ani deja. În acest moment se lucrează la extinderea fabricii.

  5. Sper sa evite romania!
    In romania nu merita investit!

  6. Se vede ca va iubiți mult tara

  7. Păcat că autorl n-a avut la dispoziție instrumentele sau cunoștințele necesare pentru a traduce nu numai textul dar și cifrele în unele mai ușor de înțeles pentru cei care trăim în România, nu în Coreea. Ca de exemplu din won în euro, lei sau măcar… forinți 😉