Companii din China sunt interesate de preluarea uzinelor pe care Volkswagen vrea să le închidă (surse)
Oficialii și producătorii auto chinezi sunt cu ochii pe fabricile germane care urmează să fie închise și sunt interesați în special de uzinele Volkswagen, a declarat pentru agenția Reuters o sursă apropiată de intențiile guvernului chinez.
Cumpărarea unei fabrici ar permite Chinei să își construiască o influență în prețioasa industrie auto din Germania, care găzduiește unele dintre cele mai vechi și mai prestigioase mărci auto, a spus persoana citată.
Companiile chineze au investit într-o serie de industrii în cea mai mare economie a Europei, de la telecomunicații la robotică, dar nu au înființat încă o fabrică tradițională de automobile, deși Mercedes-Benz are doi mari acționari chinezi.
În timp ce ofertele ar putea veni de la companii private, întreprinderi de stat sau societăți mixte cu actori străini, autoritățile chineze își rezervă dreptul de a aproba anumite investiții în străinătate și este probabil să fie implicate în orice ofertă încă din primele etape ale procesului.
Deciziile de investiții ar depinde de poziția noului guvern german față de China, după alegerile din februarie, a declarat persoana respectivă.
Cele două economii au devenit profund interconectate în timpul celor 16 ani de guvernare ai Angelei Merkel, alimentate de investițiile și exporturile producătorilor germani de automobile către China.
Dar relațiile s-au răcit, deoarece actuala coaliție încearcă să reducă dependența de China. Ministrul de externe Annalena Baerbock l-a descris pe președintele Xi Jinping drept un „dictator”, iar China drept un rival.
O sursă din cadrul Ministerului de Externe al Germaniei a declarat că China a evoluat pentru a deveni un rival sistemic.
Volkswagen explorează utilizări alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrueck, în cadrul unei campanii de reducere a costurilor pentru a-și restrânge operațiunile din Germania. Cel mai mare producător de automobile din Europa, care deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda, a suferit o scădere a vânzărilor în fața concurenței crescute din partea companiilor chineze.
Directorii VW doreau să închidă mai multe uzine, dar s-au confruntat cu rezistența sindicatelor. Într-un acord încheiat înainte de Crăciun, aceștia au fost de acord să pună capăt producției în Dresda, o fabrică cu 340 de angajați care produce modelul electric ID.3, din 2025, și în Osnabrueck, unde 2.300 de angajați produc modelul T-Roc Cabrio, din 2027.
VW ar fi deschis să vândă fabrica din Osnabrueck unui cumpărător chinez, a declarat pentru Reuters o persoană familiarizată cu gândirea companiei.
„Ne-am angajat să găsim o utilizare continuă pentru amplasament. Scopul trebuie să fie o soluție viabilă care să ia în considerare interesele companiei și ale angajaților”, a declarat un purtător de cuvânt, refuzând să comenteze în mod specific speculațiile cu privire la o ofertă.
Companiile chineze sunt îngrijorate de modul în care ar fi primite de sindicatele germane, care dețin jumătate din locurile din consiliile consultative ale companiilor germane și care solicită garanții de anvergură privind uzina și locurile de muncă, a declarat persoana familiarizată cu gândirea strategică a guvernului Chinei.
Stephan Soldanski, un reprezentant sindical din Osnabrueck, a declarat că lucrătorii de la uzină nu ar avea nimic împotrivă să producă pentru unul dintre partenerii Volkswagen din China.
„Mi-aș putea imagina că am produce ceva pentru un joint venture din China …., dar sub sigla VW și în conformitate cu standardele VW. Aceasta este condiția cheie”, a spus el.
CHINA ÎNCEARCĂ SĂ-ȘI DESCHIDĂ UȘILE
Un purtător de cuvânt al Ministerului chinez de Externe a declarat că companiilor care doresc să investească în Germania ar trebui să li se permită să facă acest lucru.
„China a introdus o serie de măsuri de deschidere pentru a crea noi oportunități de afaceri pentru companiile străine … Se speră că partea germană va menține, de asemenea, o minte deschisă, (și) va oferi un mediu de afaceri echitabil, corect și nediscriminatoriu pentru ca firmele chineze să investească”, a declarat purtătorul de cuvânt într-o declarație pentru Reuters.
Sursa care cunoaște gândirea guvernului chinez, care a vorbit cu Reuters sub rezerva anonimatului din cauza caracterului sensibil al problemei, a refuzat să numească anumiți potențiali investitori.
Întrebată cu privire la comentariile acestei persoane, Camera de Comerț a Chinei din Berlin a confirmat că investitorii chinezi sunt foarte interesați de sectorul auto din Germania, considerându-l o perspectivă strategică importantă de investiții pe termen lung.
Vânzarea fabricilor ar putea fi mai ieftină pentru VW decât închiderea uzinelor, a declarat un bancher familiarizat cu producătorul auto, adăugând că acestea ar putea obține între 100 de milioane de euro și 300 de milioane de euro (103 milioane de dolari și 309 milioane de dolari) fiecare.
Volkswagen nu a comentat valoarea activelor.
Stephan Weil, premier al landului Saxonia Inferioară și membru al consiliului de supraveghere al VW, a refuzat să comenteze.
PRODUCĂTORII CHINEZI DE VEHICULE ELECTRICE CAUTĂ LOCAȚII
Mulți producători auto chinezi caută locații pentru fabrici în Europa, a doua mare piață de vehicule electrice din lume, pentru a ocoli tarifele impuse de Comisia Europeană anul trecut pentru a contracara ceea ce aceasta a considerat a fi subvenții neloiale în China.
Majoritatea au ales până acum să construiască noi fabrici în țări cu costuri mai mici și cu sindicate mai slabe, cum ar fi BYD în Ungaria și Turcia. Leapmotor planifică producția cu Stellantis în Polonia, iar Chery Auto va începe să producă EV-uri în acest an într-o fabrică deținută anterior de Nissan în Spania.
Investitorii chinezi au studiat deja uzinele din Europa de Vest, potrivit unei surse separate, familiarizată cu aceste discuții, inclusiv Ford în Saarlouis în Germania și uzina Audi a Volkswagen din Bruxelles.
Surse au declarat pentru Reuters în noiembrie că Leapmotor ia în considerare utilizarea unei fabrici din Germania pentru producția de vehicule electrice.
Chery a declarat pentru Reuters că analizează diverse opțiuni pentru producția în Europa și se așteaptă să ia o decizie în acest an.
BYD a declarat pentru Reuters că are obiective europene pe termen lung care sunt în mare măsură independente de politica națională pe termen scurt.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.