Companiile Coca-Cola, Danone și Nestle sunt acuzate că fac declarații înșelătoare cu privire la recipientele din plastic „100% reciclate”
Coca-Cola, Danone și Nestle au fost acuzate că fac afirmații înșelătoare cu privire la sticlele lor de apă din plastic care sunt „100% reciclate”. Un organism de protecție a consumatorilor și două grupuri de mediu au depus o plângere la Comisia Europeană în legătură cu presupusa „spălare ecologică” (greenwashing), scrie BBC.
Acestea susțin că sticlele nu sunt niciodată fabricate integral din materiale reciclate. Coca-Cola a declarat că afirmațiile sale privind ambalajele pot fi justificate, iar Nestlé a declarat că reduce utilizarea ambalajelor din plastic.
Danone a declarat că a continuat să investească în infrastructura de reciclare.
Companiile sunt acuzate de „greenwashing” atunci când prezintă un produs ca fiind mai ecologic, mai verde sau mai durabil decât este în realitate. Acest lucru poate induce în eroare consumatorii care speră să ajute planeta alegând acele produse.
Plângerea adresată Comisiei Europene se concentrează pe afirmațiile companiilor potrivit cărora sticlele de apă din plastic de unică folosință pe care le furnizează sunt fie 100% reciclate, fie 100% reciclabile.
Organizația Europeană a Consumatorilor, susținută de grupurile de mediu Client Earth și ECOS, a declarat că aceste afirmații sunt înșelătoare, în special atunci când sunt însoțite de imagini sau mărci ecologice.
Organizația insistă asupra faptului că sticlele nu sunt niciodată fabricate integral din materiale reciclate, iar capacitatea de reciclare a acestora depinde de o serie de factori, inclusiv de infrastructura disponibilă.
„Dovezile sunt clare – sticlele de apă din plastic pur și simplu nu sunt reciclate din nou și din nou pentru a deveni sticle noi în Europa”, a declarat Rosa Pritchard, avocat specializat în materiale plastice la ClientEarth.
„O rată de reciclare „100%” pentru sticle nu este tehnic posibilă și, doar pentru că sticlele sunt fabricate din plastic reciclat, nu înseamnă că nu dăunează oamenilor și planetei.”
„Este important ca firmele să nu prezinte reciclarea ca fiind un glonț de argint pentru criza plasticului – în schimb, trebuie să își concentreze eforturile pe reducerea plasticului la sursă.”
Ca răspuns, Coca-Cola a declarat că „lucrează pentru a reduce cantitatea de ambalaje din plastic pe care le folosim și investim pentru a colecta și recicla echivalentul ambalajelor pe care le folosim”.
„Comunicăm pe ambalajele noastre doar mesaje care pot fi justificate, cu orice calificări relevante afișate în mod clar, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri în cunoștință de cauză”, a precizat compania.
„Unele dintre ambalajele noastre poartă mesaje pentru a crește gradul de conștientizare a reciclării, inclusiv dacă ambalajele noastre sunt reciclabile și dacă sunt fabricate din conținut reciclat.”
Un purtător de cuvânt al companiei Nestlé a declarat: „Nu este vorba de un ambalaj care să nu fie în stare să se schimbe: Lucrăm din greu pentru a reduce cantitatea de ambalaje din plastic pe care le folosim; pentru a conduce investițiile și a sprijini circularitatea ambalajelor alături de parteneri și pentru a comunica în mod clar cu consumatorii care doresc să facă alegeri în cunoștință de cauză. Nestle a redus cantitatea de ambalaje din plastic virgin cu 10,5% din 2018 și suntem pe cale să ajungem la o treime mai puțin plastic virgin până la sfârșitul anului 2025.”
Iar Danone a spus: „Credem cu tărie în circularitatea ambalajelor – și vom continua să investim și să conducem campania pentru o mai bună infrastructură de colectare și reciclare alături de partenerii noștri.”
În cazul în care Comisia Europeană este de acord cu plângerea, aceasta poate organiza un răspuns coordonat între autoritățile naționale de protecție a consumatorilor, care pot apoi să ia măsuri.
Aceasta ar putea consta în solicitarea companiilor de a remedia situația sau în impunerea de amenzi în interiorul propriilor granițe. Comisia nu are competența de a impune sancțiuni proprii.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
1 comentariu