Companiile concediază lucrătorii din Generația Z la scurt timp după ce i-au angajat. Ce se ascunde în spatele dificultăților lor pe piața muncii?
Un raport recent a arătat că întreprinderile sunt nemulțumite de noii angajați din Generația Z și ar putea evita angajarea proaspeților absolvenți în viitor, transmite Euronews.
Generația Z începe să intre într-o piață a muncii care nu este pe deplin pregătită pentru ei.
Pe măsură ce mulți proaspeți absolvenți se confruntă cu nemulțumiri cu privire la modul în care se integrează la locul de muncă, angajatorii raportează o ezitare tot mai mare în a-i angaja, potrivit unui raport recent al platformei de consiliere pentru educație și carieră, Intelligent.
Raportul, care se bazează pe un sondaj realizat pe aproape 1 000 de manageri de angajare, a constatat că unul din șase angajatori ezită să angajeze lucrători din Generația Z, în principal din cauza reputației lor de a crede că merită tratamente speciale și de a fi ușor de ofensat.
În plus, mai mult de jumătate au afirmat că această generație, care se referă la persoanele născute între 1997 și începutul anilor 2010, nu are o etică puternică a muncii, se confruntă cu dificultăți de comunicare, nu gestionează bine feedback-ul și, în general, nu este pregătită pentru cerințele forței de muncă.
Holly Schroth, lector superior la Haas School of Business din cadrul Universității din California, Berkeley, a explicat că accentul pus de Generația Z pe activitățile extracurriculare pentru a-și spori competitivitatea la facultate, mai degrabă decât pe dobândirea de experiență profesională, a condus la „așteptări nerealiste” cu privire la locul de muncă și la modul de a se comporta cu șefii lor.
„Ei [Gen Z] nu cunosc abilitățile de bază pentru interacțiunea socială cu clienții, clienții și colegii de muncă, nici eticheta la locul de muncă”, a declarat Schroth pentru Euronews Next într-un e-mail.
„Ca urmare, este de datoria companiei să îl integreze în mod corespunzător pe noul angajat și să îi ofere o formare amplă. În plus, șeful trebuie să acționeze ca un antrenor, precum și ca un manager”, a adăugat ea.
De ce sunt atât de multe companii care concediază angajați din Generația Z?
Aproximativ șase din zece companii incluse în sondaj au declarat că au concediat un proaspăt absolvent de universitate pe care l-au angajat în acest an.
Unele dintre motivele citate în spatele acestor decizii au inclus, printre altele, lipsa de motivație a angajaților, lipsa de profesionalism și slabele abilități de comunicare.
„Mulți absolvenți recenți de facultate se pot confrunta cu dificultatea de a intra pentru prima dată în câmpul muncii, deoarece poate fi un contrast uriaș față de ceea ce sunt obișnuiți de-a lungul călătoriei lor educaționale. Ei sunt adesea nepregătiți pentru un mediu mai puțin structurat, dinamica culturală a locului de muncă și așteptările privind munca autonomă”, a declarat într-o declarație Huy Nguyen, consilierul șef pentru educație și dezvoltarea carierei al Intelligent.
„Deși pot avea unele cunoștințe teoretice de la facultate, adesea le lipsesc experiența practică, din lumea reală și abilitățile transversale necesare pentru a reuși în mediul de lucru”, a adăugat el.
Managerii de recrutare intervievați au raportat, de asemenea, că unii dintre lucrătorii lor din Generația Z se chinuiau să își gestioneze volumul de muncă, întârziau frecvent și nu se îmbrăcau sau nu vorbeau adecvat.
Un raport separat din aprilie a constatat că lucrătorii din generația Z se bazează prea mult pe sprijinul părinților în timpul căutării unui loc de muncă.
Conform sondajului realizat de ResumeTemplates și care a inclus răspunsuri de la aproape 1 500 de tineri aflați în căutarea unui loc de muncă, 70% dintre aceștia au recunoscut că au cerut ajutorul părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă.
Alți 25 % chiar și-au adus părinții la interviuri, în timp ce mulți alții și-au pus părinții să depună cereri de angajare și să scrie CV-uri pentru ei.
Cum obții un loc de muncă ca proaspăt absolvent?
Pentru a-și spori șansele de a fi angajați, angajatorii au subliniat că unele dintre calitățile principale pe care le caută includ inițiativa și atitudinea pozitivă.
De asemenea, managerii au acordat importanță experienței în lumea reală, fie prin stagii, fie prin locuri de muncă și, într-o mai mică măsură, unei prezențe adecvate pe rețelele sociale și evitării discuțiilor politice.
„Absolvenții recenți care își încep primul loc de muncă ar trebui să dea dovadă de profesionalism, nu prin conformarea la norme învechite, ci prin respect și angajament față de munca lor”, a declarat Nguyen.
Schroth a adăugat că, deși angajatorii ezită în prezent să angajeze Generația Z din cauza unei rate mai ridicate de concedieri și a dificultăților de integrare a acestora în forța de muncă, aceștia reprezintă totuși peste 25 % din forța de muncă.
„Ca urmare, companiile trebuie să cheltuiască mai mulți bani și timp pentru formare, iar angajații lor din Generația Z vor prospera”, a concluzionat ea.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
5 comentarii