G4Media.ro

Companiile de transport evită în continuare ruta comercială prin Marea Roşie, din…

Sursa foto: NASA

Companiile de transport evită în continuare ruta comercială prin Marea Roşie, din cauza incertitudinilor legate de atacurile Houthi

Companiile care îşi transportă produsele la nivel global nu sunt pregătite să revină pe ruta comercială prin Marea Roşie, în urma acordului de încetare a focului din Gaza, din cauza incertitudinilor legate de posibilele atacuri ale rebelilor Houthi din Yemen, au declarat directori din industrie, citaţi de Reuters, preluată de News.ro.

Liderul grupării Houthi din Yemen a afirmat joi că mişcarea susţinută de Iran va monitoriza implementarea acordului de încetare a focului dintre Israel şi Hamas şi va continua să atace navele sau Israelul în cazul încălcării acestuia.

Gruparea Houthi a efectuat peste 100 de atacuri asupra navelor comerciale din noiembrie 2023, scufundând două nave, capturând alta şi ucigând cel puţin patru marinari, declarând că acţionează în solidaritate cu palestinienii din Gaza.

Impactul asupra transporturilor globale

Intensitatea acestor atacuri a perturbat transportul maritim global şi a determinat modificarea rutelor comerciale.

Directori din industriile de transport maritim, asigurări şi retail au declarat pentru Reuters că riscurile sunt prea mari pentru a relua tranzitul prin strâmtoarea Bab al-Mandab, care leagă Golful Aden de Marea Roşie şi prin care trec exporturile din Golf şi Asia către pieţele occidentale, înainte de a intra în Canalul Suez.

”Nu voi pune niciunul dintre produsele mele pe o navă care trece prin Marea Roşie pentru o perioadă de timp. Voi cheltui mai mult şi voi trimite totul pe ruta din jurul Africii. Pur şi simplu nu merită riscul,” a declarat Jay Foreman, CEO al Basic Fun, o companie americană care furnizează jucării către retaileri precum Walmart şi Amazon.

Matt Castle, vicepreşedinte al grupului logistic C.H. Robinson, a precizat că industria nu va înregistra o revenire semnificativă la tranzitul prin Canalul Suez pe termen scurt.

El a menţionat dificultăţile legate de obţinerea asigurărilor pentru mărfuri, din cauza riscurilor ridicate percepute, precum şi constrângerile de timp necesare pentru implementarea unor noi planuri de transport maritim.

Craig Poole, director general al Cardinal Global Logistics, a declarat că, dacă rebelii Houthi încetează atacurile, transportatorii ar putea începe să testeze ruta în al doilea trimestru, pentru a se asigura că încetarea focului este respectată.

Surse din securitatea maritimă au precizat că orice promisiune din partea grupării Houthi de a opri atacurile ar fi tratată cu precauţie, companiile optând pentru teste iniţiale pentru a evalua riscurile.

Costuri ridicate şi riscuri de război

Primele suplimentare pentru asigurările de risc de război, percepute pentru navele care tranzitează Marea Roşie, au crescut costurile cu sute de mii de dolari pentru un voiaj de şapte zile.

Surse din industria asigurărilor au declarat vineri că aceste prime variază între 0,6% şi 2% din valoarea navei, în cazul în care aceasta are legături cu Israelul sau SUA, şi că nu au înregistrat modificări semnificative în ultimele luni.

Companii precum Wallenius Wilhelmsen şi H&M au anunţat că monitorizează situaţia şi că nu vor relua tranzitul prin Marea Roşie până când nu va fi sigur.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.