Companiile europene transferă investiții planificate inițial în China către piețe considerate mai previzibile și mai transparente (sondaj)
Proporția companiilor europene care iau în considerare China pentru investiții a scăzut la un minim istoric, a declarat vineri Camera Europeană de Comerț în China (EUCCC), sugerând că va fi nevoie de ani de zile pentru a restabili încrederea în cea de-a doua economie ca mărime din lume, transmite agenția Reuters.
Cea mai recentă ediție a sondajului EUCCC privind încrederea în afaceri arată că perspectivele de afaceri în China sunt, de asemenea, la cel mai scăzut nivel din istoria de 20 de ani a raportului. Mai mult de un sfert dintre respondenți se declară pesimiști în ceea ce privește potențialul lor de creștere actual și 44% în ceea ce privește perspectivele viitoare.
Companiile străine se simt mai puțin binevenite în China decât înainte, în timp ce creșterea economică a gigantului asiatic se confruntă cu dificultăți.
Președintele Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, și președintele francez Emmanuel Macron l-au îndemnat luni pe Xi Jinping, aflat în vizită de stat la Paris, să asigure un comerț mai echilibrat cu Europa, însă liderul chinez nu a făcut nicio concesie majoră în timpul vizitei sale.
„Există semne îngrijorătoare că unele companii europene își compartimentează operațiunile sau își reduc ambițiile în China, deoarece provocările cu care se confruntă încep să depășească beneficiile prezenței lor aici”, a declarat Jens Eskelund, președintele EUCCC.
Potrivit raportului, doar 13% dintre companii consideră în prezent China ca fiind o destinație preferată pentru investiții, comparativ cu 16% în 2023 și 21% în 2022, anul în care au fost ridicate în sfârșit restricțiile sanitare legate de COVID-19.
BASF, Maersk, Siemens și Volkswagen se numără printre membrii Camerei Europene de Comerț din China (EUCCC).
Potrivit analiștilor, pandemia și criza imobiliară au evidențiat limitele modelului de dezvoltare chinezesc.
„Companiile continuă să transfere investițiile planificate inițial în China către alte piețe percepute ca fiind mai previzibile, mai fiabile și mai transparente”, explică EUCCC.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank