Concluzii anchetă: Cambridge Analytica a înșelat utilizatorii Facebook în legătură cu modul de colectare și tratare a informațiilor personale
Autorităţile americane au declarat că firma britanică Cambridge Analytica, cunoscută pentru scandalul deturnării masive de date ale utilizatorilor de Facebook, i-a înşelat pe utilizatorii reţelei sociale în legătură cu modul său de colectare şi tratare a informaţiilor lor personale, a informat AFP vineri seara, transmite Agerpres.ro.
Agenţia Federală de Reglementare a Comerţului (FTC) şi-a încheiat ancheta începută în martie 2018, conchizând că fostul cabinet de consultanţă politică „recoltase informaţiile personale a zeci de milioane de utilizatori de Facebook pentru a realiza profiluri ale alegătorilor cu scopul de a-i transforma în ţinte”.
Aceste concluzii date publicităţii la 4 decembrie nu surprind după publicarea de către Facebook a rezultatelor unei anchete interne din 2018.
Firma britanică, care a lucrat cu echipa de campanie a lui Donald Trump pentru alegerile prezidenţiale în 2016, a fost dizolvat în 2018, după izbucnirea scandalului.
Cambridge Analytica propunea utilizatorilor reţelei un „test de personalitate” în termeni „falşi şi înşelători”, afirmând în special că nu va difuza numele persoanelor şi nici informaţii care să permită identificarea acestora.
Scandalul a izbucnit în urma dezvăluirilor unor lansatori de alertă în presă care explicau că firma crease profiluri psihologice a milioane de persoane, fără ştirea lor, datorită analizei datelor, cu scopul de a prevedea comportamentul lor şi a-l influenţa.
Chestionarul a fost descărcat de 270.000 de persoane, dar aplicaţia a recoltat de asemenea informaţiile despre contactele lor.
FTC nu a indicat ce urmări intenţionează să dea concluziilor sale. Ea a interzis defunctei întreprinderi să mintă în legătură cu maniera de a trata datele personale.
În cursul acestui an, regulatorul negociase deja un acord cu fostul patron, Alexander Nix, şi cu dezvoltatorul Aleksandr Kogan, pe care îi obligase să suprime sau să distrugă toate informaţiile personale pe care le-au acumulat.
În 2018, Cambridge Analytica afirmase că a fost ruinată de „numeroase acuzaţii fără fundament”. Ea a fost implicată, de asemenea, în campania britanică pentru Brexit în 2016.
Ancheta internă a Facebook stabilise că datele a 87 de milioane de utilizatori americani şi străini fuseseră compromise de firmă, ale cărei practici îi încălcau regulamentul.
Facebook a plătit o amendă record de 5 miliarde de dolari în această vară pentru proasta sa gestionare a datelor private ale utilizatorilor săi şi a acceptat să facă unele schimbări de guvernanţă, negociate cu FTC.
sursa foto: Pexels
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2025 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii