G4Media.ro

Consecințele unui Brexit fără acord: penurie de produse alimentare, benzină și medicamente/…

sursa foto: Pixabay

Consecințele unui Brexit fără acord: penurie de produse alimentare, benzină și medicamente/ Lista completă a problemelor rezultate dintr-o ieșire dură din UE

Prim-ministrul britanic, Boris Johnson, este gata să-şi scoată ţara din UE pe 31 octombrie cu sau fără acord de divorţ. Penurie de produse alimentare, de benzină şi de medicamente: iată consecinţele posibile ale unei rupturi fără plasă de siguranţă, scrie La Libre Belgique, citată de Rador.

Penurii

Regatul Unit ar fi confruntat cu o penurie de produse alimentare, de benzină şi de medicamente, cu blocaje în porturi şi reapariţia unei frontiere fizice între cele două Irlande, potrivit unui dosar guvernamental obţinut de „The Sunday Times”.

Numele lui de cod: „Operaţiunea Yellowhammer” – de la numele unei mici păsări galbene – pus la punct în secret pentru a face pregătiri pentru perturbările unui „no deal”.

Documentele menţionează repercusiunile „cele mai probabile” ale unui Brexit fără paraşută şi nu scenariul cel mai rău, potrivit ziarului, şi se referă la lipsa pregătirii întreprinderilor şi sectorului public. Ceea ce guvernul a respins, acuzând foşti miniştri pro-UE că ar miza pe cartea fricii.

Cheltuieli telefonice şi bancare

Una dintre primele consecinţe vizibile pentru consumatorii britanici şi europeni priveşte roaming-ul, adică facultatea de a folosi reţeaua unui operator de telefonie mobilă în străinătate. Serviciul, în prezent gratuit pentru consumatorii din UE, va genera, în caz de „no deal”, cheltuieli pentru călătorii care vor trece peste Canalul Mânecii sau frontiera irlandeză.

La fel vor sta lucrurile cu cardurile de plăţi, care vor genera cheltuieli suplimentare, în timp ce procedurile bancare vor fi „mai lente”, potrivit Londrei. În UE, clienţii băncilor de investiţii cu sediul în Regatul Unit nu vor mai putea apela la serviciile lor financiare. Multe instituţii au creat filiale pe continent pentru a evita perturbările.

Companii

În sectorul bunurilor, multe companii rămân sub ameninţarea unui divorţ dezordonat în octombrie, apropierea Crăciunului făcând mai dificilă constituirea de stocuri, potrivit principalei organizaţii patronale britanice, CBI.
În servicii, au fost încheiate acorduri paliative cu europenii, printre care un acord pe un an pentru a proteja piaţa produselor financiare derivate la Londra.

Potrivit CBI, circa 3.000 de avocaţi s-au înregistrat în Irlanda, ţară membră a UE, pentru a putea continua să-şi exercite profesia în Uniune.

Întârzieri la frontieră

UE a subliniat că va institui imediat controale vamale, inspecţii privind securitatea alimentară şi verificarea normelor europene la frontiera cu Regatul Unit.

Temându-se de timpii lungi de aşteptare la punctele de trecere cele mai frecventate în prezent, în special Dover, Londra a acţionat pentru a deschide noi căi de trecere şi a spori activitatea altor porturi din ţară.

Avioane şi trenuri

UE a acceptat să prelungească dreptul automat al companiilor britanice de a opera zboruri spre cei 27, dar numai până în martie 2020.

Serviciul feroviar pe sub canalul Mânecii (Eurostar, navetă) va putea continua de asemenea să funcţioneze fără schimbări, timp de trei luni.

Medicamente şi spermă

Regatul Unit, care dispune în mod obişnuit de stocuri de medicamente pentru trei luni, şi-a sporit rezervele pentru a beneficia de încă şase săptămâni.

Ţara va ieşi din Agenţia europeană a medicamentului, dar va continua să recunoască, temporar, testele şi certificatele europene pentru a evita o procedură dublă şi o rupere a lanţului de aprovizionare.

Londra nu va mai putea apela la băncile de spermă europene: instituţiile britanice vor trebui să facă noi acorduri şi ar putea apela la importuri venite din altă parte.

Avertismente pentru consumatori

Consumatorii care cumpără online vor avea cheltuieli mai mari, deoarece coletele livrate de pe continent nu vor mai putea avea TVA scăzută.

Britanicii în vacanţă în Europa ar putea de asemenea fi nevoiţi să obţină un permis de conducere internaţional.
Cât despre transportul animalelor domestice de către britanici în Uniune, ar avea reguli sanitare mai stricte.

Sursa: La Libre Belgique/ Rador/ Traducere: Gabriela Sîrbu

 

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Aberatii. De ce n-ar vrea europenii sa vanda si de ce n-ar vrea britanicii sa cumpere? Cei din UE vand doar in UE? Britanicii cumpara doar din UE?

    • N-ai inteles, iesirea fara acord a UK din UE inseamna ca nu mai platesc nota de plata de 39 de miliarde de euro datorata Uniunii Europene. Astea sunt cele doua tepe – nota de plata si ridicarea backstop, pe care spera sa le traga UE, dar nu prea cred ca s-a intalnit hotul cu prostul.

  2. Sunt concluziile trase de aceleasi institutii care ne vorbeau de: arme de distrugere in masa in irak, de faptul ca brexitul nu are nicio sansa, ca trump candideaza degeaba, etc.?

  3. Oameni buni, nu ne mai plangeti de mila, o ducem mai ok in Anglia decat o duceti domniile voastre in Romania.

  4. Bineinteles ca nu se va intampla nimic din sperietorile scrise. MB are nevoie de UE si UE de MB. O piata de 60 milioane de consumatori (cu bani) este o piata principala.
    Asa ca totul se va rescrie. Cu calm, de catre oamenii cu adevarat interesati: cei care vand/cumpara/investesc/etc.
    Vor ordona ce au de facut pupezelor politice, care vor pune imediat in aplicare. Exact cea se si intampla din 23 martie 1957 incoace

  5. Că UE se comporta ca o mahalagioaica frustrata pentru că a fost părăsită ma deranjează mult mai puțin decât faptul că o face si in numele meu.