Consiliul Concurenței le recomandă magazinelor să limiteze cantitatea de produse esențiale cumpărate de o singură persoană. Producătorii pot stabili prețuri maxime ale produselor
Consiliul Concurenței recomandă comercianților și producătorilor implementarea unor măsuri care să ducă la gestionarea crizei generate de pandemia de coronavirus, potrivit unui comunicat de presă.
Astfel, pentru a reduce riscul de speculă și pentru a permite mai multor consumatori să se aprovizioneze, comercianţii pot limita cantităţile de produse esenţiale achiziţionate de o singură persoană/pe un singur bon și își pot modifica programul de funcționare, potrivit instituției conduse de Bogdan Chirițoiu.
De asemenea, în vederea creşterii eficienţei aprovizionării cu produse de bază şi asigurării unei distribuții echilibrate a acestora, companiile își pot coordona atât transporturile de marfă și livrările la domiciliu pentru consumatorii cu grad mare de risc.
În ceea ce-i privește pe producători, Consiliul Concurenței arată că aceștia pot stabili prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.
Platformele de comercializare online pot monitoriza variaţiile preţurilor produselor esenţiale și pot adopta o politică de limitare a creșterilor nejustificate ale acestora sau pot suspenda vânzarea anumitor produse dacă există suspiciuni de abuz.
Recomandările se înscriu în Politica comună, adoptată de Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Concurență, privind aplicarea regulilor de concurență în timpul crizei provocate de Coronavirus.
Foto: Bogdan Chirițoiu ( Inquam Photos / Adel Al-Haddad)
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank© 2024 G4Media.ro - Toate drepturile rezervate
Acest site foloseşte cookie-uri.
Website găzduit de Presslabs.
2 comentarii