G4Media.ro

Consiliul Concurenței recomandă CFR ca operatorii de transport feroviar să își aleagă…

Sursa foto: CFR

Consiliul Concurenței recomandă CFR ca operatorii de transport feroviar să își aleagă singuri furnizorul de energie electrică pentru a ieftini biletele

Consiliului Concurenţei recomandă CFR SA crearea condiţiilor tehnice, astfel încât operatorii de transport feroviar să-şi poată alege singuri furnizorul de energie electrică, situaţie care ar duce la ieftinirea biletelor.

Potrivit unui comunicat al autorităţii de concurenţă, remis luni, AGERPRES, acest lucru ar contribui la reducerea valorii facturilor pentru curentul de tracţiune pe care o achită operatorii de transport feroviar şi, implicit, la creşterea profitabilităţii transportului feroviar de marfă şi la tarife mai mici pentru utilizatorii acestui serviciu.

În prezent, operatorii nu au posibilitatea de a-şi alege furnizorul de energie electrică, deşi piaţa energiei este liberalizată, furnizorul unic pentru sistemul feroviar fiind Electrificare CFR, filială deţinută integral de CFR SA.

Această recomandare vine în urma studiului realizat de Consiliul Naţional de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenţei, care a sintetizat principalele aspecte ce caracterizează transportul feroviar de marfă din România.

Analiza mai arată că viteza medie a trenurilor de marfă în România este de 16 km/h, iar tranzitul între Constanţa şi Curtici durează între 7 şi 12 zile, în funcţie de cantitatea transportată.

sursa: Agerpres.ro, sursa foto: CFR

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

3 comentarii

  1. Desigur! La fel, și transportatorii rutieri să-și poată alege singuri tipul de asfalt de pe autostrăzi, ca să uzeze cauciucurile mai puțin și să mai reducă astfel din consumul de carburant, ceea ce în final va conduce la ieftinirea mărfurilor pe care le transportă…

    Oh, Doamne, mai sunteți mulți cărora din plictiseală le fată mintea asemenea elucubrații???? M-am săturaaaaat, frateeee!

    • Romania are nevoie de linii noi care vor scurta distanțele între județe și localități, unele având mulți locuitori, iar în prezent se ocolește prea mult pe calea ferata.
      Se pot utiliza bani de la Uniunea Europeană și bugetul național!!!!!!!!
      Investițiile se vor amortiza în câțiva ani, iar Uniunea Europeană pune accentul pe transportul feroviar.
      Linii noi de cale ferată convenționale:
      – între Pitești și Râmnicu Vâlcea, aproximativ 50 km, utilitatea acestei linii necesare se cunoaște, se poate realiza pe fostul amplasament sau între Costești și Băbeni, sau la nord între Curtea de Argeș și Călimănești, iar traficul va fi între 20-50% în raport cu cel dintre București și Brașov, din varii motive, nu afecteaza traficul feroviar pe liniile aglomerate existente;
      – Bacău – Moinești/Comănești (aproximativ 50 km) pentru a scurta distanțele din Moldova cu sudul Transilvaniei (sunt peste 3 milioane de locuitori în aceste județe) iar linia 501 va cunoaște o creștere majoră de trafic;
      – Neamț (Bicaz) – Gheorghieni (40 km) pentru realizarea rutei centrale între Moldova și Transilvania, (inclusiv Chișinău) care va fi paralelă cu autostrada A7, sunt peste 5 milioane de locuitori în aceste județe;
      – Târgu Mureș – Sighișoara (50 km) pentru scurtarea duratei și distanței dintre Târgu Mureș și Muntenia, Dobrogea, Oltenia, Sibiu;
      – Sinaia – Pietroșița (doar 30 km), pentru o variantă către Valea Prahovei și scurtarea distanței dintre Argeș, Dâmbovița cu Valea Prahovei și Brașov;
      – București – Alexandria (60 km) deoarece sunt mulți locuitori cu domiciliul pe această rută;
      – Iași (Hârlău) – Botoșani de asemenea face legătura mai scurtă cu municipiul Botoșani;
      – Râmnicu Vâlcea (Alunu) – (Seciuri) Târgu Jiu pentru o variantă secundară cu județul Gorj și stațiunile Rânca, Horezu;
      – Piatra Neamț – Târgu Neamț sau Roman pentru că municipiul Piatra Neamț nu are legături scurte cu jumătate din Moldova plus Republica Moldova;
      – Cluj Napoca – Zalău, Baia Mare – Sighet, Ploiești – Snagov – Balotești unde sunt destule localități, Moreni – Câmpina, etc. Se mai pot construi linii simple pentru navetă între București și localitățile apropiate: Chiajna (magistrala 900) – Bolintin Vale – Cartojani – Fierbinți, Voluntari – Tunari – Căciulați, Afumați – Sinești – Movilița, Glina – Dorobanțu, Buftea – Crevedia – Butimanu, Snagov – Olari – linia feroviară 701, etc.
      De asemenea niște linii scurte spre stațiuni: Câmpulung – Rucăr, Zărnești – Bran/Moieciu, Mâneciu – Cheia, Constanța – Navodari – Aeroportul Kogălniceanu – linia 804 cu județul Tulcea, Mangalia – Varna (litoralul bulgăresc).
      Linii noi de mare viteză între:
      Constanța – București – Sibiu (via Pitești sau Brașov) – Cluj Napoca – Oradea, București – Buzău – Bacău – Roman – Iași – Chișinău; Focșani – Bârlad – Huși – Chișinău, Cluj Napoca – Târgu Mureș – Piatra Neamț – Bacău sau Roman – Bârlad, București – Pitești – Craiova, Brașov – Sibiu – Arad – Timișoara, Craiova – Reșița – Timișoara și Buzău – Galați.

  2. Diferentierea intre furnizor si distribuitor este o vrajeala marca UE care tine doar la copiii de gradinita. Cat timp reteaua de distributie apartine unui distribuitor, cele mai mici costuri pot fi obtinute doar daca este contractat direct distribuitorul.
    Directiva UE face intermediarii obligatorii. Deja se vede care sunt baietii destepti care s-au bagat la mijloc, tot din fruntea UE. Pe principiul chirias la tine acasa.