G4Media.ro

Consiliul Concurenţei susţine proiectul de modificare a Legii RCA iniţiat de Autoritatea…

Sursa foto: Pixabay

Consiliul Concurenţei susţine proiectul de modificare a Legii RCA iniţiat de Autoritatea de Supraveghere Financiară, transmite Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului

Consiliul Concurenţei susţine proiectul de modificare a Legii RCA iniţiat de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), care se află depus la Parlament, iar săptămâna viitoare va veni cu o poziţie referitoare la fiecare amendament, a declarat preşedintele autorităţii, Bogdan Chiriţoiu, la Sinaia.

„În linii mari, suntem armonizaţi cu ASF-ul, susţinem proiectul de lege, susţinem poziţia ASF. Ni s-a cerut poziţia pe fiecare amendament. Sunt în analiză la noi. Sper că săptămâna viitoare vom avea o poziţie a Consiliului pe care o putem transmite Parlamentului. În linii mari, repet, mergem pe linia ASF. Şi ei văd aceeaşi problemă pe care o vedem şi noi: faptul că mecanismele legale actuale nu permit un control bun al costurilor, sunt inflaţioniste, duc la o creştere a costurilor şi, implicit, la o creştere a preţului RCA. Trebuie să găsim o soluţie ca acest lucru să nu se mai întâmple”, a afirmat Chiriţoiu, transmite Agerpres.

El a precizat că autoritatea de concurenţă a propus un preţ recomandat pentru tarifele de reparaţii, însă ASF a venit cu o altă variantă, dar cu acelaşi obiectiv: reglarea pieţei de reparaţii.

„Noi, la un moment dat, am propus o referenţiere, nu o plafonare, doar o referenţiere a preţului, deci un preţ recomandat pentru tarifele de reparaţii. ASF-ul are altă variantă, dar, repet, obiectivul ei este acelaşi: să permitem pieţei să se regleze, pentru că dacă tot cresc costurile de reparaţie, astea inevitabil se vor duce în preţul produsului final, al RCA. (…) Noi încercăm, repet, lucrând cu ASF-ul şi consiliind Parlamentul, să ajungem la un text cât mai bun”, a susţinut şeful Consiliului.

Întrebat dacă instituţia intenţionează să ia măsuri în condiţiile în care pe piaţa asigurărilor, mai ales în zona RCA, este o concentrare foarte mare, Bogdan Chiriţoiu a răspuns: „Nu e ilegal să fii o firmă mare”.

„Unde poate să intervină statul? Dacă eşti o firmă mare, nu te lasă să cumperi pe altcineva, dar nu-ţi interzice să fii mare. Nu-ţi interzice nici să creşti. Nu te opreşte nimeni să creşti luând client cu client, să creşti organic. Ce ţi se poate interzice? Să cumperi o altă firmă. Deci, faptul că este o concentrare mai mare pe piaţa de RCA în sine nu asta ne face să luăm vreo măsură, dar ce ne poate face este să discutăm cu ASF-ul şi cu Ministerul de Finanţe cum facem piaţa asta mai atractivă, ca să intre mai mulţi jucători în piaţă decât ies. În ultima perioadă am văzut mai degrabă ieşiri de pe piaţă şi avem şi o intrare anul acesta pe piaţa de RCA. În ultimii ani am văzut mai degrabă firme ieşind din RCA, ceea ce înseamnă că totuşi această piaţă nu e suficient de atractivă. Şi, atunci, trebuie să vedem dacă nu sunt probleme de reglementare, adică de legislaţie, care fac ca această piaţă să nu fie atractivă pentru companii”, a adăugat acesta.

Consiliul Concurenţei şi Asociaţia Română a Producătorilor Internaţionali de Medicamente (ARPIM) au organizat la Sinaia seminarul „Concurenţa în domeniul farmaceutic”.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a solicitat, într-o scrisoare deschisă publicată pe 8 mai, autorităţilor naţionale şi ale Uniunii Europene să oprească un proiect legislativ aflat la Camera Deputaţilor pe motiv că acesta introduce o serie de amendamente care limitează în mod abuziv sumele datorate consumatorilor de asigurări.

„Pentru a proteja drepturile celor 10 milioane de şoferi români, dar şi celor 1,5 milioane de angajaţi ai companiilor membre COTAR, vă transmitem această scrisoare deschisă, prin care semnalăm o serie de probleme în legătură cu proiectul de lege Plx. nr. 216/2024, înregistrat la nivelul Camerei Deputaţilor a României, prin care sub pretextul transpunerii Directivei 2021/2018/CE în legislaţia naţională sunt introduse o serie de amendamente care afectează în mod negativ şi iremediabil drepturile persoanelor păgubite şi consumatorilor de asigurări”, susţine COTAR.

Potrivit COTAR, amendamentele respective sunt promovate de societăţile de asigurări cu scopul de a limita în mod abuziv sumele datorate consumatorilor de asigurări şi persoanelor prejudiciate din România, cu încălcarea regulilor şi principiilor clare reglementate la nivelul Uniunii Europene dar şi la nivel naţional.

La rândul său, Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) afirmă că scrisoarea deschisă redactată de COTAR are, probabil, obiectivul de a dezinforma, iar modificările propuse la Legea RCA sunt menite să reaşeze din dezechilibrele şi disfuncţionalităţile semnificative pe care elemente din legislaţia RCA le-au creat pe piaţa din România, susţine

„Din nefericire, suntem martorii unui nou val de informaţii false transmise în spaţiul public cu un interes vădit de a-i induce în eroare pe români, şi nu numai. În scopul unei informări corecte, pentru că nu putem permite ca lipsa de expertiză în domeniul asigurărilor a unei organizaţii orientate doar spre urmărirea propriului interes (dar care în mod fals afirmă că reprezintă toţi şoferii români) să conducă spre o informare eronată, revenim cu o serie de clarificări absolut necesare, menite a contribui la buna şi corecta informare a autorităţilor şi a tuturor celor interesaţi”, arată organizaţia într-un punct de vedere transmis la o zi după poziţia publicată de COTAR.

Astfel, UNSAR arată că prin modificările propuse în cadrul proiectului legislativ Plx. nr. 216/2024 de modificare a Legii RCA nu este încălcată legislaţia europeană.

„Acestea sunt menite, pe lângă transpunerea Directivei (UE) 2021/2118 (şi nu a Directivei 2021/2018/CE indicată eronat în tot cuprinsul scrisorii deschise, directivă care, de altfel, nici nu există, arătând încă o dată lipsa de cunoştinţe temeinice în acest domeniu) să reaşeze din dezechilibrele şi disfuncţionalităţile semnificative pe care elemente din legislaţia RCA le-a creat pe piaţa din România. Resimţim cu toţii efectele negative ale acesteia, cum ar fi: falimente ale companiilor axate în mod special pe acest segment de business, retragerea de asigurători din piaţa RCA din România, lipsa de atractivitate pentru alţi investitori, practicarea unor preţuri abuzive de reparaţii sau de închiriere de vehicule de către anumiţi operatori economici, în totală contradicţie cu tot ceea ce se întâmplă pe piaţa RCA a celorlalte state membre supuse aceleiaşi legislaţii europene etc”, se precizează UNSAR.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

4 comentarii

  1. Am plătit anul trecut 280 euro (450 euro salariu) asigurarea auto obligatorie la compania care a dat faliment.Trebuia să îmi de-a banii pe 2 luni înapoi,dar birocrația din Romania (multe hârtii de scris)m-au făcut să renunț .Sunt posesor auto de 18 ani in Spania unde plăteam 230 euro anual (la un salariu de 1500).

    • Nu vă faceți probleme. Am făcut eu cerere de aprox o jumătate de an și nu mi-au rambursat banii.

  2. Anul trecut mi-am spart parbrizul de 2 ori din cauza pietrelor de pe șoselele României (niciodată nu am pățit asta in cei 18 ani din Spania),și a trebuit să plătesc din buzunar cei 750 lei sa îmi pun parbrizul ptr că compania era in faliment .Este de.nedescris birocrația și hoția instaurată pe plaiurile mioritice .Intr -un stat corect ,cele două luni îmi erau înapoiate automat fara hârtii și cereri prea multe .M-u-i-e-p-s-d-p-n-l

  3. Mă consider furat de sistemul acesta corupt ,sumele acordate puteau fii folosite la întreținerea mașinii direct (ulei,suspensii).