G4Media.ro

Consiliul Elevilor București: Se observă cu ușurință lipsa de pregătire a cadrelor…

Foto: Facebook/Consiliul National al Elevilor

Consiliul Elevilor București: Se observă cu ușurință lipsa de pregătire a cadrelor didactice pentru a livra conţinuturi în mediul online

Consiliul Municipal al Elevilor Bucureşti, structura de reprezentare a tuturor elevilor din capitală, avertizează că profesorii nu asigură pregătire în mediul online pentru toate materiile școlare, mai ales în cazul elevilor din ultimul an de liceu.

„Consider că este regretabil faptul că, nici măcar în Capitală, elevilor nu li se răspunde adevăratelor nevoi. Mii de elevi aflaţi în clasele terminale vor susţine, într-o situaţie de criză, Evaluarea Naţională sau examenul de Bacalaureat. Se poate observa cu usurinţă o defectuoasă lipsă de comunicare, cât si reacţie, a instituţiilor ce au ca scop buna desfăsurare a actului educaţional. Facem apel către Ministerul Educaţiei si Cercetării, Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucuresti si conducerile unităţilor de învăţământ, deoarece acum este necesar, mai mult decât niciodată, ca problemele cu care se confruntă beneficiarii direcţi ai actului educaţional să fie rezolvate”, susține Antonia-Karina Caramihai, președinte al Consiliului Municipal al Elevilor Bucuresti.

„În unele unităţi de învăţământ, precum Liceul Tehnologic Constantin Brâncusi, nici chiar elevii aflaţi în an terminal nu sunt pregătiţi în mediul online la toate materiile la care vor susţine examenul de Bacalaureat, desi acesta va fi organizat în mai puţin de două luni”, se arată în comunicatul transmis de Consiliului municipal al Elevilor București.

Reprezentanții organizației arată că în ultimele zile au primit mai multe sesizări de la școli și licee bucurește, și că autoritățile, inclusiv Inspectoratul Școlar al Municipiului București, se dovedesc impasibile în fața problemelor semnalate.

„Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucuresti a diseminat în unităţile de învăţământ preuniversitar un chestionar privind percepţia elevilor asupra activităţilor zilnice în perioada de izolare în casă. Elevii trebuie să răspundă la mai multe întrebări, două dintre acestea făcând referire la cât de utile consideră ei a fi orele desfăsurate în mediul online. Cu toate acestea, în ultimele săptămâni, Consiliul Municipal al Elevilor Bucuresti a primit numeroase sesizări din partea beneficiarilor direcţi ai actului educaţional, observându-se cu usurinţă lipsa de pregătire a cadrelor didactice pentru a livra conţinuturi în mediul online”, se arată în comunicatul de presă transmis.

Una dintre sesizări vine de la Liceul Tehnologic ”Constantin Brâncusi”:  „Dacă nu primim acest ajutor la toate materiile, vom ajunge ca în ziua examenului să ne simţim neputinciosi și să esuăm. Şcoala online este pentru noi, elevii, să fim ajutaţi, să fim pregătiţi pentru examenele următoare. Şcoala online nu se face doar trimiţând lecţiile si atât. Elevii au nevoie de îndrumare, de explicaţii. Avem nevoie să se ia măsuri. Noi, elevii, avem nevoie de ajutor din partea profesorilor, altfel cum vom putea sa trecem cu brio peste examen?”

În majoritatea cazurilor, elevii sunt nevoiţi să copieze lecţii în caiet, fără a primi alte explicaţii din partea profesorilor. Chiar și acum, la mai bine de șapte săptămâni de la suspendarea cursurilor, încă există elevi sau cadre didactie care nu pot participa sau susţine ore în mediul online, deoarece nu deţin dispozitivele necesare. Astfel, solicităm Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucuresti să monitorizeze desfăsurarea activităţii în mediul online, astfel încât actul educaţional să nu fie prejudiciat – transmite Consiliul Elevilor.

Sursa Foto: Facebook/Consiliul National al Elevilor

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

7 comentarii

  1. Cata perspicacitate!

  2. pe vremea lor erau doua gadgeturi, secera si ciocanul

  3. Nu pot si mai ales NU DORESC; sa faca on line ce n au facut niciodata la scoala? Ca invatamantul slab nu I de la elevi e de la altcineva stiti voi cine.

  4. Multumiti parintilor si bunicilor vostri ca au votat numai partide care au proptit in functii pe la inspectorate doar ciurucuri supuse, care au modelat un invatamant dupa chipul si asemanarea lor! Si sa le mai multumiti inca odata, pt prazlamentarii sfertodocti care an de an macelaresc bugetul educatiei cand nu inteleg la ce foloseste…

  5. Personal, consider ca notiunea de scoala online nu este inca definita clar prin niciun document oficial, in consecinta, fiecare profesor face dupa cum il taie capul. Cea mai la indemana metoda, luand model dupa scoala normala, este cea de a prezenta informatiile in format scriptic, eventual prin powerpoint, cu toate explicatiile incluse. Folosesc google.classroom, si efectiv n-ai cum sa redai prin voce ceea ce expui in documentul informativ pe care-l prezinti clasei. Doar daca faci ore prin zoom, reduse la 40 de minute, sau sesiuni video pe skipe ori grup pe facebook, insa in acest mod cum mai prezinti si documentul? Odata atasat documentul, e nevoie de citirea si intelegerea lui, ceea ce ia timp, si cand sa mai discuti, ca se termina sesiunea. Si-atunci profesorii dau informatia direct, fara sa mai fie pritocita si inteleasa, cum faceam la clasa, ea vine direct si-i ramane elevului obligatia sa-si bata capul s-o priceapa singur. Cat priveste structura de lucru pentru clasele terminale, ce sa explicam mai mult decat lucrul direct pe teste de BAC sau evaluare nationala? Baieti si fete, puneti mana si faceti teste pe bune, scrieti enunturi si comentarii, exersati pe bune, noi doar putem corecta, si faza e ca am inceput sa albesc realmente, tot corectand. La fiecare test sau tema pe care-o dau pe google.classroom, dupa ce corectez, scriu in sectiunea ”comentariu privat” ceea ce s-a gresit si cum e corect, astfel incat mai am putin si-o iau razna. Am inscrisi in 4 clase pe google.classroom un numar de aproape 120 de elevi. O tema sau un test pe care-l dau, inseamna 120 de teste sau teme. In scoala normala, corectam testele, insa ele se dadeau cel mult unul pe luna. La fel, dau o tema, dar si ea apare acum la fel ca un test, pe care-l corectez si dau raspuns la fiecare cu instructiuni, cata vreme la scoala verificam tema prin sondaj in clasa, si explicam la tabla sau oral in clasa elementele care ridicasera dificultati, iar acuma trebuie s-o scriu prin mesaj individual. Adica, scoala online ma suprasolicita efectiv, si deja sunt satula pana-n gat. Nu va mai plangeti, si lucrati individual teste de bac si EN, asta-i baza, ca materia s-a facut deja, nu va ramane decat sa recapitulati, programa de bac si EN a fost redusa prin excluderea subiectelor de pe sem. II.

    • Daca si duamna Coanstaninescu se plange, lucrurile sunt nasoale.

  6. Pandemia a prins pe toata lumea cu pantalonii-n vine.
    Si toata lumea se plânge ca învatamântul on-line merge prost, dar o solutie reala, functionala, n-a propus nimeni.
    Conducerea universitatii tehnice la care (înca) lucrez a hotarât sa se faca ore si examene on-line, pe platforma Teams de la Microsoft. Traiesc în Bucuresti, net mishto, dar… Am sesizat conducerea ca am pe laptop 4 softuri. Internet Explorer si Edge (ambele dezvoltate de MS!!) spun ca nu pot realiza conectarea, Chrome nu recunoaste camera iar aplicatia instalata pe laptop (descarcata de la MS) nu recunoaste microfonul. Ce e de facut?
    La alte întrebari (eu fiind cârcotasul de serviciu) directorul de departament mi-a raspuns cu o pagina de citate din regulament.
    Ce ziceti dragi elevi, aveti vreo idee? Puteti sprijini profesorii de limba româna cu ceva instruire în domeniul IT? Ce masuri, care sa nu para scoase din programul PCR, propuneti?