Consiliul IMM-urilor va implementa un proiect dedicat integrării pe piaţa forţei de muncă a persoanelor vulnerabile şi combaterii sărăciei
Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) va implementa, în următorii doi ani, proiectul Think Social!, dedicat integrării pe piaţa forţei de muncă a persoanelor vulnerabile şi combaterii sărăciei prin înfiinţarea de întreprinderi sociale în mediul urban al teritoriului Delta Dunării, transmite Agerpres.
„Implementat pe parcursul a 27 de luni, în perioada august 2024 – octombrie 2026, proiectul este co-finanţat de Uniunea Europeană, prin Fondul Social European+, în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare 2021-2027. Bugetul de 14.886.764,25 lei, din care 85% reprezintă contribuţia FSE+, asigură formarea 132 de persoane cu domiciliul regiunile Nord-Vest, Centru şi Sud-Est şi care intenţionează să înfiinţeze întreprinderi sociale în mediul urban, precum şi finanţarea planurilor de afaceri pentru 34 de întreprinderi sociale, în cadrul schemei de ajutor de minimis „Sprijin pentru înfiinţarea de întreprinderi sociale în mediul urban””, se arată într-un comunicat al Consiliului IMM-urilor remis marţi AGERPRES.
Grupul ţintă vizat este alcătuit din următoarele categorii: persoane în căutarea unui loc de muncă, tineri 30-35 de ani, şomeri, şomeri de lungă durată, persoane din grupuri dezavantajate pe piaţa muncii, persoane inactive, cu domiciliul în judeţele regiunilor Nord-Vest, Centru şi Sud-Est şi care doresc să înfiinţeze întreprinderi sociale în mediul urban.
Potrivit sursei citate, printre beneficiile aduse participanţilor la activităţile proiectului se numără accesul la programe de formare de calitate, gratuite şi acreditate, schimbul de experienţă cu antreprenori sociali care au obţinut finanţare în proiecte similare, mentoratul acordat de antreprenori cu experienţă, transparenţa în acordarea finanţărilor pentru înfiinţarea a 34 de întreprinderi sociale în localităţi urbane din regiunile Nord-Vest, Centru şi Sud-Est.
Sprijinul pentru înfiinţarea de noi întreprinderi sociale este materializat prin: campanie de informare şi conştientizare în domeniul economiei sociale; selecţie grup ţintă din zona urbană a regiunilor Nord-Vest, Centru si Sud-Est şi testare în vederea evaluării potenţialului antreprenorial şi al convergentei cu valorile economiei sociale; derularea programelor de formare antreprenorială cu cel puţin 132 de participanţi.
De asemenea, sprijinul va viza şi organizarea unui concurs de planuri de afaceri pentru selecţia a 34 de planuri care să fie finanţate în cadrul proiectului. Subvenţia, în valoare de 310.000 lei, va fi acordată în două tranşe egale, iar fiecare plan de afaceri va prevedea crearea a minim 4 locuri de muncă.
Nu în ultimul rând, se vor acorda servicii personalizate de consiliere în domeniul antreprenoriatului social, se va asigura înfiinţarea şi demararea funcţionării întreprinderilor ce vor implementa planurile de afaceri cu ajutor de minimis în cadrul proiectului, dar şi implementarea planurilor de afaceri şi monitorizarea funcţionării întreprinderilor sociale, asigurând monitorizarea şi sprijinul permanent pentru entităţile nou înfiinţate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank