G4Media.ro

Consiliul Național al Elevilor se opune cu fermitate examenului de admitere la…

Sursa foto: Pexels

Consiliul Național al Elevilor se opune cu fermitate examenului de admitere la liceu, separat de Evaluarea Națională

Consiliul Național al Elevilor se opune cu fermitate susținerii admiterii la liceu în mod descentralizat, care s-ar putea concretiza în meditații private, nivel de stres ridicat și dificultate crescută în alegerea filierei și liceului potrivit, va stârni doar discrepanțe uriașe între licee și va încălca principiul de bază al accesibilității obligatorii a elevilor în învățământul liceal, în condițiile în care 40% din românii rezidenți nu au reușit să ajungă în învățământul liceal, conform datelor recensământului, susține Consiliul Național al Elevilor, într-un comunicat de presă.

„Admiterea la liceu, în forma în care a fost prezentată zilele trecute, va aduce după sine o multitudine de probleme, precum diferențe între elevi, segregare școlară și o probabilitate crescută de repartizare inechitabilă în învățământul liceal. Prioritățile pentru elevii absolvenți ai ciclului gimnazial ar fi trebuit să fie reprezentate de creșterea numărului de ore de consiliere în carieră, reforma în structura de admitere fiind doar una de suprafață, nu una de substanță”, se precizează în comunicat.

„De asemenea, trebuie subliniat și caracterul obligatoriu al învățământului liceal din România, motiv pentru care procesul de admitere ar trebui să fie unul unitar (repartizare computerizată), bazat pe standarde clare de evaluare, care să se desfășoare într-un mod non-competitiv”, potrivit CNE.

Citește articolul complet pe Edupedu.ro

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

6 comentarii

  1. Consiliul elevilor se opune la orice forma care stimuleaza munca, competitia si in final nivelul educatiei. Niste adolescenti complet iresponsabili, care cred ca societatea trebuie sa le dea orice, fara ca ei sa contribuie macar cu efortul de a invata temeinic.

    • Bai, Andrei 2, Andreii astia de pe G4 sunt toti ingramaditi la minte. Care ar fi scopul a doua examene, similare, unul dupa altul la un interval de timp foarte scurt? Cate examene ai dat in viata ta? Sunt de acord cu examenul de admitere in liceu pentru a creste performanta si a face o selectie cat mai potrivita, dar si acolo poate aparea discutia inegalitatii de sanse intre copiii de la sate si cei din orase.

    • Ai perfecta dreptate Andrei2!
      Si nu numai atat,dar acesti „ședințomani”nu ii plac deloc pe elevii care învață pentru ca le place si care sunt capabili de performanta prin munca lor proprie,organizata si susținută .

  2. E bine ca niste copii responsabili trag de maneca politicienii incompetenti si hoti.
    Un examen ca asta va incuraja meditatiile, discriminarea copiilor obisnuiti si va favoriza pe cei cu bani,.loaze ale politicienilor si pe hoti.

    • Cum sa se formeze in familie obiectivi si cu mintea limpede ,copiii unor astfel de părinți ?

  3. De acord cu Andrei. Competiția trebuie să înceapă cu admiterea la liceu. Ce liceu este acela în care elevii intră cu medie sub 5 .
    Dacă se vrea continuarea repartizării computerizate, atunci trebuie ridicată stacheta mediei de admitere la minim 7