G4Media.ro

Consiliul UE a adoptat noile reguli din transport, care prevăd revenirea în…

Sursa Foto: G4Media.ro

Consiliul UE a adoptat noile reguli din transport, care prevăd revenirea în țară a camioanelor o dată la opt săptămâni, iar a șoferului la trei sau la patru săptămâni/ 9 state, între care și România, sunt împotriva Pachetului Mobilitate

Consiliul UE a adoptat în procedură scrisă controversatele schimbări din Pachetul de Mobilitate. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie să fie aprobat de Parlamentul European în a doua lectură, informeaza posturl public de radio de la Sofia – BNR, citat de Rador.

Prin aceste modificări se prevede revenirea în țara în care este înregistrată firma a camioanelor o dată la opt săptămâni, iar a șoferului – la trei sau patru, în funcție de programul său de lucru. Programul săptămânal de odihnă este în mod obișnuit de cel puțin 45 de ore, iar acesta trebuie să fie în afara cabinei. Dacă se folosește în afara locuinței, cazarea trebuie să fie trecută în contul angajatorului.

Pentru a intra în vigoare, Pachetul trebuie să fie aprobat de Parlamentul European în a doua lectură, iar apoi textele să fie publicate în Monitorul Oficial al UE. Nouă state membre sunt împotriva acestui Pachet – Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Malta, Polonia și România.

Statele mai bogate, inclusiv Franța și Olanda, susțin reformele. Potrivit sindicatelor lucrătorillor din statele vestice, măsurile vor face ca locurile de muncă în sectorul auto să fie mai atractive. Statele din Europa Centrală și de Est se tem că acest lucru va duce la o lovitură serioasă asupra competitivității lor și la o pierdere mare de locuri de muncă. Bulgaria și alte state afectate au avertizat că vor contesta noile reguli la Curtea UE, dacă vor fi adoptate.

Sursa: Dnevnik/ Rador/ Traducerea: Mirela Petrescu

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. bravo UE. de mai mult frecus pe drum era nevoie. nu puteati sa mai amanati ?

  2. Se discuta de mult in Consiliul UE , asta nu inseamna ca se va si aplica in curand , si daca nu era pandemia abia , pe la anu ar fi intrat in functiune .

    Problema e ca aceste directive sunt in avatajul soferului de Tir , nu in cel al angajatorilor . De aia sar in sus toate cele 9 tari ( de fapt nu guvernele acelor tari protesteaza ci angajatorii) …

    Ca sa cazezi la sfarsitul saptanii soferii in hoteluri costa firma de transport , pe cand daca soferul doarme si in weekend in cabina e gratis , sau foarte cativa euro parcarea .

    Transportatorii romani si ai celorlalte 8 tari le convine situatia actuala pentru ca :

    – ei platesc soferii prost fata de cei din „vest” , cu salariul minim pe economie + diurna . La pensie nu se ia in calcul diurna , aia fiind strict pt nevoile soferului pe traseu /deplasare

    – Transportatorii celor 9 tari care fac gat , fac la greu cabotaj ( de ex pleaca pt o cursa chipurile tur retur si odata ajunsi la destinatie UE , acolo intepenesc , iau alte si alte comenzi si cutreiera Europa-n lung si-n lat , iar soferul mai vede casa la 3 luni )

    – Aceiasi transportatori din Est au preturi de dumping ( Pretind si incaseaza preturi mai mici pe km efectuat ca sa aiba „piata” – de aici si plata soferului mult mai slaba pt aceeasi munca facuta de un „vestic” )

    Cele 9 tari credeau ca smecheresc ei vestul , numai ca aia s-au prins , si vor concurenta loiala si conditii mai bune de munca pt soferi , ba chiar vor sa implementeze si salarii mai mari pt cei din est ,pentru aceiasi munca prestata …

    Cum face China in toata lumea cu preturi mici si calitate de cele mai multe ori indoielnica invadand o piata , asa preconizau sa faca transportatorii din est in relatia cu UE in domeniul transportului , dar se pare ca nu mai tine …

    • Reglementaile tampite ale UE o sa se vada in preturi mai mari la transport si,automat, la produsele transportate.

  3. Platiti soferi cum trebuie draga trasportatorilor lasati vrajeala cu protestul ca nu va convine voua ce si cum stringeti milioane pe spinarea fraierilor de soferi care accepta sa stea 3 luni pe cabina

  4. Transportatorii Raicu estici fac compromisuri EXACT PT MOTIVUL ca nu sunt plătiți la fel ca si cei din vest.
    In ce privește venitul TOTAL al șoferului, diferențele sunt mici, 10 – 15 % față de colegii lor vestici (informație verificată).
    Oare transportatorilor români nu le-ar conveni sa aducă mașinile / șoferii acasă tot o dată la câteva zile?! Le-ar conveni foarte mult! Dar NU POT, atâta timp cât cursele spre / dinspre est sunt ridicol de slab platite!
    Va întreb ceva: modelul american de liberă mișcare vi se pare demn de urmat?! Da?!
    Atunci în EU de ce nu ne lepădăm de toate apucăturile astea tribale și să le urmăm exemplul?!