Continuă campania de fraudă prin apeluri telefonice din partea unor infractori care se deghizează în reprezentanţi ai Bursei din România, avertizează Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică / Modul de operare
Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică avertizează, marţi, că atacatorii cibernetici continuă campania de fraudă prin apeluri telefonice din partea unor infractori care se deghizează în reprezentanţi ai Bursei din România. În acest fel speră să obţină acces la date bancare, transmite News.ro.
”Seria de tentative de fraudă se foloseşte de vishing (apeluri telefonice de phishing) pentru a convinge utilizatorii români să partajeze atacatorilor date cu caracter sensibil, în special date bancare”, a transmis, marţi, DNSC.
Specialiştii explică şi modul de operare.
”Atacatorii apelează victima, pretinzând că sunt din partea SIF Muntenia sau Bursa de Valori Bucureşti (BVB), şi folosesc drept pretext al apelului presupuse acţiuni vechi pe care victima le-ar deţine din perioada cuponiadei din anii ’90, dar despre care a uitat. Atacatorii susţin că aceste acţiuni s-au apreciat foarte mult ca valoare, însă pentru a le vinde şi a încasa sumele respective, victima trebuie să urmeze un proces la îndrumarea atacatorului”, a mai transmis DNSC.
Potrivit specialiştilor, în realitate nu există aceste acţiuni, iar atacatorii cer victimei să instaleze pe dispozitiv anumite aplicaţii false, care folosesc identitatea vizuală a entităţilor impersonate şi care au ca scop prejudicierea financiară a victimei.
Recomandări:
-Nu instalaţi aplicaţii sau programe la solicitarea apelanţilor, în special dacă vi se cere acest lucru în regim de urgenţă şi cu explicaţii vagi;
-Nu furnizaţi niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituţii de încredere;
-Verificaţi întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituţie, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil;
-Raportaţi astfel de apeluri către organizaţia a cărei identitate este folosită pentru a atrage atenţia cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de iniţiative frauduloase;
-În cazul în care aţi furnizat date de card, sesizaţi imediat banca, iar dacă aţi fost păgubit, depuneţi o plângere la Poliţie (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) şi notificaţi DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/).
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankPentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.