G4Media.ro

Corina Crețu, despre noile reguli UE pentru transportatori: Efectele posibile merg până…

Sursa: Facebook / Corina Crețu

Corina Crețu, despre noile reguli UE pentru transportatori: Efectele posibile merg până la falimentul unor companii, cu impact direct asupra bugetului României

Europarlamentarul Pro România, Corina Crețu, a criticat, joi, într-o conferință de presă, noul acord pentru mobilitate votat, marți, în comisia TRAN a Parlamentului European, avertizând că noile reguli cresc cheltuielile pentru transportatori, ”ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est”. Crețu atrage atenția că ”efectele posibile merg până la falimentul unor transportatori, cu impact direct asupra bugetului României”. Pentru a intra în vigoare, acordul trebuie să fie aprobat de miniștrii UE și apoi de Parlamentul European în plen.

Declarațiile făcute joi de Corina Crețu la conferința de presă organizată la cabinetul de europaralmentar deschis la Hârlău, județul Iași:

  • ”Reforma sectorului de transport rutier vine cu o serie de reguli care îi afectează pe transportatorii din est, implicit și pe cei români. De exemplu, camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. Perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est”
  • ”Urmează ca în Parlamentul European să votăm pachetul pe mobilitate. Din nou, o temă despre care nu s-a discutat și despre care nu se discută suficient. Eu îmi voi face datoria de europarlamentar și voi vota în interesul României. Am primit îngrijorările Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) și le privesc cu toată seriozitatea. Dar dincolo de ce voi face eu – care sunt un singur europarlamentar – de ce nu s-a discutat aplicat, serios? Chiar era o temă de interes. Sunt măsuri care cresc cheltuielile pentru transportatori, ceea ce înseamnă o scădere a competitivității celor din est. Este un subiect asupra căruia trebuie să reflectăm cu atenție și să vedem ce se poate face astfel încât noile reguli să nu aibă un impact negativ asupra domeniului transporturilor din România – efectele posibile merg până la falimentul unor transportatori, cu impact direct asupra bugetului României” (Sursa: caleaeuropeană.ro)

Context

Comisia TRAN a Parlamentului European a aprobat marți acordul pentru reforma sectorului de transport rutier la care au ajuns Parlamentul și negociatorii președinției finlandeze a Uniunii Europene. În esență, acordul crește cheltuielile pentru transportatori, însă cele mai afectate vor fi coompaniile din Estul Europei, în special cele din România și Bulgaria, acuzate de companiile occidentale că practică prețuri de dumping și distorsionează concurența în piața pe piața transportului.

În esență, noile reguli vor crește cheltuielile transportatorilor, dar mai ales celor Estul Europei, care își trimiteau camioanele luni de zile să lucreze în Vest la costuri mult mai mici decât cele practicate de transportatorii locali.

Noile reguli impun, impun, între altele camioanelor întoarcerea la centrul operațional al întreprinderilor la fiecare opt săptămâni. În plus, perioada de odihnă obligatorie de la sfârșitul săptămânii nu poate să fie petrecută în cabina camionului. Dacă această perioada de odihnă se petrece departe de casă, companiile trebuie să plătească cheltuielile de cazare pentru șoferi.

Citește și

Reguli dure pentru transportatorii din UE, cu bătaie pentru cei din Est: Camioanele trebuie să se întoarcă la centrul operațional al firmei la fiecare opt săptămâni/ Cresc cheltuielile cu șoferii de TIR, care nu se vor mai putea odihni în cabina camionului în weekend

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

9 comentarii

  1. Se închid …. agenturile securității! Justiția pe ROTI!

  2. Corina Crețu crede ca toti suntem prosti?
    Transportatorii transporta marfa. Marfa pe noi consumatorii, ca suntem germani, ca suntem suedezi, ca suntem romani, cam acelasi pret are la raft.
    Daca transportatorul din Germania reuseste sa faca afaceri, atunci si transportatorul din Romania are acelasi sanse.
    Dar, inteleg cui ii va merge rau. La toti patronii care acum sclavagesc soferi romani, platindu-i mai prost decat isi plateste neamtul angajatul. Al nostru patron isi face anul si vila, cu vacantele de rigoare, al german traia cot la cot cu angajatul o viata normala.
    Ce vom vedea acum, e identic cu ce s-a intamplat in multe tari dezvoltate: vom vedea aparitia ca ciupercile dupa ploaie de firme mici de transport, unele chiar PFA, aka soferul e si patronul, care isi vor vedea de treaba si vor avea venituri chiar mai decente.
    Ce ii doare pe aia care critica asta, e ca toti aia care sclavagesc soferi romani in prezent, li se taie felia…
    Pa si la revedere.

    • Transportatorul roman e platit cu 30% mai putin decat un transportator vestic. Este singurul motiv pentru care speditiile din Vest lucreaza cu romani, bulgari, polonezi…pentru ca ii platesc mai putin. Soferul roman ia aproape tot cat un sofer german salariul, singura diferenta este ca la romani o putem trece ca DIURNA, si nu este impozitata. Mergi in Germania si ai sa vezi firme de transport cu mii de camioane si remorci. Lasa vrajeala asta ca neamtul traieste cot la cot cu angajatul. Vorbesti fara sa cunosti fenomenul. Orice sofer roman care se simte persecutat de patron poate oricand sa plece la orice alta firma, deoarece acum este o cerere foarte mare de soferi pe piata muncii. Soferul roman are foarte multe pretentii la locul de munca, iar patronul, de frica sa nu ii fie lasat camionul abandonat prin Europa (sportul national al soferilor romani), deseori tace si se invoieste la pretentiile soferului. In schimb soferul roman cere multe, dar ofera putin; multi dintre ei nu stiu nicio boaba de engleza, germana nu mai zic; se enerveaza pe la speditii si fac scandal; se imbata si fac ca lupii prin parcari la pauza de 45 si fac mizerie pe unde fac pauza. Nu toti soferii romani fac asa, dar multi. Foarte exploatati sunt soferii romani cu 2500 euro salariu pe luna, care din pacate (din cauza educatiei precare a romanilor) se duce pe tigari, bautura VW Passat 210CP care ‘sa ii bage in scaun’, si BMW.
      Cu privire la firmele mici (soferul e si patronul), tocmai astea vor capitula primele, deoarece o firma cu un singur camion nu va putea sa suporte costul drumurilor in gol catre RO la fiecare 8 sapt. O sa fie mai rentabil ca respectivul patron sa isi vanda camionul si sa se angajeze sofer la o firma mai mare. O firma cu 1000 de camioane, chiar daca scoate profit 1000Euro/camion/ luna tot ii convine, in schimb la un patron cu un camion daca ii scade profitul cu 1000 euro/ luna, deja nu va mai fi rentabil. Transportatorii romani nu fac preturile in vest, ci doar accepta cat li se da. Si daca romanii vor incerca sa ceara acelasi pret ca si germanii, speditiile INTOTDEAUNA vor prefera transportatori germani. Repet: pretul e singurul lucru pentru care suntem acceptati in Vest.
      Asa ca, te rog Madalin, nu mai vorbi despre subiecte care iti depasesc nivelul de cultura si inteligenta. Se vede ca esti doar un amator.

  3. Daca firmele de transport din Sud Estul Europei se considera discriminate ca nu mai pot face 90 % din activitate in relatia Vest – Vest ( cu camioane inmatriculate si asigurate in Ro,impozite in Ro) pot la fel de bine sa isi mute sediul si camioanele ( inmatriculare, asigurare) in Vest – ca un pavilion de complezenta in cazul vapoarelor. Sa faca concurenta de la egal la egal cu companiile occidentale

    • Daca firmele romanesti vor face asta, vor avea cheltuieli mai mari decat firmele din vest (pentru ca vor trebui sa aduca soferii din Ro si sa ii duca inapoi la fiecare 6 saptamani). Avand cheltuieli mai mari, vor trebui sa ceara acelasi pret per KM ca si transportatorii din vest. Cerand acelasi pret, nicio speditie nu va lucra cu romani, deoarece intotdeauna vor prefera transportatori din tara lor. Ceea ce spui tu este o utopie. Banuiesc ca stiai, dar vroiai sa te bagi in seama pe un subiect strain, sa pari ca edti ‘trandy’.
      News Flash: Nu esti!

    • De asemenea in Ro sunt multe firme straine care si-au deschis filiale in tara noastra, tocmai pentru a beneficia de taxe mai mici. Le este bine lor, intr-adevar, dar odata cu asta sunt mii de camioane ale lor inmatriculate in Romania. Doua expemle sunt J.Carrion (Spania) si Henrik Hansen (Danemarca) care au fiecare cateva sute de camioane. Pe camioanele astea se plateste impozit in Ro, iar soferii sunt toti romani. Odata cu introducerea acestui Mobility 1 Pack, firmele straine isi vor lua talpasita, deoarece nu vor mai avea niciun avantaj aici, se vor retrage in tarile lor, vor reinmatricula camioanele acolo si vor angaja soferi locali. Poate nu iti dai seama, dar peste 150 000 de romani lucreaza pe camion. Da-ti seama ce ar insemna ca jumatate sa ramana fara volan? Romanii rama fara bani, nu mai cumpara, magazinele dau faliment, fabricile se restrang….iar fostul sofer se duce inapoi in satul sau neasfaltat si isi bea mintile pana moare, parasit de nevasta si copiii pe care i-a luat la bataie din cauza lipsei banilor. Gandeste si tu putin macro, nu te uita doar in farfuria ta. Dar asa suntem noi romanii….ne bucuram de raul altuia, ca sa ne mascam propria incompetenta.

  4. Bună dimineața! Madalin!!!!Risca și demonstreaza ca poți sa fii angajator!Dacă tot ești INVIDIOS,schimba ceva în viață sa devii INVIDIAT!!!Poziția de martir nu te avantajează! Sa știi ca peste 90%din patroni au riscat și risca în continuare:NU statul le-a făcut cadou afacerea dar,nici nu reușesc sa își acopere cheltuielile și sa își recupereze banii investiți ca vine statul și îi face evazioniști, nu angajații girează activitatea sau contractele firmei și nici nu participa la cheltuieli dar,vor sa fie beneficiari ai profitului și dacă se poate cel puțin 50%.Dacă angajatul ar respecta codul muncii și ar muncii 8 ore efectiv (nu pauze numeroase de cafea,de țigări ,de Facebook, de convorbiri telefonice,Etc. ) ar creste și productivitatea muncii și, implicit profitul.Sunt multe lucruri de spus dar,sa concluzionez:dacă ți se pare ușor sa ai firma,te rog sa te duci la registru comerțului și sa demarezi documentația, după care ,te vei îmbogății și iți vei construi casa,vei avea mașini ,concedii și ce mai vrei tu.Va fi cadoul tău pentru tine!!!Îți doresc sa ai succes și sa te fereasca Dumnezeu de angajați ca tine!!!Sa auzim de bine….

  5. Bună dimineața! M-Am oprit la Madalin,dar pe omul dezinformat nu ai cum să îl convingi ca raționamentul lui este greșit! !!De fapt,vreau sa comentez subiectul”Corina Cretu „.Deci:”cine m-a făcut om mare???PSD!!!!Cum i-ați mulțumit partidului care v-a propulsat:l-ați trădat și v-ați mutat la pro!!!De ce?Pentru ca nu v-au mai propus pe liste la europarlamentare și dumneavoastră va place la Bruxelles! !!Partidul mai avea și alți membrii care,spre deosebire de dumneavoastră, care nu ați făcut nimic pentru țară fiind europarlamentar, poate vor face ceva!!!!Iar locul nu vi s-a asigurat pe viață! Ar trebui sa mai munciți și prin țară! !!Și de obicei,aveți un raționament ciudat:după ce este lovit poporul român credeți ca îl puteți bandaja !!Adică luați atitudine după eveniment!!!Dar pana a apărut directiva…..ce-ați făcut? ??Cred ca la fel ca și cu fondurile europene când erați comisar!!!!NIMIC

  6. Regulile se aplică pt toți nu doar români .