G4Media.ro

Costul carbonului plătit de companiile din Europa s-ar putea dubla, potrivit planurilor…

sursa foto: Pexels

Costul carbonului plătit de companiile din Europa s-ar putea dubla, potrivit planurilor UE de reducere mai accentuată a emisiilor până în 2030

Costul carbonului plătit de companiile din Europa s-ar putea dubla, potrivit planurilor UE de reducere mai accentuată a emisiilor până în 2030, arată o analiză a Comisiei Europene, prezentată joi, transmite Reuters, citată de News.ro.

Comisia Europeană a prezentat joi o analiză referitoare la modul în care cele 27 de state membre ar putea reduce emisiile cu cel puţin 55% până în 2030, comparativ cu cele din 1990.

Pentru a atinge acest obiectiv, care necesită aprobarea statelor membre şi a Parlamentului European. Comisia vrea să întărească sistemul de tranzacţionare a emisiilor, care obligă centralele energetice, fabricile şi companiile aeriene care efectuează zboruri în Europa să cumpere permise pentru acoperirea emisiilor.

Comisia a afirmat că scenariile sale pentru îndeplinirea ţintelor referitoare la climă ar putea avea ca rezultat un preţ al carbonului în Europa de 32-44 de euro, în 2030, măsurat la preţurile din 2015.

Calculat la preţurile din 2030, nivelul superior al intervalului este un preţ de 59 de euro până în 2030, potrivit calculelor efectuate de analiştii firmei Refinitiv. Aceştia au folosit un nivel al inflaţiei de 2% pe an din 2015 până în 2030.

Preţul ar fi aproximativ dublu faţă de preţul actual al permiselor pentru carbon din UE, care în această săptămână au fost tranzacţionate la un nivel istoric de 30 de euro pe tonă de carbon, pentru ca joi să coboare sub 29 de euro.

Ţări precum Polonia au avertizat că preţurile mai mari ale carbonului ar putea împovăra companiile care au probleme din cauza pandemiei de Covid-19. Veniturile suplimentare ale UE generate de poluarea mai scumpă ar putea ajuta la finanţarea redresării economice a ţărilor.

sursa foto: Pexels

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

5 comentarii

  1. Costul carbonului plătit de fraierii europeni s-ar putea dubla, potrivit planurilor UE de reducere mai accentuată a emisiilor până în 2030.

    Uite, v-am corectat titlul.

    • UE se ocupa de problema mediului, Rusia ce face? Scade emisiile ucigand pe oricine se opune lui Putin? Ah, ok.

    • Nope…. vinde petrol și gaze germaniei și austriei. Sau poate nu știai de nordstream2? E interesant cum gazele și petrolul rusesc nu poluează in țările astea doua 🙂

    • E @Scaraoțchi-fake/Bad@-fake

  2. Deci o tona de dioxid de carbon emisa in atmosfera este taxata in prezent cu 30 EUR.

    Carevasazica, in cazul unei Dacii Logan, EURO 3, cu o emisie de CO2 de 128g/km => 1 tona / 7.800 Km care s-ar traduce in fix 150 RON. Deci exact atat ar trebui sa plateasca un posesor de „rabla” intr-un an in care parcurge 7.800 km: 150 RON.

    Daca e tataie de la etaju’ 3, care merge din An in Paste, pana la el la tara, cu masina, o sa-i plateasca in vreo 4-5 ani, cand va ajunge sa fi parcurs 7.800 km.
    Daca e pustanu’ taximetrist de la etaju’ 5, o sa-i plateasca in vreo 4 luni, caci el merge mai mult intr-un interval de timp mai scurt.
    Fiecare dupa cat CO2 emite, dupa principiul „poluatorul plateste”.

    E corect rationamentul, dl. Costel Alexe (ministrul Mediului)?
    Am gresit eu pe undeva, sau poate cei de prin minister care se tot chinuie sa explice cum taxele aberante pe care le-au instituit si vor sa le insitiuie sunt echitabile? Astept explicatiile …