G4Media.ro

Cota de piaţă a autoturismelor ecologice a ajuns la 43% în februarie,…

Sursa Foto: Cristine Ro

Cota de piaţă a autoturismelor ecologice a ajuns la 43% în februarie, potrivit APIA / Mașinile „electrificate” au reprezentat 25% din piață

Înmatriculările de autoturisme noi au scăzut în România cu 9,5%, în februarie 2024, comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, însă autoturismele „electrificate” au raportat o creştere de 12,9% şi o cotă de piaţă de 43,3%, arată datele publicate, marţi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Potrivit sursei citate, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, februarie 2024 vine cu o scădere de 6,4% a înmatriculărilor de autovehicule noi, faţă de luna similară din 2023, respectiv cu 9,6% comparativ cu ianuarie, anul curent.

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 93% din total) au înregistrat, în intervalul de analiză, un volum de 11.171 de unităţi, consemnând o scădere cu 9,5%.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în luna februarie a acestui an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 23,1% faţă de perioada similară din 2023, ajungând, astfel, la o pondere de 57,5%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o creştere de 21,6% şi deţin o cotă de 17,6% din total.

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a doua lună a anului 2024, o cotă de piaţă de 24,9%, care depăşeşte cu 7,3 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, transmite Agerpres.

În acest context, autoturismele full electrice deţin o cotă de 9,9% din piaţă, în luna februarie a acestui an, faţă de februarie 2023, când reprezentau 8,4%. De asemenea, este de remarcat menţinerea ritmului de creştere a autoturismelor 100% electrice (+6,5%) şi a celor plug-in hybrid (+13,5%), de la un an la altul.

În a doua lună din acest an, primele cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring – cu 451 de unităţi şi o scădere de 19,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model 3 – cu 170 de unităţi (+100%), Tesla Model Y – cu 122 de unităţi (+530%), Hyundai Ioniq 5 – cu 38 de unităţi şi Renault Megane – cu 30 de unităţi.

La categoria autoturismelor Plug-in, topul este condus de Toyota RAV4, cu 54 unităţi şi o creştere de 600%, faţă de februarie 2023, urmată de Mercedes Benz GLE (40 de unităţi, +66,7%), Ford Kuga (40 de unităţi), Hyundai Tucson (26) şi Mazda CX 60 (cu 25 de unităţi).

De asemenea, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota C-HR – cu 178 de unităţi (+111%), apoi Toyota Corolla (160 de unităţi, +8,1%) şi Toyota RAV4 (150 de unităţi).

Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare şi minibus s-a înregistrat, în februarie 2024, o creştere de 1,6% faţă de luna similară din anul anterior.

Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile este o organizaţie non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înfiinţată în anul 1994, membră a Organizaţiei Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...