Crește turismul viticol românesc / Din 230 de crame, 20 au spații de cazare / ”După perioada comunismului, abia suntem la a doua generație de antreprenoriat”
Vinul și cramele românești atrag tot mai mulți turiști, iar apetitul pentru turismul viticol s-a remarcat după pandemie, când mulți și-au regândit opțiunile de vacanțe și au căutat destinații mai puțin aglomerate și să se delecteze din punct de vedere cultural, anunță Ziarul de Iași.
„Da este în creștere, dar trebuie să luăm în considerare avantajul pe care îl au țările cu tradiție, pe care îl au țări precum Franța, Spania, Portugalia, ca exemple care îmi vin acum în minte, care sunt la a șasea, a șaptea generație în business, transmisă de la o generație la alta și au o cultură de mai multe sute de ani în spate. Au castele, au turismul foarte dezvoltat. Noi, după perioada comunismului, abia suntem la a doua generație de antreprenoriat și ușor, ușor începem să creștem, să ne dezvoltăm. Suntem la început, într-adevăr. În zona centrală a țării sunt crame care oferă destul de multe facilități pentru turism, inclusiv cazare, și pot vizita patru, cinci, șase crame în cursul aceleiași zile”, spune Remus Deleanu, președintele Directoratului Cotnari, cel mai mare producător de vinuri din zona Moldovei.
Remus Deleanu a observat că interesul pentru turismul viticol a crescut după perioada pandemiei, când au intrat în centrul atenției destinațiile mai puțin aglomerate.
Pe harta viticolă a României figurează, în prezent, peste 230 de crame, din care, anual, 80 primesc și vizitatori. Cât privește locurile de cazare, în jur de 20 dintre acestea oferă și această opțiune turiștilor.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen BankCitește și...
Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.