G4Media.ro

”Creşterea consecventă a serviciilor de streaming a schimbat cu adevărat modul în…

sursa foto: Unsplash/ Mason Kimbarovsky

”Creşterea consecventă a serviciilor de streaming a schimbat cu adevărat modul în care se fac filmele şi modul în care ele ajung la public” spune directorul TIFF, în deschiderea festivalului de la Toronto

Industria cinematografică, inclusiv actorii, trebuie să îmbrăţişeze şi să se adapteze la schimbările care au rezultat din estomparea graniţei dintre serviciile de streaming şi marile ecrane, a declarat directorul Festivalului Internaţional de Film de la Toronto (TIFF) înainte de deschiderea evenimentului, programată pentru joi, informează Reuters.

Pandemia de COVID-19 a transformat modul în care publicul consumă producţiile de divertisment, iar industria cinematografică nu a avut de ales decât să urmeze această tendinţă, a declarat Cameron Bailey, directorul executiv al TIFF, într-un interviu acordat în această săptămână.

„Creşterea consecventă a serviciilor de streaming a schimbat cu adevărat modul în care se fac filmele şi modul în care ele ajung la public. Acest lucru înseamnă că şi artiştii trebuie să se adapteze. Industria trebuie să se adapteze”, a adăugat el, transmite Agerpres.

TIFF, ajuns la cea de-a 49-a ediţie, revine joi la Toronto, prezentând zeci de filme şi vedetele lor. Pe covorul roşu sunt aşteptate celebrităţi precum Angelina Jolie, Salma Hayek, Bruce Springsteen, Sydney Sweeney, Selena Gomez şi Robbie Williams.

Festivalul din acest an se deschide cu premiera mondială a filmului „Nutcrackers”, regizat de David Gordon Green şi cu Ben Stiller în rolul unui dezvoltator imobiliar din Chicago nevoit să îi primească în casa lui pe nepoţii săi orfani.

Cele 11 zile de festival atrag cel puţin 400.000 de spectatori în fiecare an. Cameron Bailey a spus că publicul numeros şi entuziast rămâne unul dintre cele mai importante puncte forte ale festivalului canadian.

În contextul evoluţiei prin care trece economia cinematografică, festivaluri precum TIFF nu mai sunt doar o „vitrină” pentru filme, ci şi pentru seriale de televiziune, a declarat Cameron Bailey.

Într-un an obişnuit, între 100 şi 130 de filme şi seriale de televiziune sunt disponibile pentru vânzare la TIFF. În timp ce totalul din acest an este în conformitate cu cele înregistrate la ediţiile precedente ale festivalului canadian, platformele de streaming vor cumpăra probabil majoritatea acestor producţii, a adăugat directorul TIFF.

În cadrul unei tendinţe care a luat amploare în timpul pandemiei de COVID-19, când cinematografele au fost închise, unii producători de filme aleg să îşi lanseze producţiile direct pe serviciile de streaming, sărind complet peste lansarea lor în cinematografe.

Cameron Bailey a evidenţiat mini-seria TV „Disclaimer”, cu Cate Blanchett în rolul principal şi în regia lui Alfonso Cuaron, ca un exemplu perfect al acestei schimbări. Miniseria TV a avut premiera la Festivalul de Film de la Veneţia.

Această tendinţă a determinat Academia de Arte şi Ştiinţe Cinematografice (AMPAS) din Statele Unite să îşi schimbe regulile şi să permită ca filmele lansate pe platformele de streaming să fie luate în considerare pentru a fi nominalizate la premiile Oscar.

Anul trecut, Bell, un sponsor cheie timp de 28 de ani, şi-a încheiat parteneriatul cu festivalul canadian, deoarece a decis să îşi reorienteze investiţiile către activitatea sa principală din domeniul telecomunicaţiilor. Sponsorul principal al TIFF este de acum Rogers, cealaltă mare companie canadiană de telecomunicaţii, dar care a semnat acest parteneriat pentru un singur an.

TIFF a anunţat că numărul total al parteneriatelor sale a crescut cu 25% faţă de anul trecut, dar nu a dezvăluit valoarea acestora.

În plus, festivalul a primit 23 de milioane de dolari canadieni (17 milioane de dolari americani) de la Guvernul canadian pentru a crea o piaţă de film comparabilă cu cele ale festivalurilor de la Cannes şi de la Veneţia.

Cameron Bailey a spus că piaţa de film de la Toronto este cea mai mare din America de Nord. Ea va fi utilizată ca un centru nord-american pentru a cumpăra şi a vinde proiecte destinate micilor şi marilor ecrane, drepturi de proprietate intelectuală şi conţinuturi imersive şi inovatoare pe toate platformele de difuzare, au transmis reprezentanţii TIFF.

Cea de-a 49-a ediţie a Festivalului Internaţional de Film de la Toronto se va desfăşura în perioada 5-15 septembrie.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează