G4Media.ro

Creşterea preţului ouălor forţează industria alimentară din Franţa să schimbe reţetele

Sursa foto: Pixabay

Creşterea preţului ouălor forţează industria alimentară din Franţa să schimbe reţetele

Dublarea preţului ouălor în Franţa, din cauza exploziei preţurilor la nutreţ şi energie precum şi a lipsei livrărilor ca urmare a gripei aviare, a determinat unele companii alimentare să îşi reducă producţia sau să schimbe reţetele, au declarat mai mulţi producători de ouă intervievaţi de Reuters, relatează Agerpres.

Atât Uniunea Europeană, cât şi SUA s-au confruntat în acest an cu una dintre cele mai grave crize de gripă aviară din istorie, astfel că zeci de milioane de păsări din ambele regiuni au trebuit să fie sacrificate.

Pe cale de consecinţă, producţia de ouă, care a urcat până la 1.500 de miliarde în 2021, ar urma să scadă pentru prima dată în istorie în 2022, având în vedere că în SUA a scăzut deja cu 4,6%, în UE cu 3%, iar în Franţa, cel mai mare producător de ouă al blocului comunitar, se înregistrează o scădere de 8%, susţine organizaţia reprezentativă a producătorilor de ouă din Franţa, CNPO.

„Suntem într-o situaţie fără precedent. Cu prilejul crizelor precedente ne-am îndreptat spre importuri, în special din SUA, însă în acest an situaţia este dificilă peste tot”, spune vicepreşedintele CNPO, Loic Coulombel.

Această scădere a producţiei de ouă vine într-un moment în care există o cerere mare din partea consumatorilor pentru ouă, văzute ca o sursă ieftină de proteine într-o perioadă de inflaţie accelerată.

„Neputând transfera creşterile de preţuri, unele companii au început deja să modifice reţetele sau au oprit liniile de producţie. Ai nevoie de multe ouă pentru a face prăjituri”, a spus Loic Coulombel.

O modificare a reţetei poate fi făcută prin utilizarea altor tipuri de ouă, reducerea volumului utilizat sau, mai rar, renunţarea la ouă în schimbul unor alternative precum proteinele din mazăre sau lapte.

Preţul la ouă în supermarketurile din Franţa a crescut cu aproximativ 15-20% de la începutul anului, după o lege care indexează preţurile alimentelor din supermarketuri cu preţurile la nutreţuri pentru producători.

Însă, pe piaţa spot din Franţa, kilogramul de ouă se vindea miercuri pentru 2,2 euro, mai mult decât dublu faţă de începutul anului şi cu aproximativ 65% peste preţul mediu pentru acest moment al anului, a spus Coulombel. Potrivit acestuia, este posibil ca până la finele anului să fie depăşit precedentul record de 2,3 euro pe kilogram, având în vedere cererea crescută de ouă la finalul anului, dar chiar şi aşa preţurile vor fi mai mici decât cele spot din SUA, care în prezent sunt deja la 4,24 euro pe kilogram.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

4 comentarii

  1. Nicio problema. Avem „sauterelles” și „criquets” sa punem în loc.

    • In Romania ouăle au fost excluse din prăjiturile din cofetarii încă din 1947! Bun venit, soro Franțo!

  2. Sa ia de la domnul fost prim-ministru, ca tot avea excedent si le dadea ziaristilor la numarat…

  3. Cum sa te cheme Coulombel si sa fii presedintele producatorilor de oua? :)))