G4Media.ro

Creşterea preţurilor şi războiul din regiune, principalele motive de îngrijorare pentru români…

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Creşterea preţurilor şi războiul din regiune, principalele motive de îngrijorare pentru români în 2023 (sondaj IRES)

Creşterea preţurilor (29%) şi războiul din regiune (24%) rămân principalii factori care au determinat îngrijorarea românilor şi în anul 2023, conform unui sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES, transmite Agerpres.

Potrivit cercetării sociologice, publicată joi, aproape patru din 10 români (39%) plasează creşterea preţurilor ca fiind evenimentul care a marcat negativ România în acest an, el fiind urmat de neprimirea României în Schengen (24%), de explozia de la Crevedia din seara zilei de 26 august (15%) şi de majorarea impozitelor şi taxelor pentru antreprenori (8%).

Alţi 6% dintre participanţii la sondaj spun că greva profesorilor (mai – iunie) este evenimentul care a marcat negativ ţara noastră, 4% indică acuzaţiile de dopaj care i se aduc Simonei Halep, iar 3% vorbesc despre rotaţia partidelor la guvernare.

În topul îngrijorărilor, frica de boală (10%) şi-a mai diminuat din intensitate, fiind plasată pe locul patru, aceasta fiind devansată de lipsa locurilor de muncă (12%), arată sondajul.

Criza politică a reprezentat un factor de îngrijorare pentru 6% dintre români, reducerea veniturilor şi lipsa de perspectivă pentru câte 4% dintre ei, iar singurătatea şi nesiguranţa locului de muncă pentru câte două procente.

Conform studiului, mai mult de o treime dintre participanţii la sondaj nu au avut în 2023 „niciun motiv de mare bucurie”. În schimb, aproape jumătate dintre participanţii la cercetarea sociologică spun că nici nu s-au confruntat cu o situaţie care să le producă o mare tristeţe în acest an.

Sondajul a fost realizat în perioada 12 – 19 decembrie, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), pe un volum de 1.075 de indivizi de 18 ani şi peste. Sondajul are o eroare maximă tolerată de plus/minus 3%, fiind reprezentativ pentru populaţia adultă, neinstituţionalizată din România.

Studiul face parte din programul de responsabilitate socială al IRES şi este autofinanţat.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...