G4Media.ro

VIDEO Creţu: În 2017 eram cu ministrul Transporturilor în birou şi i-am…

VIDEO Creţu: În 2017 eram cu ministrul Transporturilor în birou şi i-am spus să finanţăm studiul de fezabilitate pentru autostrada Iaşi-Tg. Mureş. Mi-a răspuns: ”Trebuie să vorbesc cu Liviu” / Şova: Ipocrizie şi nepricepere!

Europarlamentarul Corina Creţu a dezvăluit că în 2017, când era comisar european, i-a spus ministrului Transporturilor Lucian Şova că sunt bani europeni pentru studiul de fezabilitate la autostrada Iaşi-Târgu Mureş, însă ministrul i-a răspuns: “Trebuie să vorbesc cu Liviu“. În replică, Şova o acuză Creţu de ipocrizie şi nepricepere transmite News.ro.

Corina Creţu a spus sâmbătă, la Iaşi, într-o conferinţă de presă, că PSD a făcut un rău imens ţării pe plan extern, iar acest lucru a dus la decredibilizarea României.

Europarlamentarul Pro România a povestit un episod petrecut în 2017, când, în calitate de comisar european, a discutat în biroul său de la Bruxelles cu ministrul de atunci al Transporturilor Lucian Şova pe tema autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş.

“La mine în birou, am martori, i-am spus că anul viitor va fi Anul Centenar, hai să facem un gest simbolic. Avem încă cinci miliarde de euro la dispoziţie pentru infrastructura de transport. Nu putem finanţa totul, dar măcar să pornim studiul de fezabilitate pentru autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni. Hai să facem un gest şi apoi din 2021 să începem construcţia în exerciţiul financiar viitor. Toată lumea a rămas şocată de răspunsul ministrului, care a spus “Nu ştiu, trebuie să vorbesc cu Liviu (Liviu Dragnea – n.r.)“. Aşa mi s-a întâmplat cu toate lucrurile. Nimeni nu a avut curajul să ia o decizie“, a declarat europarlamentarul Corina Creţu.

Creţu a spus în conferinţă că ministrul era din Bacău, iar ulterior a precizat că este vorba despre Lucian Şova.

Ea a spus că în timpul mandatului de comisar nu a mai existat o astfel de abordare din partea vreunui ministru dintr-o ţară europeană.

“Încă mai erau bani atunci pentru studiul de fezabilitate la autostrada Moldovei. Îmi pare foarte rău că România nu s-a pregătit suficient. Investiţiile de infrastructură sunt complexe, pregătirea ia ani de zile din punct de vedere tehnic şi financiar. De aceea am plecat încă din 2014 cu ideea de a avea proiecte. Sper ca Moldova să crească, este printre cele mai sărace din Uniunea Europeană“, a spus Corina Creţu.

În 2017, Lucian Șova a fost însă ministrul Comunicațiilor în Guvernul Tudose, fiind numit ministru al Transporturilor în 2018, în Guvernul Dăncilă.

”Ipocrizie şi nepricepere! Te numeşti Corina Creţu. Atât cât am fost ministru al Transporturilor în 2017, tot atâta minte şi pricepere are doamna Creţu la fonduri europene şi altele”, a fost replica lui Lucian Şova.

El i-a cerut fostului comisar european spună românilor de ce a rupt cu mâna ei proiectul metroului Bucureşti – Otopeni în două şi a aprobat finanţarea proiectului doar până la Mall Băneasa.

”De ce am fost nevoiţi, eu şi o întreagă delagaţie să ne certăm pe acest proiect cu funcţionarii doamnei Creţu, ea lăsându-ne singuri în birou pentru că a plecat la fumat. Iar eu am martori şi memorie că ea era comisar în 2018”, a subliniat el.

Fostul ministru social-democrat a mai ținut să spună că el nu face studii de fezabilitate ”pe vorbe şi ochi frumoşi”.

”Am făcut o analiză multicriterială, începută în mai 2018 şi terminată în decembrie 2018 cu BEI-Passa, validată de Jaspers, pe care am trimis-o la Bruxelles. Constat că dna. Creţu habar nu are de acest lucru. Am prins în proiectul de buget 2019 refacerea SF-ului pentru Iaşi – Tg. Mureş dar şi SF + PT pentru Bacău – Braşov, singura autostradă ce va putea fi realizată între Moldova şi Transilvania vreodată”, a conchis Şova.

Foto: Inquam Photos / Alexandra Pandrea
Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

8 comentarii

  1. pai bah Sova,tot nu ai raspuns de ce trebuia sa vorbesti cu livache zeghe de rahova?
    ai deviat subiectul cu alte acuzatii tipic bolsevic…raspunzi la o acuzatie cu alte acuzatii…marsh mah penibilule!

  2. Trepadusul asta de Sova trimite discutia pe coclauri. Nu neaga niciun moment ca a adus vorba de Dragnea. Si mai e ceva: scapa ca „Bacău – Braşov, singura autostradă ce va putea fi realizată între Moldova şi Transilvania vreodată”. Vreodata.
    Pai specimene din astea am avut in guvern. Adica unul care exporta in UE din Botosani, Suceava sau Iasi, trebuie sa mearga in zig-zag la Brasov si apoi la Bors ca sa ajunga in Occident. Sa faca vreo 400 km in plus, numai ca asa vrea dumnealui.

    • Mafioții din Bacău au sabotat mereu autostrada Iași -Tg-Mureș. De fapt, atitudinea băcăuoanilor face parte dintr-un plan de sabotare mai amplu, care-si are originea in capitala valahă. Si anume:
      – ca autostrada Moldovei e prea scumpă; și avansează sume astronomice 9-10 mld euro doar să taie discuția
      – că tehnic e aproape imposibil de făcut ( dar nu același lucru spun despre Ploiești -Brașov pentru răcorirea miticilor la munte)
      – că mai intâi ar trebui ca Moldova să fie unită prin autostradă cu Valahia și apoi, peste 100 de ani să se pună problema unirii cu Transilvania! Deci Moldova să rămână in continuarea găina săracă și…izolată a Romaniei, bună doar să voteze PSD (dar uite că nu se mai prea întâmplă asta, tinerii moldoveni plecați la muncă in vest au reușit să deschidă ochii bătrânilor răzeși de acasă)
      – i-au mai băgat și pe băcăoani să incurce ițele cu ideea Bacău-Brasov, adică o diversiune cu o autostradă care n-are legătură cu conectarea Moldovei la VEST, ci mai degrabă cu justificarea constructiei sectorului Comarnic-Brasov (un sector fără utilitate economică , s-au făcut zeci de studii, Pitești-Sibiu este veriga esentiala pentru conectarea sudului la Ardeal, celebrul culoar 4)

      Toate organizațiile civice care au aparut in ultimii ani in Moldova sustin constructia autostrazii Iasi-Tg-Mures, autostrada care se va conecta la autostrada Transilvaniei.
      De fapt este si o lege specială adoptată în parlament pentru obligația de a construi autostrada Moldovei, pentru a scoate din izolarea catastrofală la care este supusă aceasta regiune istorică.

  3. Dragnea era precum Ceausescu, inconjurat de pupincuristi. Idiotul de el se credea mare conducator, cum dracu are tara asta noroc de asa cretini nu inteleg.

  4. Si unde sunt ipocrizia si nepriceperea ca nu inteleg? La ce trebuia sa se priceapa ea cand el vorbea de dragnea? Hai ca esti si prost dupa ce ca esti un hot si un smenar. Totul pe la livache. Eh mai intreaba-l si acum vezi ce zice ?

  5. Acest nume, ȘOVA, parcă e predestinat….

  6. Lucian Sova a fost ministru in 2018. In 2017 era Razvan Cuc. Domana Cretu nu sta prea bine cu memoria :))

    • Și parcă Cucu’ a fost mai breaz decât Șova… Nu înțeleg cu ce se ocupă o mare parte a miniștrilor României: gen cel de la Transporturi, Telecomunicații, Economie, Cultură, Politică externă, Relație cu Parlamentul(?); poate mai știți voi și alții.
      Dar Iubesc România!