G4Media.ro

Cristian Dan, tânăr antreprenor în top Forbes Under 30 Europa: ”Școlarizarea în…

Sursa foto: Forbes

Cristian Dan, tânăr antreprenor în top Forbes Under 30 Europa: ”Școlarizarea în străinătate poate oferi oportunități valoroase de networking, dar nu consider că e un factor esențial pentru a deveni un profesionist de success„ / ”Acționează acum, în loc să aștepți să înveți despre antreprenoriat în școală”

Yayzy, un eco-fintech co-fondat de Cristian Dan, a strâns peste 1,5 milioane de dolari și s-a extins în 30 de țări. Este unul din meritele care l-au adus pe tânărul antreprenor român în Top 30 under 30 realizat de Forbes Europa.

Compania ajută băncile să permită acțiuni climatice prin urmărirea și compensarea impactului clienților lor asupra CO2. Yayzy a încheiat un parteneriat cu IBM și a sprijinit conectarea utilizatorilor la peste 2500 de bănci. Compania intenționează să strângă încă 4 milioane de dolari pentru a deveni principalul furnizor de soluții de acțiune climatică pentru instituțiile financiare.

Cristian Dan a început să programeze la vârsta de zece ani, ajutat de tatăl său, iar mai târziu a studiat la Cluj-Napoca un program de licență și master în IT.

În timpul studenției, tânărul a fondat startup-ul City365, care a fost acceptat într‑unul din acceleratoarele de top din România, Spherik Accelerator, iar mai târziu în Risky Business.

După terminarea studiilor, Cristian a lucrat câțiva ani în Cluj, iar mai apoi pentru două startup-uri din Londra.

Le transmite tinerilor români că studiul este extrem de important, iar dacă au un plan, o idee, trebuie să o urmeze. ”Mai important decât locul școlarizării e să ai o educație personală continuă, și abilitatea de a menține o curiozitate de copil despre tot ce e relevant carierei și persoanei tale”, spune el.

De ce are nevoie un tânăr antreprenor în România, să reușească să și urmeze proiectul?

Un tânăr antreprenor român, dar nu numai, are nevoie de o idee clară, bine structurată și care are o piață relevantă, o strategie solidă de finanțare și apoi de execuție a ideii dar ce e mai important – o echipa competentă pentru a îl ajută de la concepția ideii, până la exit. În România, în special, antreprenorul trebuie să aibă o înțelegere bună a pieței locale, a mediului de afaceri românesc și să facă față provocărilor birocratice, legislative, de concurență și de finanțare. Avantajele în România sunt – existența multor industrii în care se poate inova enorm inspirându-ne de la occident, dar și talentul românesc în special în IT, inginerie, agro-tech, farma.

Ce sfaturi le ai da tinerilor care se află acum în școală și urmăresc ideea antreprenoriatului?

Acționează acum, în loc să aștepți să înveți despre antreprenoriat în școală. Încearcă să pui în practică o idee, chiar și dacă eșuezi, experiența e cel mai bun profesor. Nu te concentra prea mult pe teorie și planuri perfecte – fii pregătit să înveți prin acțiune și să adaptezi constant strategiile tale în funcție de feedback-ul primit de la clienți și de la piață. Caută oportunități și keep an open mind la orice idee. Învață să comunici eficient și să îți gestionezi timpul și resursele eficient.

Cât de importantă e școlarizarea în străinătate?

Școlarizarea în străinătate poate oferi oportunități valoroase de networking și o perspectivă diferită culturală importantă, dar nu consider că e un factor esențial pentru a deveni un profesionist de succes. Mai important decât locul școlarizării e să ai o educație personală continuă, și abilitatea de a menține o curiozitate de copil despre tot ce e relevant carierei și persoanei tale.

E important să cauți constant modalități de a-ți îmbunătății abilitățile și cunoașterea, și a te menține la curent, pentru că e în primul rând responabilitatea ta personală să fi activ în propria dezvoltare.

Cum poate face un tânăr networking? Ce rețete ai?

Prin participarea la diferite evenimente și conferite în aria de interes. E important să ai inițiativa și să începi conversații cu persoanele de acolo în pauzele de cafea, în sesiunile de networking, sau chiar să ai anumite persoane ținta de la care vrei să ceri sfaturi sau să intri în legătură.

Online, pe Linkedin se găsesc de obicei cele mai bune oportunități de networking, dar e important să îți creezi și să îți menți o prezența online solidă.

O altă idee (mai time consuming) de networking e înscrierea în cluburi, workshop-uri, cursuri, internship sau chiar facultate în domeniul de interes.

Ce este Yayzy și unde crezi că poate ajunge în următorii ani?

Yayzy este un start-up eco-fintech care a creat o aplicație ce calculează automat impactul asupra mediului al stilului tău de viață și te ajută să treci la alternative cu emisii reduse de carbon conectându-se automat la contul tău bancar și preluând detaliile despre cumpărături și activitatea ta.

Aplicația suportă accesul la peste 2.500 de bănci din întreaga lume, inclusiv la toate băncile importante din România și a fost featured de Apple în Appstore că Aplicația zilei.

Compania a strâns până în prezent $1,5 M investiție, și recent a anunțat un parteneriat cu IBM pentru a oferi băncilor mari aceeași technologie de calcul Co2 din aplicație mobilă Yayzy, ca API, ajutând la pivotul spre B2B.

În viitor dorim că Yayzy să fie principalul provider de Co2 tracking, și offseting pentru toate băncile și instituțiile financiare din lume.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Ce face aplicația? Se conectează la contul bancar, vede că ai cumpărat un hamburger, calculează că ai râgâit de 3 ori și te avertizează că ai distrus stratul de ozon.
    Și pentru asta omul a strâns până în prezent $1,5 M investiție, e tare persuasiv.