G4Media.ro

Cristina Guseth: În momentul de față, nu mai găseşti ziariști în presa…

pexels.com

Cristina Guseth: În momentul de față, nu mai găseşti ziariști în presa locală. Ziariștii pleacă din presă către profesii mai predictibile

Presa locală se confruntă cu o criză acută de ziariști, în condițiile în care tot mai mulți oameni se îndepărtează de această profesie, în principal din cauza lipsei de perspective și de predictibilitate, a afirmat Cristina Guseth, directorul Fundației Freedom House România și fondatoarea primei rețele de presă locală din România – PressHub, în cadrul conferinței Sierra QuadrantPresa locală, pilon esențial pentru o democrație autentică”.

„În momentul de față, nu mai găseşti ziariști în presa locală. Ziariștii pleacă din presă, pleacă în profesii mai predictibile, cu salarii mai bune”, a explicat Cristina Guseth, care spune că s-a confruntat direct cu această problemă: „Noi derulăm proiecte editoriale și ni se întâmplă, de foarte multe ori, să nu găsim oameni cu care să lucrăm”.

Și aceasta în contextul în care, la nivel local, „sunt foarte puține publicații independente” și toate se confruntă cu o criză de oameni „uriașă”. „Oamenii nu mai au răgazul să facă reportaje, să se ducă să investigheze, pur și simplu nu mai au cheful ăsta de a face lucrurile. Mie îmi pare situația destul de dificilă”, a mărturisit ea.

Toni Hrițac, redactor șef la Ziarul de Iași, afirmă că se confruntă cu o problemă similară. „Chiar și în aceste condiții de personal restrâns, există o dificultate foarte mare în a ține reporterii pe care îi ai și este și mai greu să aduci reporteri mari”, și asta în ciuda faptului că Iaşiul are o poziţie privilegiată, deoarece în oraș există o facultate de jurnalism.

„Mulți ani, spre deosebire de colegii noștri din Suceava, din Botoșani, Neamț, din Bacău, cumva am beneficiat de acest lucru”, a afirmat Toni Hrițac. Însă, în ultimii 3-4 ani, nici măcar absolvenții de jurnalism nu mai vor să facă presă, spune redactorul șef.
În rarele cazuri în care absolvenții vor să devină ziariști, aceștia vizează televiziunile. În aceste condiții, „suntem într-o criză profundă” care se adâncește de la o zi la alta.

„Acest lucru vine la pachet cu lipsa de motivație a multor reporteri, care nu-și mai văd viitorul, şi dacă nu-și mai văd viitorul, atunci nici nu se angajează în abordări dificile de investigație, unde investigația înseamnă să ai dușmani și, pe plan local, dușmanii sunt foarte aproape”, a mai notat el.

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...