G4Media.ro

Criticii spun că noile reguli Google pun profiturile mai presus de confidențialitate

Sursa foto: Photo 294515607 © Rafael Henrique | Dreamstime.com

Criticii spun că noile reguli Google pun profiturile mai presus de confidențialitate

Militanții pentru protecția vieții private au catalogat noile norme ale Google privind urmărirea persoanelor online drept „un dispreț flagrant față de confidențialitatea utilizatorilor”, transmite BBC.

Modificările care intră în vigoare duminică autorizează așa-numita „amprentă digitală”, care permit agenților de publicitate online să colecteze mai multe date despre utilizatori, inclusiv adresele lor IP și informații despre dispozitivele lor.

Google spune că aceste date sunt deja utilizate pe scară largă de alte companii și continuă să încurajeze utilizarea responsabilă a datelor.

Cu toate acestea, compania se pronunțase anterior ferm împotriva acestui tip de colectare de date, afirmând într-un articol de blog din 2019 că amprentarea „subminează alegerea utilizatorului și este greșită.”

Dar într-o postare care anunță noile modificări ale regulilor, Google a declarat că modul în care oamenii folosesc internetul – cum ar fi dispozitivele precum televizoarele inteligente și consolele – a însemnat că este mai greu să direcționeze anunțurile către utilizatori folosind colectarea convențională de date, pe care utilizatorii o controlează cu consimțământul cookie.

De asemenea, spune că mai multe opțiuni de confidențialitate oferă siguranță utilizatorilor.

Google a menționat pentru BBC într-o declarație că: „Tehnologiile de îmbunătățire a confidențialității oferă noi modalități pentru partenerii noștri de a reuși pe platformele emergente… fără a compromite confidențialitatea utilizatorilor.”

Dar opozanții schimbării spun că amprentarea și colectarea adreselor IP sunt o lovitură dată vieții private, deoarece este mai greu pentru utilizatori să controleze ce date sunt colectate despre ei.

„Prin permiterea amprentării, Google și-a dat – și industriei de publicitate pe care o domină – permisiunea de a utiliza o formă de urmărire pe care oamenii nu pot „face prea multe pentru a o opri,” a declarat Martin Thomson, inginer de renume la Mozilla, un rival al Google.

Ce este amprentarea?

Amprentarea colectează informații despre dispozitivul și browserul unei persoane și le pune cap la cap pentru a crea un profil al persoanei respective.

Informațiile nu sunt colectate în mod explicit pentru a face reclamă persoanelor, dar pot fi utilizate pentru a direcționa reclame specifice pe baza datelor utilizatorului respectiv.

De exemplu, dimensiunea ecranului sau setările de limbă ale unei persoane sunt necesare în mod legitim pentru a afișa corect un site web.

Dar atunci când acestea sunt combinate cu fusul orar, tipul de browser, nivelul bateriei – și multe alte puncte de date – se poate crea o combinație unică de setări care face mai ușor de aflat cine folosește un serviciu web.

Aceste detalii, împreună cu adresa IP a cuiva – identificatorul unic utilizat de dispozitivele de internet – au fost anterior interzise de Google pentru targetarea publicitară.

Militanții pentru protecția vieții private spun că, spre deosebire de cookie-uri, care sunt fișiere mici stocate pe un dispozitiv local, utilizatorii au puțin control asupra faptului dacă trimit sau nu informații privind amprentele digitale agenților de publicitate.

„Prin permiterea explicită a unei tehnici de urmărire pe care a descris-o anterior ca fiind incompatibilă cu controlul utilizatorului, Google evidențiază prioritizarea continuă a profiturilor în detrimentul confidențialității,” a declarat Lena Cohen, tehnolog la Electronic Frontier Foundation.

„Aceleași tehnici de urmărire despre care Google susține că sunt esențiale pentru publicitatea online expun, de asemenea, informațiile sensibile ale indivizilor brokerilor de date, companiilor de supraveghere și forțelor de ordine,” a adăugat ea.

‘Schimbare iresponsabilă’

„Argumentul meu ar fi că amprentarea se află într-o zonă puțin gri,” spune Pete Wallace, de la compania de tehnologie publicitară GumGum.

„Ar trebui ca oamenii să se simtă confortabil rămânând într-o zonă gri a vieții private? Eu „aș spune că nu,” adaugă el.

GumGum, care a mai lucrat cu BBC la campanii publicitare, se bazează pe ceea ce se numește publicitate contextuală, care utilizează alte puncte de date pentru a direcționa reclamele către utilizatorii online, cum ar fi cuvintele cheie de pe site-ul pe care se află – mai degrabă decât datele lor personale.

Wallace spune că permiterea amprentei digitale reprezintă o schimbare în industrie.

„Amprentarea digitală pare a fi o abordare mult mai centrată pe afaceri a utilizării datelor consumatorilor, mai degrabă decât o abordare centrată pe consumatori,” spune el.

„Acest tip de răsturnare de situație este, în opinia mea, în detrimentul căii pe care industria părea să o urmeze către această idee de a pune cu adevărat confidențialitatea consumatorilor în prim plan.”

El adaugă că speră ca firmele de tehnologie publicitară să ajungă la concluzia „că nu este „modul adecvat de a utiliza datele consumatorilor,” dar se așteaptă ca acestea să analizeze amprentarea ca opțiune pentru a direcționa mai bine reclamele.

Publicitatea este elementul vital al modelului de afaceri al internetului și permite multor site-uri web să fie disponibile gratuit utilizatorilor fără ca aceștia să fie nevoiți să plătească direct pentru a le accesa.

Dar, în schimb, utilizatorii trebuie adesea să ofere informații private despre ei înșiși, astfel încât agenții de publicitate să le poată arăta reclame relevante.

Oficiul de supraveghere a datelor din Marea Britanie, Information Commissioner Office (ICO), afirmă că „amprentarea nu este un mijloc corect de urmărire a utilizatorilor online, deoarece este posibil să reducă alegerea și controlul oamenilor asupra modului în care sunt colectate informațiile lor.”

În decembrie, într-o postare pe blog, Stephen Almond, directorul executiv al ICO pentru riscuri de reglementare, a scris: „Credem că această schimbare este iresponsabilă.”

El a adăugat că agenții de publicitate și întreprinderile care decid să utilizeze această tehnologie vor trebui să demonstreze cum respectă legile privind datele și confidențialitatea din Regatul Unit.

„Pe baza înțelegerii noastre cu privire la modul în care tehnicile de amprentare sunt utilizate în prezent pentru publicitate, acesta este un standard ridicat de îndeplinit,” a scris el.

Google a spus într-o declarație: „Așteptăm cu nerăbdare să continuăm discuțiile cu ICO despre această schimbare de politică.”

„Știm că semnalele de date precum adresele IP sunt deja utilizate în mod obișnuit de către alții din industrie în prezent, iar Google a utilizat IP în mod responsabil pentru a combate frauda de ani de zile.”

Un purtător de cuvânt a adăugat: „Continuăm să oferim utilizatorilor posibilitatea de a alege dacă să primească anunțuri personalizate și vom lucra în întreaga industrie pentru a încuraja utilizarea responsabilă a datelor.”

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.