Criza costului vieţii alimentează creşterea popularităţii vehiculelor electrice – analiză
Consumatorii sunt din ce în ce mai încrezători în ceea ce priveşte achiziţionarea de vehicule electrice, în condiţiile în care costurile în creştere ale combustibililor, preocupările legate de mediu şi costurile mai mici de proprietate determină o creştere bruscă a intenţiei de cumpărare a vehiculelor electrice, potrivit unui studiu realizat de o companie de consultanţă, relatează Agerpres.
EY Mobility Consumer Index 2023, un raport anual lansat în 2020 care oferă informaţii despre tendinţele globale în domeniul auto, arată că, dintre cei care spun că doresc să achiziţioneze un vehicul, mai mult de jumătate (55%) intenţionează să cumpere un vehicul complet electric sau un vehicul hibrid plug-in în următorii doi ani.
„Este important faptul că 38% dintre aceştia spun că preţurile ridicate ale combustibililor pentru vehiculele cu motor cu ardere internă (ICE) reprezintă principalul motiv pentru a cumpăra un VE. Acesta este primul an în care preţul ridicat al combustibililor este citat ca principal motiv pentru trecerea la vehiculele electrice, depăşind preocupările legate de mediu şi creşterea penalităţilor pentru vehiculele cu motoare cu ardere internă, care obişnuiau să fie pe primul loc”, se precizează în comunicatul EY.
Cel mai recent raport arată că încrederea consumatorilor în vehiculele electrice a crescut în mod semnificativ, intenţia de cumpărare fiind în creştere pe majoritatea pieţelor, inclusiv în SUA (+19%), Suedia (+12%) şi Japonia (+11%).
Stimulentele guvernamentale, cum ar fi Legea privind reducerea inflaţiei (IRA) din SUA, au, de asemenea, impact şi se aşteaptă să ducă la o creştere suplimentară a vânzărilor în acest an.
În China continentală, deşi Guvernul a pus capăt subvenţiilor pentru vehiculele electrice în 2022, înclinaţia consumatorilor către vehiculele electrice continuă să crească, determinată de o combinaţie între eforturile sporite ale producătorilor de automobile în cercetare şi dezvoltare, preţurile competitive şi disponibilitatea mai largă a modelelor accesibile.
SUV-urile sunt tipul preferat de cei mai mulţi potenţiali cumpărători de VE în toate zonele geografice. În timp ce 43% dintre respondenţi îşi arată intenţia de a cumpăra un e-SUV, 33% înclină spre achiziţionarea unui sedan.
Potrivit cercetării, aproximativ 88% dintre respondenţi îşi arată disponibilitatea de a plăti o primă pentru EV-uri, faţă de 80% în 2022. Un procent care variază de la 11% până la 20% este prima de preţ pe care majoritatea respondenţilor se declară dispuşi să o plătească pentru un EV.
„Piaţa vehiculelor electrice din România este în creştere rapidă, în conformitate cu tendinţele globale. EV-urile din România capătă acum o cotă de piaţă semnificativă, de 10% în mai 2023, în timp ce automobilele diesel reprezentau 13%. Tendinţa indică o traiectorie promiţătoare spre un viitor în care înmatriculările de EV-uri vor depăşi maşinile diesel, posibil chiar de anul viitor. Această schimbare reflectă, de asemenea, preferinţa din ce în ce mai mare pentru mobilitatea sustenabilă în România”, a declarat Mihai Drăghici, Partener, Consultanţă, EY România.
În timp ce îngrijorările legate de costurile iniţiale de achiziţie s-au diminuat, odată cu apariţia unor modele mai accesibile, 31% dintre respondenţi spun că lipsa staţiilor de încărcare este cea mai mare îngrijorare a lor atunci când se gândesc să cumpere un vehicul electric, se mai arată în cercetarea menţionată.
Această îngrijorare se confirmă pe mai multe pieţe, cum ar fi SUA, China, Marea Britanie sau Germania şi aici încărcarea vehiculelor electrice fiind considerată cea mai mare preocupare.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 365.399 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 45,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2022. Prezentă în România din anul 1992, EY furnizează, cu ajutorul celor peste 900 de angajaţi din România şi Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale.
Indicele EY Mobility Consumer Index (MCI) oferă o perspectivă asupra schimbărilor care se produc în modelele de călătorie, alegerile modale, achiziţionarea de vehicule şi tranziţia către mobilitatea electrică în lumea post-COVID. Bazat pe un sondaj global efectuat în martie 2023 pe un eşantion de peste 15.000 de consumatori din 20 de ţări (Australia, Austria, Brazilia, Canada, China, Franţa, Germania, India, Italia, Japonia, Mexic, Olanda, Noua Zeelandă, Norvegia, Singapore, Coreea de Sud, Spania, Suedia, Marea Britanie şi SUA), EY MCI îşi propune să evalueze parcursul consumatorilor în ceea ce priveşte achiziţionarea de autovehicule, oferind în acelaşi timp informaţii în legătură cu atitudinile acestora faţă de alegerile de mobilitate şi sustenabilitate.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank