G4Media.ro

Criza de șoferi de taxi din Marea Britanie “pune în pericol siguranța…

Foto: Wikipedia

Criza de șoferi de taxi din Marea Britanie “pune în pericol siguranța publică”

Mai mult de jumătate dintre șoferii de taxi autorizați nu s-au întors la profesia după pandemia de Coronavirus, a declarat organizația care reprezintă această branșă. Asociația de închiriere de mașini private cu licență (LPCHA) estimează că circa 160.000 din cei 300.000 de șoferi de taxi au dispărut din sector.

Mulți șoferi au părăsit industria în timpul carantinelor, pe măsură ce cererea a scăzut. Această lipsă a stârnit îngrijorări cu privire la siguranța femeilor, a studenților și a lucrătorilor de noapte care au probleme să ajungă acasă.

Întârzierea în eliberarea de licențe și înmatricularea vehiculelor, precum și controale de cazier și medicale pentru șoferi, au dus la ceea ce LPCHA a numit “o furtună perfectă”.

Un șofer de taxi trebuie să solicite consiliului local o licență, care poate costa până la 600 de lire sterline pe an. De asemenea, șoferii trebuie să obțină un cazier judiciar și un control medical complet, precum și un examen de “Cunoștințe” în unele cazuri.

“Aceasta este o problemă națională reală care afectează peste tot”, a spus Steve Wright, președintele LPCHA. “Am primit apeluri de la Inverness, în Scoția, până în Cornwall, de la oameni care spuneau că nu pot angaja șoferi și că nu pot obține permisele suficient de repede”, a declarat el la BBC.

În orașele mai mari, deficitul de șoferi a fost mascat pentru o perioadă de servicii de aplicații precum Uber, dar acum oamenii se confruntă cu așteptări mai lungi, curse anulate și suprataxări masive, deoarece șoferii au mai mult de muncă decât pot acoperi în orice moment al zilei.

Un purtător de cuvânt al Ministerului transporturilor a spus: “Deși acordarea licențelor de taxi este responsabilitatea autorităților locale, continuăm să lucrăm cu grupuri din branșă pentru a aborda preocupările legate de potențialele lipsuri”.

De asemenea, ministerul intenționează să revizuiască regulile de acordare a licențelor, dar consultările în acest sens nu vor avea loc până anul viitor.

Criza de șoferi de taxi este cea mai recent semnalată pe piața forței de muncă din Marea Britanie, după cea a șoferilor de camioane grele, a lucrătorilor din industria cărnii și a bodyguarzilor, printre altele. În afară de pandemie, altă cauză a penuriei de personal o reprezintă Brexit, care a pus capăt libertății de mișcare a persoanelor din Uniunea Europeană care veneau pentru prima oară să lucreze în Marea Britanie.

BBC

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Citește și...

1 comentariu

  1. Deci birocratia e la putere.
    Zice unul ca ar angaja soferi, da’ trebuie j’de aacize si aprobari.
    Dar cu somajul cum stau? Sunt toti britanicii angajati pe undeva, sau sunt multi care n-au chef de munca?