G4Media.ro

Criză majoră de șoferi profesioniști. Transportatorii români vor putea angaja de la…

Foto: InquamPhotos / Tudor Costache

Criză majoră de șoferi profesioniști. Transportatorii români vor putea angaja de la anul șoferi din Nepal, India sau Filipine

De la anul am putea întâlni filipinezi sau nepalezi nu doar pe șantiere, în hoteluri sau în restaurante, ci și în spatele volanului unui camion în condițiile în care transportatorii români spun că se confruntă cu o criză acută de conducători auto profesioniști. Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Transportatorilor (UNTRR), a declarat pentru G4Media.ro că „astăzi în România lipsesc circa 45.000 de șoferi profesioniști”. Salvarea ar putea veni din afara Uniunii Europene.

„Cea mai mare problemă este lipsa forței de muncă. Vorbim despre o criză a conducătorilor auto profesioniști din ce în ce mai acută”, a declarat secretarul general al UNTRR. Potrivit acestuia, sunt cazuri în care din cauza lipsei de șoferi firmele de transport nu pot opera întregul parc de camioane, fiind nevoiți să țină în garaje 10-15% din vehicule.  Potrivit acestuia, în țara în care circa 305.000 de oameni au atestate de conducători auto profesioniști, lipsesc circa 45.000 de șoferi pentru camione și TIR-uri. Și asta, deoarece mulți au plecat din țară și lucrează pentru firme din statele din Vestul Europei.

„Țările din Europa de Vest au reușit prin diverse mecanisme să-și atragă conducători auto din Europa de Est. De exemplu, guvernul Germaniei plătește niște alocații pentru copiii șoferilor”, a declarat secretarul general al UNTRR, care a ținut să precizeze că România nu este singura țară din regiune care se confuntă cu o lipsă de șoferi.

Soluția a fost pentru multe state aducerea de forță de muncă din afara Uniunii Europene.

„De exemplu, Polonia a angajat cu acte în regulă circa 60 de mii de șoferi din Ucraina. În România ne-am gândit la zona India, Nepal, Filipine, conducători auto profesioniști care au experiență pe conducerea camioanelor în mediu internațional, în Orientul Mijlociu, și care au condus un camion între Emiratele Arabe Unite, Arabia Saudită, Kuweit, Oman etc pe autostrăzi, cu trecere de frontieră etc.”, a declarat acesta pentru G4Media.ro.

Însă, ca să se poată fi angajați de transportatorii români, aceștia trebuie să aibă certificat de atestare a competenței profesionale obținut dintr-un stat membru UE. Adică, odată aduși trebuie să dea examenul în România, iar deocamdată acest examen se dă doar în limba română.

Lucrurile se vor schimba, însă, de la începutul anului viitor, datorită unui ordin al ministrului Transporturilor dat în iunie anul acesta, când ministru era Răzvan Cuc. Astfel, acest examen va putea fi dat și în limbile engleză și spaniolă.

„În prezent se finalizează activitățile privind verificarea și introducerea bazelor de întrebări în limbile engleză și spaniolă în sistemul informatic de examinare. (…) Termenul stabilit prin O.M.T. nr. 953/2019 privind examinarea pentru obținerea CPC (certificat de calificare profesională continuă, n.r) în limbile engleză sau spaniolă este de 23.12.2019. Prin urmare, examinarea în limba engleză sau în limba spaniolă pentru obținerea CPC se va putea susține începând cu prima sesiune de examinare din cursul anului 2020, respectiv 11.01.2020, având în vedere faptul că după data de 21.12.2019 nu mai sunt organizate sesiuni de examinare datorită sărbătorilor de iarnă”, a transmis Autoritatea Rutieră Română (ARR) la solicitarea G4Media.

Până la începutul lunii noiembrie, ARR eliberase 1.045 de certificate de calificare profesională pentru conducători auto care nu au cetățenia română sau cetățenia unui alt stat membru al Uniunii Europene ori a Spațiului Economic European. Mare parte din ele au fost eliberate către cetățeni ai Republicii Moldova.

UNTRR a mai pus pe masa decidenților de-a lungul timpului fără mare succes și alte soluții pentru a acoperi deficitul de șoferi:

  • Reconversia profesională a șomerilor sau a celor care au meserii mai puțin căutate, care a funcționat în Ungaria. UNTRR estimează costul de reconversie la 10.000 lei/persoană. Acesta ar include permis de conducere categoria C+E, atestat conducător auto transport marfă (CPC), examinări medicale și psihologice, cardul tahograf. UNTRR a cerut autorităților alocarea unui buget necesar pentru reconversia a 20.000 de persoane.
  • Scăderea vârstei de la care un conducător auto poate să conducă un camion cu remorcă de la 21 la 18 ani, așa cum se întâmplă, potrivit lui Dinescu, în 17 țări din UE unde urmarea unui curs de formare profesională îi dă dreptul unui tânăr să-și ia permisul pentru comion cu trei ani mai devreme.

Potrivit informațiilor G4Media.ro venitul unui șofer de camion care face transport internațional de mărfuri este compus din salariu, la care se adaugă diurnă, care variază de la firmă la firmă. Un câștig mediu ar fi astfel undeva în jur de 2.000 euro. Potrivit transportatorilor, un șofer profesionist care face doar transport național câștigă undeva la 3.500-4.000 de lei.

Foto: InquamPhotos / Tudor Costache

Publicitate electorală

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

48 comentarii

  1. Forța de muncă există ,nu asta este problema ci plata și respectul acestor oameni , nu sunt plătiți , nu li se respectă programul de lucru și de odihnă nu merg in tonaj etc. O altă problemă majoră este cu școala de șoferi și programarea acestor elevi la examenul de sală și traseu , iar după acest calvar urmează atestatele care și aici durează o veșnicie. De ce MAI nu angajează personal examinator in astfel că timpul de la terminarea școlii de șoferi până la examen să nu dureze așa mult ?

    • Fiindca statul roman nu face nimic pentru cetatenii neafiliati mafiei politice.

      Ticalosia romaneasca omoara Romania.

    • Am putea sa-l angajam pe gunoiul asta cretin, care comenteaza numai mizerii la fiecare articol, sa curete haznalele romanilor, ca sa aibe de mancare tot anul!

    • Lucrezi in afara ajungi la 3000 euro pe luna pe cind in tara patroni vrea sa lucrezi ca sclav iti pune consum insista sa mergi peste program se depaseste tonajul si spun nui problema mergi ca am eu pe cineva la isctr si nu patesti nimic

    • Indieni avem deja. Dar nu prea merg cu tirul, canta manele. Sa vedeti cand or mai ven…
      @Aveti ce votati- Ai dreptate in ce spui. Dar lumea fie nu te intelege fie ii calci pe interese

    • Ce tot aveți cu @Aveți ce votați, vă deranjează că vă pune oglinda în față? Preferați gunoiul sub preș?

    • Clar asa este dar tu nu vezi ca i doare in pl de noi..in campanii se plâng pe la televizor si se jura ca incearca sa ne aduca acasa..cum plm sa ne aduca ca ei de fapt ne înlocuiesc.. si culmea nepalezi si altii au facilități si salarii mai mari ca noi in tara noastră..ăștia merita toti la închisoare cu metoda picătura chinezească macar 2 saptamani..

  2. Cita vreme preturile din magazine sunt la fel de mari ca in occident, se poate plati transportul la fel de mult ca in occident. Numai ca lacomia patronului roman e mare si ar vrea ca soferul sa lucreze pe nimic.
    Pe urma sunt atitia someri nerecunoscuti. Exista forta de munca numai ca nu vrea nimeni sa o recalifice. Toti vor specialisti platiti pe nimic.
    Le-ar place patronilor niste colorati ca sa aibe mai deplin senzatia ca sunt sclavi. Asa a ajuns Anglia sa se umple de indieni si arabi, pentru ca au vrut sclavi care sa lucreze pe nimic. Iar acum au atentate, violuri si burci pe strada. De au ajuns englezoii sa le fie frica sa traiasca in tara lor.
    Plateste domnule soferul roman si o sa vezi cum vin sa se angajeze.

    • Chestia cu preturi egale, si chiar si mai mari decat in vest versus salariile mici m-au facut sa ma intreb si sa tot intreb pe multa lume cat am trait in Romania.

      Si cand mai si auzeam pe un patron de firma ce avea rulaj bun si preturile produselor comercializate de el erau chiar ca dincolo, spunand ca nu sunt bani, eram tot mai furios, pentru minciuni…

      Si nu doar ca eram deja satul de minciuni de la politicieni, dar prin natura muncii mele sa descopar constant cata minciuna este si in sectorul privat, au devenit cateva din motivele ce m-au facut sa plec, permanent.

      Pot ei sa repare orice, o parte mare din diaspora nu se va mai intoarce vreodata.

    • @Vlaicu Rar se întâmplă să fiu de acord cu tine, iar acum e cazul. Mulți patroni români (nu toți, dar mulți) preferă angajați care nu-și cunosc sau nu-și cer drepturile, care stau gratis peste program, care nu comentează când li se cere să încalce protecția muncii pentru beneficiul financiar al șefului, care nu fac reclamații, etc. Și cum românii s-au mai deșteptat în ultima vreme, singura opțiune pentru cei care s-au obișnuit să aibă sclavi, nu angajați, este să aducă imigranți care să nu miște în front pentru că ori nu cunosc limba și n-au unde să se plângă, ori acceptă orice pentru că în țara lor salariul ar fi fost mai mic.

  3. Forța de muncă este, dar patronii își considera angajații sclavi…din păcate

  4. Hai cu imigranții! Fără număr fără număr
    Să ne obișnuim cu ideea că trebuie să primim imigranți. Poporul romana dispare in 100 ani. Adio si sa nu ne plângem că o să se spună că suntem tradiționaliști, ne opunem progresului bla-bla.

    • Domnule, sincer, nu inteleg logica de a da vina pe straini pt. ipotetica extinctie a romanilor.
      Daca poporul roman va „disparea”, aceasta se va petrece pt. ca tinerii nu doresc sa aiba prea repede un copil( nu mai zic de mai multi), nu pt. ca un amarat(in sensul de pauper, nu in alte sensuri) de nepalez, filipinez sau vietnamez vine sa munceasca aici, ca sa supravietuiasca familia lui, acasa la el.
      Nu ii condamn pe tinerii nostri in niciun fel si nici nu ii indemn sa faca ceea ce nu isi doresc de ….dragul tarii.
      Asta e realitatea. Tinerii nu doresc sa se reproduca.
      Asa ca nu dati „afara” problema, cand ea e cat se poate de….inauntru!
      Daca nu vor fi adusi si din Papua Noua Guinee si de pe luna oameni capabili de munca si care sa contribuie la fondul de pensii, pe scurt, dracul ne ia pe toti cei care, in 10- 25 de ani, vom avea varsta de pensie!
      Romanii plecati nu se vor mai intoarce decat in numar relativ mic, poate cei cu inalta calificare, de natura sa le asigure si aici un venit f bun, daca sunt legati de rudele ramase pe aici si de locurile in care au crescut( ceea ce nu e obligatoriu, unii se adapteaza f bine si in afara), cei care au strans ceva bani si vor sa inceapa o mica afacere si, cel mai probabil, cei care vor atinge varsta pensiei dupa o viata de munca in strainatate_ asta daca serviciile medicale se vor ameliora semnificativ, nu doar din perspectiva salarizarii personalului medical.
      Restul va ramane in afara granitelor pt ca, ne place sau nu, acolo e viata lor. Si sperantele lor.

    • Daca tu crezi ca vreun asiatic iti va plati tie pensia esti “delusional” maxim. El e aici doar pentru ca patronii romani,arabi,turci nu pot lucra decat cu sclavi ca asa sunt ei obisnuiti iar numarul sclavilor romani disponibili este in scadere accentuata. Decat sa sclavageasca la patroni romanii sclavagesc “independent” la uber,bolt etc

  5. De ani de zile baremul diurnei nu s a marit deloc firma romaneasca la care lucrez vtea să mareasca diurna dar nu poate ,mi s a marit salariul anul acesta cu 500 ron din care am primit in mana 200 .

    • Da, e o prostie aceasta limitare a diurnei. In fapt, ea poate fi stabilită de fiecare SC in orice cuantum, doar că diferența dintre diurna legala și cea stabilită este o cheltuială nedeductibile fiscal și se impozitează… In RO, patronul este subordonat statului român, pe banii tai, nu poți hotărî cat sa oferi diurna interna/externă după bunul plac.

  6. Minciuni cât casa! Lipsa 43000? Praful să se aleagă de voi! Avem peste 100000 de șoferi profesioniști bă handicapaților dar sunt plecați din țară! Interesul acestor afirmații este „următoarele”: relaxarea legislației în privința eliberării de atestate și carduri pt ca apoi să aducă ciurucuri de oameni din lumea a 3-a pe bani puțini. Adică distrugerea și mai mult a calității muncii,a oamenilor care prestează servicii etc.

  7. E normal ca șoferii profesioniști să lucreze la firme din Vest având în vedere salariile mici din România, presiunea pusă de patroni pe angajați prin depășirea tonajului, nerespectarea timpilor de conducere și repaos, starea tehnică a mașinilor,
    La care se mai adaugă infrastructura deficitară, proasta colaborare cu firmele pentru care se execută transportul, etc, etc.

  8. Nicio grija, in 10 ani tot vestul o sa aiba masini si implicit camioane autonome si nu va mai fi nevoie de soferi profesionisti. O sa vina tehnologia si peste domeniul asta, mai degrabă s-ar gandi la reprofilare de pe acum.

    • Trebuia sa se bage in seama si un userist cu visurile lui umede cu zero aplicabilitate :)))

    • Camioane electrice cu baterii nepoluante, nu-i asa? Nepoluante la utilizator ca pentru a produce o tona de metale grele pentru baterii se polueaza enorm.
      Astea sunt SF-uri aplicabile pe portiuni mici, nicidecum la intreaga Europa.

    • Sa se faca toti postaci idioti ca tine

    • Vorbește și nea Ion… Căci și el este om..! Și mașinile acelea la care visează domnia ta, oare de cine sunt controlate, băi zebzecule…!?

  9. Platiti oamenii corect, sant destui potentiali soferi in RO.
    Daca aduceti musulmani , veti face aceasi greseala cum a facut Germania.

  10. Denumirea de patron a fost înțeleasă foarte greșit, angajatul nu este sclav pe plantațiile lor să muncească pe salarii de mizerii cu un program infernal. Atitudinea acestor patroni a făcut ca milioane de români să plece peste hotare pentru un trai mai bun. Autoritățile statului nu își fac datoria ele sunt mâna în mână cu patronii . Patronii mereu se plâng că nu merg afacerile dar ei își fac vile concedii extravagante își iau bolizi de sute de mii de euro iar la sclavi salarii minime sau ajutoare sociale.

  11. Dragilor lăsați poveștile cu șoferi din Nepal sau nu știu ce țară îndepărtată. Soluția nu este acolo, plătiți șoferii români cum trebuie și sa vezi că nu o să mai fie nevoie de alții. Părerea mea.

  12. Forta de munca exista, dar oferta este foarte proasta. Da, patronii vor profesionisti, dar pe salariu minim daca se poate. Nu vor sa creasca salariul la un nivel acceptabil.

    Nu mai sunt vremurile alea „de aur” cand iti spuneau ca mai sunt inca 100 la usa daca nu accepti oferta lor mizerabila.

  13. Prețul îl face mereu piața..noi putem iesi afara pe salarii decente,ei pot importa indieni..transportul e distrus ca de obicei de autoritatile care sunt platite sa supravegheze bunul mers al lucrurilor..in fiecare oras ..mai mic sau mai mare se face cheta pentru a te „pune bine cu baieții”..si ajungi sa cotizezi sistematic la a ti taia craca de sub picioare platind: masa la restaurant..amante..hotel..etc..ca deh trebuie sa te pui bine cu boss…apropo ..toti stiu lucrurile astea…dar ..na..cine poate..oase roade..e simplu..intrebati toti basculangii cum se descurca local ???

  14. Platiti corect si respectați ne si ne întoarcem sa lucram in tara. A se pare că nu va convine sa platiti . Si cel ce te ai gandit sa aduci nepalezi nu ar fi mai bine sa te duci tu la ei !!!

  15. Sclavia s-a desfiintat, amici „patroni”, ar fi cazul sa va puneti la curent. Doriti sa va platiti soferii firimituri, voi vanzand munca lor aproape de pretul din Vest? Si ati inceput sa descoperiti ca sclavii au inceput sa va paraseasca?
    Simplu: mariti salariile.
    In Vest, colegii vostri patroni, sunt impozitati mult peste % vostru si totusi, platesc salarii mult mai mari, colaboratorilor lor. Asa ca stiti exact ceea ce trebuie sa faceti, n-o mai dati pe din dos 😉 ca nu tine.

    In ziua cand micii borfasi numiti „patroni” (extrem de putini patroni au inteles ceea ce inseamna sa ai colaboratori) in Romania, vor intelege ca angajatii lor, sunt cei care ii fac sa castige, ca fara angajati, vor inchide sandramalele si vor deveni angajatii altcuiva, abia atunci lucrurile se vor indrepta.

    Pana atunci, romanii vor pleca spre Vest; Pentru o viata mai buna, pentru un sistem de sanatate bun, pentru ca copii lor sa mearga la o scoala adevarata, pentru o pensie adevarata, etc.

  16. Nu este criza.Sunt multi soferi care nu rezista la 20-22 ore de munca din 24 cat are o o zi. Asa ca sunt zone in care se face foamea si sunt multi care vor sa se recalifice(constructii,mecanica,fabrica)ca de tepe suntem satui multi.??. Patroul te hartuieste si pune prestiune,controalele la fel,amenzi uriase care te distrug pshic si fizic. Toti trag de sofer in sensul ca dimineata sa ii ajunga marfa.Birocrati si patronul doarme peste noapte si dimineata odihniti cu cafeaua in mana il ia pe”freier” la rost.La fabrica castigi 15-20 milioane -la 8 ore?Dormi in patul tau?Ajungi acasa la mancare calda,spalat,etc?La camion 30-40 milione si muncesti dublu?Mancare rece,boscheti sunt ai tai?Igiena asa si asa? Stai sa vezi ce emotii ai cu banii daca da un control peste tine,la ce amenzi sunt te distrug fizic si psihic.Nici nu conteaza daca ai experienta si fara caziere,esti un nimic daca nu duci cu telecomanda de la „televizor”

  17. Diurna nu este limitata..are doar un prag maxim deductibil fiscal..ce este peste se impoziteaza…oricum nu diurna ar trebui sa faca diferenta la salariu(stiu „patronii” prefera varianta aceasta pt impozite 0)..salariul ar trebui calculat in ore lucrate× tarif minim ora..diurna este o suma care ar trebui sa ajunga pt hrana zilnica pe perioada deplasarii..ia încercati sindicatele ..UNTTR-ul..sa impuneti un tarif minim pe ora lucrata (nu condusa efectiv)..si sa vedem ce o sa iasa..pana atunci..drumuri bune ..și plati la km.

  18. Întrebare pt patroni :când ați va plângeți ca nu aveți oameni, spuneti și câte tepe ați dat? Poate ca asa privim altfel lucrurile.

  19. La toata povestea asta partile bune ar fi urmatoarele:
    1) vor contribui la sistemul national de pensii, si sunt sanse mici sa ajunga sa se pensioneze din Romania(cam ce fac multi romani plecati pentru cativa ani in vest)
    2) daca isi vor face treaba la fel de bine ca si conationalii lor care lucreaza deja in turism, vom simti in trafic, unde sunt mai civilizati;

  20. S au saturat să arunce cheile în sus și să vadă că nu mai e nimeni sa le prinda))):

  21. O singura rezolvare văd MARiREA salarilor !!! Atenție nu a diurnelor ,in prezent salarile in Ro sunt la minimum pe economie !!! De ce ? Că sa nu plătească taxe cei ce plâng acum după șoferi. Concret am colegi ieșit la pensie anul asta cu 1100 roni !!!! După 40 ani de șoferie ,rușine măriți salarile de încadrare și vor veni șoferi .

  22. Sunt sofer profesionist și lucrez în străinătate. Profesez de aproape 2 ani în aceasta meserie și am lucrat pentru 2 companii, una din Germania și una din Olanda. Am ales sa lucrez pentru companii staine deoarece nu am găsit nici măcar o singura companie romaneasca care sa vrea sa iti ofere ca salariu de incadrare mai mult decat salariul minim pe economie, restul de bani fiind diurne care variază de la firma la firma și uneori mai contează experiența profesionala. Inenteles ca diurna nu este impozitabila. În Germania am câștigat mai putin decât dacă as fi lucrat pentru un angajator roman, chiar dacă am luat în calcul și alocația pentru copil. M-a interesat sa am dreptul la o protecție socala decenta.
    Modul încarc ești tratat, pentru mine contează mai puțin, 90-95% din timpul de lucru îl petreci singur…
    Domnul de la Intre se preface ca nu știe acest lucru…
    Drumuri bune!

  23. Nu este chiar asa..parerea mea e ca lucrurile sunt intr un echilibru perfect..câți patroni corecți..sunt?fix cati șoferi corecți…despre programe ..tonaj..lucrat in weekend uri..asta tine si de perceptia sefului despre fiecare sofer in parte..sunt care ..accepta sau nu compromisuri.

  24. Sunt șofer profesionist. De la ultimul angajator mi-am luat contract minim pe economie ,la telefon zicea „vino că-ți dau 4000 net”, după 3 săptămâni de munca zilnica la maxim 2 zile cu 10 ore condus ,repaus săptămânal de 24 ore in loc de 45 ore ,mi-am luat 1000 lei și multă moouie că n-am vrut să-mi stric programul și cardul tahograf. Ca trebuie recuperati timpii de odihna și reduse orele de condus până să treacă 3 săptămâni. „Dragi șefi din transporturi”, nu aveți pe cine angaja pt.ca va pishati pe ei de șoferi cu prima ocazie ce vi se oferă! Iar străinii aia,nu știu câți ori sa ia examenul ARR din prima și nu știu câți ori sa și stea in tara DUPA ce-și iau actele FULL de profesioniști. Că încă nu s-au inventat legea aia sa te tina obligatoriu într-un loc de muncă! Doar să fie prosti sa fie scris in contract și să semneze de bunăvoie! De-aia nu merge șoferia in RO

  25. Să mărească salariul care îi pe țară fiindcă mulți șoferi care au sau vor ieși la pensie după o viață de volan vor avea o pensie de mizerie!!! Și dacă vor mari salariul vor avea șoferi nu vor trebui să aducă din alte țări!!!! Afară am 2600 € brut ce în țară îi undeva la 1500 ron sau cu ceva mai mult. Pe lîngă asta patronii de tiruri să se gândească și la șoferi nu numa la buzunarele lor!!! Ar mai fi multe de scris dar vor mai scrie și alți.

  26. In tara suntem sclavi la patroni nostri, dar afara ce suntem?

  27. Nu doresc sa comentez ceea ce degeaba aș face-o! Însă dacă stăm strâmb și judecăm drept,, așa – zișii patroni ” sau care se cred în asemenea rang, trag de oasele obosite ale bieților șoferi, chiar și cu două carduri, sau deloc(cunosc cazuri concrete) fără ca măcar sa se gândească în ce îi implică pe bieții lucrători, ba mai scornesc și minciuni de genul :,, nu te-ai încadrat la consum…! „… Ai spart tripla…”,, ai atins bara… Scara… Etc…!… Îți opresc pentru toate 600 euro din 1200…( citat… Marele,, patron” de la Com. DIVERS ARGEȘ! SAU imputitul de BOTTNER INTERNAȚIONAL BUCUREȘTI…. cu două tigăi de DAF. Înscrise pe Bulgaria! Le convine de minune altora să aducă șoferi din Nepal, Butan, India și Pakistan… Căci aia lucrează pe te miri ce și nici prea mult nu comentează căci…. Nu știu sa vorbească pentru a da un răspuns! Așa că d-lor patroni… Apelați cu toată încrederea la profesioniștii romani căci ei știu sa se descurce în orice situație… Indiferent unde vor merge… Dar nu pe bani de…,, Nepal”…,, India”… Filipine sau Pakistan…! Ci pe plată ce li se cuvine după munca prestată!

  28. i doare in cur de noi..in campanii se plâng pe la televizor si se jura ca incearca sa ne aduca acasa..cum pnm sa ne aduca ca ei de fapt ne înlocuiesc.. si culmea nepalezi si altii au facilități si salarii mai mari ca noi in tara noastră..ăștia merita toti la închisoare cu metoda picătura chinezească macar 2 saptamani..

  29. Patronii români de -camioane – să aprecieze conducătorul auto român și să-i plătească corect si sa le respecte drepturile aflate în fișa postului.
    Partoni de camione ca nu putem vorbi de -firme de transport cu sunt EUROPA-
    Sa nu-i mai considere prosti ,jegosi,nespălate,mafomisti la butelie, etc.
    Din punctul meu de vedere nici in 20 ani mentalitate patronului de camioane nu se schimba.
    Mai bine domnilor angajati-va la stat ca sunte-ti mai respectați decât de acești patroni tip piesa de schimb.

  30. Cu un salariu minim pe economie de felul acesta nu aduce pe nimeni în țară ba din contra vor pleca mai mulți români peste graniță. Nu este niciun fel de criză cu forța de muncă asta e doar o manevră a politicienilor și patronilor.

  31. Nu prea mie mila de transportatorii astia .. acum 10 ani cand ma apucase pofta sa lucrez pe tir toți cereau minim 2 ani experienta . Si am intrebat pana la urma unul : daca toti cereti experienta eu unde sa fac aceasta experienta ? Sa.mi cumpar tir ? Sau exista oameni care se nasc cu 2 ani de experienta ? Asa ca acum sa astepte sa mi se faca iar pofta de tir … pana atunci sa angajeze filipinezi sau congolezi … si chiar daca o sa.mi vina pofta de tir ma duc direct in italia …

  32. Patronii romani in general sint niste gunoaie dar sint si exceptii ,am cunoscut oameni cu un caracter deosebit dar sint putini din pacate. Solutiile pentru repatrierea soferiilor sint foarte simple:1Cresterea salariilor,un sofer e incadrat cu mimimul pe economie,cu toate ca este testat la fiecre 5 ani ,psihologic ,medical anual si atestate profesionale etcCheltuielile pt sofer sint enorme.2Plata la ora nu la kilometrii,in tara 99 la suta din firme platesc asa neoficial.. dar oficial e altceva.Toate diurnele se semneaza in alb de catre soferi obligati de patroni asa oficial un sofer cistiga 2000euro,fals soferul abia ajunge la 1000euro la 10000km parcursi si asta e un caz fericit.3Ar trebui diurna trecuta in statul de plata si platita prin banca nu cash asa s-ar stopa evaziunea fiscala,statul avind enorm de cistigat.4Soferul ar trebui sa fie sofer ,nu mecanic nu ar trebui sa fie obligat de patron sa foloseasca magneti ,alte carduri etc dar odata platit la km soferul nu are de ales.Ar trebui copiat sistemul germat care e foarte eficient si sincer corect.

  33. Patronii romani nu stiu decat sa se planga, o mare masa de baby crying. In foarte multe tari europene si Nord Americane taxele si impozitele sunt aproape duble.
    Ce au ei si nu au asa-zis patronii romani? In primul rand mentalitatea. A fi patron inseamna un job 24/7, plin de responsabilitate fata de angajati si familiile lor. Ideea ca daca ai fost cofetar stai la cornuletele tale, nu iti cumpara camioane. Sumele din cont nu inlocuiesc cunostiintele in domeniu nici daca te dai cu capul de banca. Cei de afara stiu ca resursele umane sunt cele mai importante. Tot ei stiu ca magarul trebuie sa bea si sa manance in fiecare zi, nu cand vrei tu. Ei stiu ca iti permiti masina de 100 mii euro atunci cand ai peste 500 de camioane si profitabile, nu atunci cand ai trei camioane lesinate.
    Asadar, „domnilor” „patroni” ( am folosit corect ghilimelele) o sa aveti firme serioase atunci cand veti munci 24/7, copilasul vostru va „supravietui” si cu mult mai putin de 200 euro pe zi, amante mai putin costisitoare si Logan pana la o flota de peste 50 de camioane si 80 de remorci. Atunci cand o sa stiti sa faceti afaceri si nu bisnita, spagareala si tepe, asa cum o faceti acum. Bani sunt in transporturi dar nu pentru haimanale.