Cronica unei tragedii anunțate. Lipsa trotuarelor între 2 Mai – Vama Veche și polițiștii care au închis ochii la drogurile din mașină
Tragedia de sâmbătă din 2 Mai, în care un șofer drogat a ucis doi tineri, a avut loc într-o zonă intens circulată de pietoni, deși e în afara localității. De ce lipsește un trotuar? De ce polițiștii l-au lăsat pe Vlad Pascu să conducă în continuare, deși îi găsiseră droguri în mașină? Acestea sunt marile semne de întrebare legate de accidentul din 2 Mai.
Trotuar lipsă, deși pietonii circulă pe șosea de decenii
Zona în care a avut loc accidentul este în afara localității, la ieșirea din 2 Mai spre Vama – Veche DN 39 / E 87. E o zonă extrem de frecventată de turiștii care se cazează în 2 Mai (unde e mai ieftin) și merg la terasele și cluburile din Vama Veche. Cu toate că de zeci de ani există practic o navetă a pietonilor între cele două localități foarte apropiate, drumul național nu este mărginit de un trotuar.
Întrebat de G4Media dacă a inițiat demersuri pentru construirea unui trotuar, primarul comunei Limanu de care aparțin 2 Mai și Vama Veche, Daniel Georgescu, a declarat că drumul național nu e în administrarea primăriei, ci a Direcției Regionale de Drumuri Constanța, din subordinea companiei de stat CNAIR.
Primarul Georgescu a mai spus că primăria are un proiect tehnic pentru realizarea unui trotuar și acum caută finanțare. Proiectul tehnic a fost realizat din 2020, cu un cost de 7 milioane de lei la acel moment, și are inclusiv avizul Direcției Regionale de Drumuri Constanța și al Statului Major al Armatei, dat fiind că trece prin fața unei foste unități militare, a declarat primarul Daniel Georgescu. Motivul pentru care nu a fost realizat acest trotuar până acum? Lipsa finanțării, spune el.
”A fost o tragedie fără seamăn. Suntem șocați de ceea ce s-a întâmplat și, evident, ca este un semnal de alarma puternic și pentru noi, autoritățile locale, astfel încât să luăm toate masurile necesare pentru a evita astfel de catastrofe. Drumul pe care s-a petrecut oribilul eveniment este un Drum Național, prin urmare administrarea intra în responsabilitatea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Constanța. De altfel, noi am sesizat pericolul și la nivelul comunei Limanu avem deja realizat un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic pentru a realiza extinderea trotuarului și iluminatul public de-a lungul Drumului Național care traversează localitatea 2 Mai și până la pista de biciclete, care incepe imediat dupa Unitatea Militara si unește 2 Mai cu Vama Veche. Acum suntem la faza în care așteptăm o linie de finanțare pentru a implementa acest proiect și pentru a trece la execuție. Știți, de altfel, că realizarea unor astfel de proiecte înseamnă și o perioadă destul de lungă de timp, mai ales din cauza procedurilor extrem de anevoioase”, a declarat primarul din Limanu pentru G4Media.
Marian Ichim, directorul general regional al Direcţiei Regional de Drumuri şi Poduri (DRDP)Constanţa, a declarat pentru G4Media că instituția pe care o conduce nu poate construi un trotuar, pentru că administrează strict drumul european și zona de siguranță de lângă șosea.
”Consiliul Local Limanu poate iniția construirea unui trotuar, ei pot face exproprierile de teren și proiectul în sine”, a declarat Ichim pentru G4Media.
Întrebat de reporterul G4Media dacă primăria Limanu a inițiat vreun astfel de demers pe lângă Direcţia de Drumuri, Marian Ichim a spus că nu a primit o astfel de cerere în mandatul său. ”Voi merge la Limanu pentru a discuta cu cei de acolo astfel încât să găsim o soluție”, a spus șeful DRDP Constanţa pentru G4Media.
Șoferul lăsat să conducă, deși avea droguri și mașina era fără RCA
Comportamentul polițiștilor din localitate este cercetat acum de Corpul de control al Ministerului de Interne, după ce au fost făcute publice informațiile că Vlad Pascu, șoferul de 19 ani, a fost oprit în trafic de două ori înainte de a produce accidentul.
Primul semn de întrebare: de ce nu l-au testat polițiștii pe Vlad Pascu cu aparatul drugtest, deși un cetățean semnalase la 112 că acesta conduce haotic?
Al doilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe Vlad Pascu din condus, din moment ce la control au găsit în mașina lui substanțe suspecte că sunt droguri – un joint și pastile?
Al treilea semn de întrebare: de ce nu l-au oprit polițiștii pe șofer să mai circule cu mașina, dat fiind că aceasta nu avea RCA valabil? G4Media a arătat aici că, în lipsa RCA, legea prevede ”reţinerea certificatului de înmatriculare/înregistrare a vehiculului până la prezentarea documentului privind încheierea asigurării. Constatarea şi aplicarea acestora se fac de către personalul poliţiei”.
Mai precis, tânărul trebuia să lase în acel loc mașina sau să cheme o autospecială care să o ridice și să o transporte într-un loc sigur până la emiterea unei asigurări obligatorii.
Or, polițiștii l-au oprit de două ori în trafic pe Vlad Pascu, și de fiecare dată a fost lăsat să circule mai departe.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank
12 comentarii