CrowdStrike o oferit un voucher de scuze de 10 dolari după ce a provocat pana informatică la nivel global/ Cadoul nu a fost bine primit
CrowdStrike se confruntă cu noi reacții negative după ce a oferit personalului și firmelor cu care lucrează un voucher UberEats de 10 dolari pentru a-și cere scuze pentru o întrerupere IT globală care a provocat haos în companiile aeriene, bănci și spitale săptămâna trecută, scrie BBC.
Compania de securitate cibernetică – a cărei actualizare software de vinerea trecută a afectat 8,5 milioane de computere din întreaga lume – a declarat într-un e-mail către partenerii săi că a recunoscut că incidentul a cauzat muncă suplimentară.
„Pentru a ne exprima recunoștința, următoarea ta ceașcă de cafea sau următoarea gustare nocturnă este din partea noastră!” a scris CrowdStrike, îndrumând oamenii să folosească un cod pentru a accesa creditul de 10 dolari.
Dar gestul a fost întâmpinat cu ironie de unii. Un utilizator Reddit l-a catalogat drept un „spectacol absolut de clovni”, în timp ce altul a spus: „Am vrut literalmente să mă arunc cu mașina de pe un pod în acest weekend și mi-au cumpărat cafea. Frumos”.
Un utilizator LinkedIn care pretinde că este un partener CrowdStrike a declarat: „Gestul unei cești de cafea sau al unui credit Uber Eats drept scuză nu pare să compenseze zecile de mii pierdute în ore de muncă și încrederea clienților din cauza incidentului din 19 iulie.”
CrowdStrike a confirmat pentru BBC că a trimis voucherele „colegilor de echipă și partenerilor” care au ajutat clienții să facă față impactului întreruperii.
Dar unii oameni care au spus că au primit un voucher au luat, de asemenea, pe social media pentru a spune că nu a funcționat.
„Uber l-a marcat ca fraudă din cauza ratelor ridicate de utilizare”, a recunoscut CrowdStrike.
Aceasta vine pe fondul întrebărilor tot mai mari cu privire la compensațiile financiare pe care le vor putea solicita clienții CrowdStrike și persoanele afectate de întrerupere.
Firma s-a angajat să își îmbunătățească testele software după ce o actualizare defectuoasă a conținutului pentru sistemele Windows a cauzat întreruperea masivă a serviciilor IT.
Greșeala sa a dus la probleme pentru bănci, spitale și companii aeriene, milioane de PC-uri afișând „ecrane albastre ale morții”.
Într-o analiză detaliată a incidentului, publicată miercuri, CrowdStrike a declarat că a existat un „bug” într-un sistem conceput pentru a asigura funcționarea corectă a actualizărilor software.
Crowdstrike a declarat că defecțiunea a făcut ca „datele cu conținut problematic” dintr-un fișier să nu fie detectate.
Compania a declarat că ar putea preveni repetarea incidentului prin testarea și verificarea mai bună a software-ului, inclusiv printr-un control mai atent din partea dezvoltatorilor.
Actualizarea defectuoasă a blocat 8,5 milioane de computere Microsoft Windows din întreaga lume, iar George Kurtz, șeful Crowdstrike, și-a cerut scuze pentru impactul întreruperii.
Dar experții în securitate cibernetică au declarat pentru BBC News că revizuirea a arătat că firma a făcut „greșeli majore”.
„Ceea ce reiese clar din analiza post-mortem este că nu păreau să fi pus la punct mecanismele de protecție adecvate pentru a preveni acest tip de incident sau pentru a reduce riscul producerii lui”, a declarat consultantul în securitate cibernetică Daniel Card.
Gândurile sale au fost împărtășite de cercetătorul în domeniul securității cibernetice Kevin Beaumont, care a declarat că lecția cheie din revizuirea CrowdStrike a fost că firma nu „testează în valuri”.
„Ei doar implementează la toți clienții dintr-o dată într-o așa-numită „actualizare de răspuns rapid”, care a fost în mod evident o greșeală uriașă”, a spus el.
Dar Sam Kirkman de la firma de securitate cibernetică NetSPI a declarat pentru BBC că revizuirea a arătat că CrowdStrike „a luat măsuri” pentru a preveni întreruperile.
El a spus că aceste măsuri „au fost probabil eficiente pentru a preveni incidentele în nenumărate ocazii înainte de săptămâna trecută”.
Potrivit firmei de asigurări Parametrix, primele 500 de companii americane după venituri, cu excepția Microsoft, s-au confruntat cu pierderi financiare de aproximativ 5,4 miliarde de dolari în urma întreruperii activității.
Aceasta a afirmat că doar 540 milioane de dolari până la 1,08 miliarde de dolari din aceste pierderi au fost asigurate.
Guvernul SUA a deschis o investigație privind gestionarea întreruperii de către Delta Airlines, după ce aceasta a continuat să anuleze sute de zboruri.
Directorul executiv al Delta, Ed Bastian, a declarat miercuri, într-o scrisoare către clienți, că se așteaptă ca joi compania aeriană să își revină complet.
Crowdstrike se va confrunta cu o examinare suplimentară – dl Kurtz fiind chemat să depună mărturie în fața Congresului cu privire la întrerupere.
„Acest incident trebuie să servească drept un avertisment mai larg cu privire la riscurile de securitate națională asociate dependenței de rețea”, a scris luni Comitetul pentru securitate internă al Camerei Reprezentanților într-o scrisoare adresată companiei.
Comisia a dat CrowdStrike termen până miercuri seara pentru a programa o audiere.
Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:
Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media
Donează suma dorită pentru susținerea proiectului G4Media
CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867
Deschis la Raiffeisen Bank