G4Media.ro

Cum a alimentat indirect Norvegia mașina de război a Rusiei în ciuda…

sursa foto: Pixabay

Cum a alimentat indirect Norvegia mașina de război a Rusiei în ciuda sancțiunilor UE

Războiul Kremlinului împotriva Ucrainei a afectat grav stocurile de vehicule ale armatei ruse, forțând dependența de camioanele civile pentru transportul echipamentelor și personalului. Sancțiunile SUA și UE, impuse după invazia Rusiei din 2022, au încercat să restricționeze livrările de piese auto esențiale către Rusia. Cu toate acestea, o investigație realizată de Schemes, unitatea de investigație a RFE/RL, și de organizația media norvegiană NRK a dezvăluit că un furnizor norvegian important, Kongsberg Automotive, a contribuit indirect la efortul de război al Rusiei, exportând piese pentru camioane în Rusia prin intermediul unui intermediar turc, Hidirusta Otomotiv.

Acest intermediar a revândut piesele Kongsberg, eludând sancțiunile UE. Între iulie 2022 și aprilie 2024, au fost efectuate transporturi către Rusia în valoare de aproximativ 2,8 milioane de dolari, inclusiv piese utilizate de societăți care au legături cu industria de apărare a Rusiei.

Kongsberg Automotive, care furnizează piese pentru mărci precum Volvo și Scania, a oprit exporturile directe către Rusia în 2022, condamnând astfel de tranzacții ca fiind „imorale și reprobabile”. Cu toate acestea, o scurgere de informații din registrele vamale rusești a dezvăluit că cel puțin 126 de transporturi de piese Kongsberg, unele destinate unor companii legate de furnizori militari ruși, au fost trimise prin Hidirusta Otomotiv.

Kongsberg s-a distanțat de aceste vânzări, susținând că a încetat vânzările directe către Rusia și nu avea cunoștință de activitățile de revânzare ale Hidirusta. Compania a declarat că urmărirea bunurilor după vânzare a fost o provocare și a recunoscut că nu a verificat în mod corespunzător clientul său turc. În urma investigației, Kongsberg a rupt legăturile cu Hidirusta și a implementat măsuri mai stricte pentru clienții săi de pe piața pieselor de schimb.

Experții sugerează că societățile care exportă în Turcia ar trebui să fie prudente din cauza rolului său de portiță de scăpare a sancțiunilor. Consilierul Comitetului Helsinki din Norvegia, Aage Borchgrevink, a subliniat că dependența tot mai mare a Rusiei de camioanele civile pentru sprijin logistic, inclusiv pentru lansarea dronelor, subliniază importanța strategică a acestor piese.

Oficialii ucraineni au criticat situația, susținând că aplicarea ineficientă a sancțiunilor le subminează scopul, permițând Rusiei să își mențină puterea pe câmpul de luptă.

Urmărește mai jos producțiile video ale G4Media:

Susține-ne activitatea G4Media logo
Donație Paypal recurentă

Donează lunar pentru susținerea proiectului G4Media

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI: RO89RZBR0000060019874867

Deschis la Raiffeisen Bank
Donează prin Patreon

Donează

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.